پیش بینی قیمت ساخت و ساز

هزینه ساخت ساختمان سنتی چقدر است؟

به طور کلی ساختمان سنتی از نظر معنایی به دو گونه تفسیر می‌شود. ساخت ساختمان با استفاده از مصالح سنتی یا ساخت ساختمان به سبک معماری سنتی . در هر صورت هزینه ساخت ساختمان سنتی خارج از دو مورد نام برده نیست که در این مقاله به هر دو موضوع پرداخته شده است. در ادامه با متری چند همراه باشید.

برای محاسبه آنلاین هزینه ساخت روی گزینه مد نظر خود کلیک کنید

ساخت ساختمان با مصالح سنتی یا مدرن

گاهی افراد جهت کاهش هزینه‌ ساخت خانه و  ساختمان با استفاده از مصالح سنتی مانند آجر فشاری روی می‌آورند. واقعیت این است که با استفاده از این مصالح، هزینه‌های ساخت کاهش چشمگیری پیدا می‌کند؛ ولی در ادامه هزینه‌های سکونت و نگهداری از سازه سرسام آور خواهد بود. به طور مثال به دلیل عایق نبودن برخی از مصالح سنتی در برابر برودت و حرارت، هزینه ایجاد سرمایش و گرمایش در زمان استفاده بسیار بالا می‌رود.

از طرفی هنگامی که سازه‌ای با مصالح سنتی ساخته می‌شود، برای انجام تعمیرات آن سختی‌های زیادی در حین اجرای کار به وجود می‌آید. در نظر بگیرید برای تعویض یک لوله آب فلزی پوسیده باید تمام کف کنده شود که علاوه بر زحمت زیاد و کثیف کاری، هزینه‌های بیشتری نیز متوجه کارفرما می‌شود؛ ولی وقتی سازه‌ای با مصالح مدرن ساخته شود، درست است در ابتدای امر هزینه بیشتری به منظور ساخت پرداخت می‌شود؛ اما در هنگام انجام برخی بازسازی‌ها یا تعمیرات، هزینه‌ها بسیار پایین‌تر است.

هزینه ساخت ساختمان سنتی چقدر است؟

گزینه‌های مدرن مصالح ساختمانی

خوشبختانه امروزه مصالح ساختمانی مدرن به وفور در کشور تولید و یا از کشورهای دیگر وارد می‌شود. البته کمبود ماشین آلات برای تولید مصالح مدرن نیز مشکلاتی را برای مدرن سازی مصالح ساختمانی ایجاد کرده است و با این حال اگر بازار این مصالح رونق یابد ، تولید کنندگان بیشتری به سوی این بازار سوق پیدا می‌کنند.

اسکلت ساختمان مدرن

با توجه به پیشرفت تکنولوژی ، مصالح مدرن و پیش ساخته، ساخت خانه‌های سبک‌تر را در زمان کمترممکن کرده است. گزینه‌هایی مانند سازه LSF امروزه رایج شده است و در بیشتر کشورها مورد استفاده‌های زیادی دارد ولی گسترش استفاده از این سازه در ایران بسیار کند است. با توجه به زیرساخت‌های مهمی چون کارخانه‌های بزرگ فولاد، پتروشیمی و تولید سیمان و برخورداری از منابع طبیعی و معادن مورد نیاز آن، ایران می‌تواند قطبی برای تولید و صادرات این سازه‌های مدرن باشد ولی متأسفانه در این زمینه عقب افتادگی به وجود آمده است.امروزه برای بازسازی ساختمان هم از مصالح مرغوب استفاده میشه و به راحتی میتونید قبل از هرکاری هزینه بازسازی ساختمان رو بررسی کنید.

دیوارهای مدرن

جایگزینی دیوارهای پیش ساخته بتنی سبک با آجر و سفال نیز باید در ساخت و ساز مد نظر قرار بگیرد. متریال های مدرن امروزی علاوه بر سبک بودن، عایق خوبی برای حرارت و برودت به حساب می‌آیند و نیاز به عایق کاری را کم کرده و در نهایت می‌تواند کاهش هزینه‌ها را نیز در پی داشته باشد.

درب و پنجره دوجداره

درب و پنجره‌های دوجداره و سه جداره پی وی سی نیز از دیگر متریال های مدرن هستند که استفاده از آن‌ها با پیشرفت‌هایی در زمینه پتروشیمی امکان پذیر شده است. درست است که استفاده از پنجره دوجداره در مقررات ملی ساختمان آمده است و به ساختمانی که از این قانون تبعیت نکرده باشد، پایان کار تعلق نمی‌گیرد. متأسفانه دیده می‌شود که پیمانکاران و کارفرمایان برای اخذ پایان کار به اجرای درب و پنجره فلزی با شیشه دوجداره اقدام می‌کنند که عملاً تفاوتی با درب و پنجره فلزی سنتی ندارد و تنها شیشه دوجداره نصب شده در آن است که الزام اجرای قانون را رعایت کرده است.

سقف کاذب

خوشبختانه استفاده از انواع سقف کاذب در صنعت ساختمان ایران رونق خوبی دارد. استفاده از این مصالح علاوه بر زیبایی که به فضا می‌دهد، با کاهش فضای مورد استفاده، باعث کاهش مصرف انرژی و در نهایت صرفه جویی می‌شود. از آنجایی که شرایط انتقال انرژی با استفاده از فضای پشت سقف کاذب فراهم است و بسیاری از زشتی‌ها را می‌پوشاند، استفاده از این نوع سقف در اماکن عمومی، ادارات، ساختمان‌های بزرگ، بیمارستان‌ها و … بسیار مرسوم است.

کفپوش مدرن

کفپوش‌های اپوکسی در ایران بیشتر در زمینه دکوراسیون داخلی و زیبایی مورد استفاده است. استفاده از این کفپوش‌ها به دلیل خاصیت آنتی باکتریال در بیمارستان‌ها بسیار مطلوب است و از آنجایی که قابلیت تحمل وزن و فشار زیاد را دارند، از آن‌ها در کارخانه‌ها، پارکینگ‌های عمومی، سالن‌های ورزشی و مکان‌های عمومی پرتردد نیز استفاده می گردد.

ساخت خانه سنتی با متریال مدرن

تصور برخی دیگر از جست و جو کنندگان عبارت هزینه ساخت خانه ویلایی سنتی ، چهره سنتی و معماری آن است. به نظر می‌رسد استفاده از متریال مدرن برای ساخت خانه‌های با سبک معماری سنتی و یا بازسازی خانه‌های قدیمی که ارزش تاریخی دارند، می‌تواند جایگزین خوبی برای ساختمان سازی به سبک کلاسیک اروپایی باشد که در حال حاضر در ایران رواج دارد.

هزینه ساخت ساختمان سنتی چقدر است؟

برای محاسبه آنلاین هزینه ساخت روی گزینه مد نظر خود کلیک کنید

سخن آخر

در آخر نیز باید اضافه کنیم که هزینه ساخت ساختمان سنتی با استفاده از متریال سنتی ممکن است در ابتدا باعث کاهش هزینه ساخت و قیمت تمام شده خانه شود ولی هزینه نگهداری و سکونت آن بالا خواهد رفت و در شرایط امروزی که توقع خریداران از یک ساختمان بسیار بالاتر از گذشته است، ممکن است استفاده از مصالح سنتی در فروش ساختمان تأثیرات بدی بگذارد. در نهایت توصیه می‌شود برای برآورد هزینه ساخت ساختمان سنتی به نرم افزار متری چند مراجعه کنید. این نرم افزار با رابط کاربری آسان و به روزسانی مستمر قیمت مصالح و دستمزدها توانایی ارائه نزدیک‌ترین قیمت‌ها به واقعیت را دارد.

سوالات کلیدی :

  • هزینه ساخت ساختمان سنتی چقدر است ؟

هزینه ساخت ساختمان سنتی به موارد گوناگونی مانند نوع مصالح و … بستگی دارد . نرم افزار آنلاین متری چند با رابط کاربری آسان و قیمت های به روز جهت استفاده کلیه فعالان صنعت ساختمان در برآورد هزینه ساخت از جمله ساخت ساختمان های سنتی در دسترس کاربران قرار دارد .

  • گزینه های مدرن مصالح ساختمانی چه مواردی هستند ؟

اسکلت های مدرن ساختمانی ، درب و پنجره های مدرن و …. از جمله این موارد هستند .

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 1]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا