پیش بینی قیمت ساخت و ساز

هزینه نازک کاری ساختمان را برآورد کنید | متری چند

قیمت نازک کاری ساختمان ۱۴۰۲

برآورد هزینه نازک کاری

یکی از اصلی‌ترین بخش‌های مربوط به ساخت یک ساختمان،  بخش نازک کاری آن است. اما هزینه ها در بخش نازک کاری چقدر می‌شود؟ به منظور برآورد تمام هزینه‌های مربوط به نازک کاری ساختمان باید عوامل مختلفی را در نظر بگیرید. در مرحله اول باید بررسی کنید منظور از فرآیند نازک‌کاری ساختمان چه مراحلی است و چه مصالحی در این فرآیند به کار گرفته می‌شوند. به منظور برآورد تخمینی هزینه مربوط به نازک‌کاری‌های یک ساختمان بهتر است راهنما زیر را تا انتها مطالعه کنید.

برای محاسبه آنلاین هزینه ساخت روی گزینه مد نظر خود کلیک کنید

نازک کاری چیست؟

قبل از اینکه بتوانید هزینه نازک کاری یک ساختمان را برآورد کنید باید با مفهوم آن به طور کامل آشنا شوید. به نظر شما منظور از نازک‌کاری ساختمان چیست؟ تمام کارهایی که در بخش اسکلت ساختمان انجام می‌شوند، نیاز به یک روکش نهایی دارند که به این روکش پایانی نازک کاری گفته می‌شود.

در واقع این نازک کاری یک ساختمان است که به چشم بیننده می‌آید. برای مثال تمام نمای مربوط به کف ساختمان ، دیوارهای آن و همچنین سقف آن مربوط به نازک کاری است.

این مرحله بلافاصله بعد از مرحله سفت کاری ساختمان انجام می‌شود و در واقع همان پوشش ظاهری ساختمان همانند کاشی کاری خواهد بود. برای اینکه بیشتر با مراحل نازک کاری یک ساختمان آشنا شوید، توصیه می‌کنیم به موارد زیر نگاهی بیندازید:

  • کاشی کاری
  • نقاشی دیوارها
  • اجرای نهایی پوشش سقف ساختمان
  • برق کاری
  • نصب کلید و پریزها
  • اجرا و نصب تاسیسات مکانیکی
  • نصب درب‌ها
  • نصب پنجره‌ها

اکنون که با مفهوم اصلی نازک کاری آشنا شدید، راحت‌تر می‌توانید هزینه مربوط به این فرآیند را تخمین بزنید. توجه داشته باشید با توجه به کیفیت محصولاتی که در ساخت یک ساختمان به کار گرفته می‌شود، می‌توان مبلغ مشخصی برای قیمت نازک کاری یک ساختمان تخمین زد.

مراحل نازک کاری ساختمان

بررسی مراحل نازک کاری ساختمان

برای اینکه بتوانیم به برآورد درست و دقیقی از هزینه نازک کاری دست پیدا کنیم باید مراحل نازک کاری ساختمان را بشناسیم و به طور کامل با آن آشنا شویم. در بخش قبلی توضیح دادیم که به مراحل نهایی ساخت یک ساختمان نازک کاری گفته می‌شود. در ادامه این بخش ، اصلی‌ترین مراحل نازک کاری را به طور خلاصه نام می‌بریم:

  • اجرای نعل درگاه درب ها و پنجره ها
  • اجرای گچ و خاک دیوار ها
  • اجرای گچ سفید کاری سقف و دیوار ها
  • نصب سنگ‌های قرنیز دور دیوارها
  • کف سازی نهایی
  • اجرای عایق کف و دیوار های سرویس بهداشتی و آشپزخانه
  • فرش کف ساختمان
  • کاشی کاری دیوارها
  • رابیتس کاری سقف ساختمان
  • اجرای نمای ساختمان
  • اجرای عایق های حرارتی و رطوبتی

تمام مراحلی که در این بخش نام بردیم، اصلی‌ترین و مهم‌ترین مراحلی هستند که طی نازک کاری ساختمان باید به ترتیب و با دقت انجام شوند. در نهایت با توجه به مصالح و مواد ساختمانی که در این مراحل استفاده می‌شوند، شما می‌توانید هزینه نازک‌کاری ساختمان خود را به صورت تخمینی برآورد کنید.

خوشبختانه با پیشرفت صنعت ساختمان‌سازی علاوه بر  اجرای اصولی تر مراحل سفت کاری ساختمان، نازک کاری آن نیز در بالاترین کیفیت و کوتاه‌ترین زمان ممکن قابل انجام خواهد بود. توجه داشته باشید نازک کاری بیشتر بر روی ظاهر نهایی ساختمان تمرکز دارد.

جدول نازک کاری چیست ؟

اکنون که تا حدودی با مراحل مهم نازک کاری آشنا شدید و هزینه‌های مربوط به این مرحله از ساخت یک ساختمان را درک کردید، بد نیست با جدول نازک کاری نیز آشنا شوید. اما منظور از جدول نازک کاری چیست؟

تمام اطلاعات و جزئیات مربوط به پوشش نهایی یک ساختمان را درون این جدول ذکر می‌کنند که به آن جدول نازک کاری گفته می‌شود. به طور کلی تمام فضاها، اقدامات و پوشش‌های نهایی مربوط به ساخت یک ساختمان در جدولی متمایز از سایر اطلاعات ساختمان ذکر می‌شوند.

در این جدول نه تنها اطلاعات مربوط به فضاهای مختلف ساختمان ذکر می‌شود بلکه تمام مصالحی که در هر فضا به کار رفته است قابل مشاهده خواهد بود. شاید برایتان سوال شود که فایده وجود این جدول چیست؟

با توجه به اینکه پروژه ساخت و ساز بسیار بزرگ و زمان‌بر است و خرده‌کاری‌های زیادی دارد، ممکن است ایرادات و خطاهایی رخ دهد که از چشم ناظر پروژه یا کارفرما دور بماند. در نتیجه با ذکر کردن تمام اطلاعات درون این جدول از هر گونه خطایی جلوگیری می‌شود.

توجه داشته باشید جدول نازک کاری ساختمان یکی از پر اهمیت‌ترین بخش‌های مربوط به یک پروژه ساخت و ساز است که نباید آن را نادیده گرفت. در واقع این جدول تمام مصالح و فعالیت‌های انجام شده در طول پروژه را به طور خلاصه اما دقیق ذکر می‌کند.

لیست نازک کاری ساختمان

تخمین هزینه نازک کاری ساختمان

علاوه بر جدولی که هزینه‌ نازک کاری را در بردارد و همچنین مراحل دقیق و مهم نازک کاری را ذکر می‌کند، چک لیست دیگری نیز از نازک کاری وجود دارد که تمام نکات جزئی و به نظر پیش پا افتاده را مورد بررسی قرار می‌دهد.

برای مثال در این چک لیست حضور یا عدم حضور افراد ذیصلاح در کارگاه برای اجرای عملیات نازک کاری مشخص می‌شود. افرادی که با سن پایین در پروژه ساخت و ساز حضور دارند نیز در این چک لیست مورد بررسی قرار می‌گیرند.

همچنین اتباع خارجی که بدون مجوز کار ساختمانی مشغول به کار هستند نیز باید بررسی شوند. در ادامه این چک لیست وجود وسایل ایمنی همانند کلاه، دستکش، کفش و سایر لوازم محافظتی کارکنان نیز مورد بررسی قرار می‌گیرند.

روشنایی راه‌پله‌های ساختمان در طول شب نیز از دیگر عوامل مهم ذکر شده در چک لیست نازک کاری خواهد بود.

به طور کلی تمام اصول فنی و اطلاعات مربوط به ساختمان‌سازی باید در چک لیست نازک کاری ذکر شوند.

برآورد هزینه نازک کاری ساختمان

به منظور برآورد هزینه‌ نازک کاری باید به عوامل و فاکتورهای مهمی توجه کرد که در بخش‌های قبلی برخی از این عوامل را به طور خلاصه نام بردیم. در این بخش از مقاله به طور مفصل در مورد نحوه برآورد هزینه‌های مربوط به نازک کاری ساختمان توضیح می‌دهیم:

  • هزینه گچ کاری و سفید کاری: این هزینه‌ها شامل گچ کاری دیوار و سقف‌ها می‌شود تا در نهایت نما و شکل درونی ساختمان شما بدون اعوجاج و جذاب به نظر آید. با توجه به مصالح به کار رفته در گچ کاری و سفید کاری و همچنین با در نظر گرفتن درجه سختی این کارها می‌توان هزینه‌ای را برآورد کرد.
  • هزینه عایق کاری حمام و دستشویی: با توجه به رطوبت بالا در این محیط‌ها، عایق‌کاری بسیار مهم و کاربردی است. برای برآورد هزینه عایق کاری باید قیمت مواد اولیه، دستمزد نیروی کار و موقعیت ساختمان را در نظر بگیرید.
  • هزینه نصب قرنیز: قرنیز علاوه بر زیبایی ساختمان، هر گونه آسیب و ضربه را از دیوارها دور می‌کند. هزینه نصب قرنیز نیز به نوع قرنیز، متراژ ساختمان و مهارت نیروی کار حاضر در پروژه بستگی دارد.
  • هزینه نصب کاشی و سرامیک حمام: با توجه به درجه کیفی کاشی و سرامیک منتخب شما ، هزینه نصب کاشی و سرامیک متفاوت است.
  • هزینه نمای ساختمان:اجرای نمای ساختمان یکی از هزینه برترین مراحل در بخش نازک کاری می باشد .
  • هزینه رنگ کردن ساختمان: می‌توان گفت آخرین مرحله از فرآیند ساخت یک سازه و ساختمان مربوط به رنگ کردن ساختمان است. این مرحله نیز جزء مراحل نازک کاری به شمار می‌آید و با توجه به قیمت و کیفیت مواد اولیه هزینه های آن متغیر است .

برای محاسبه آنلاین هزینه ساخت روی گزینه مد نظر خود کلیک کنید

نتیجه گیری

پروژه‌های ساخت و ساز بسیار سخت و پیچیده هستند  و به مراحل مختلفی تقسیم می‌شوند. طبق اطلاعات به دست آمده یکی از اصلی‌ترین مراحل مربوط به ساخت یک ساختمان مراحل نازک کاری آن است که هزینه‌های مختلفی را در بردارد.

در این راهنما سعی کردیم تمام هزینه‌های موجود در بخش نازک کاری را به طور خلاصه نام ببریم. همچنین تمام مراحل مهم طی نازک کاری ساختمان را برای شما شرح دادیم. در نهایت اینکه جدول و چک لیست مرتبط به فعالیت‌های نازک کاری یک ساختمان را به طور خلاصه بیان کردیم.

بنابراین هرگز این مرحله از ساختمان سازی را دست کم نگیرید و به تمام جزئیات آن توجه داشته باشید.

سوالات کلیدی :

  • نازک کاری ساختمان چیست ؟

 تمام کارهایی که در بخش اسکلت ساختمان انجام می‌شوند، نیاز به یک روکش نهایی دارند که به این روکش پایانی نازک کاری گفته می‌شود.

  • هزینه نازک کاری ساختمان در سال 1402 چقدر است ؟

برآورد هزینه نازک کاری به کیفیت مصالح مصرفی ، کیفیت اجرا و عوامل دیگر بستگی دارد اما به طور حدودی بین 8 میلیون و 500 هزارتومان الی11 میلیون و 900 هزارتومان متغیر است .

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا