مدیریت پروژه

ساختار شکست ساختمان بتنی را به صورت آنلاین انجام دهید

ساختار شکست ساختمان بتنی، ساختار شکست ساختمان فلزی، ساختار شکست کار برج مسکونی و … از جمله مراحل اولیه مدیریت پروژه است که مدیر باید آن را در ابتدای کار پیش از تخمین ارزیابی به کارفرما تحویل دهد. این امر در حال حاضر در بسترهای نرم افزاری مانند مایکروسافت پراجکت و پریماورا و بسترهای تخصصی تحت وب مانند متری چند قابل اجرا است. برای توضیحات بیشتر در این زمینه با ما همراه بمانید.

برای محاسبه آنلاین هزینه ساخت روی گزینه مد نظر خود کلیک کنید

ساختار شکست یا ساختار شکست کار چیست؟

بر اساس کتاب (PMBOK) چاپ شده در موسسه مدیریت پروژه (project management institute) که در زمینه برگزاری کنفرانس‌ها، صدور مدارک، انتشار مطلب، مقاله و استانداردهای رشته مدیریت پروژه فعالیت می‌کند، ساختار شکست کار در واقع یک تقسیم بندی دارای سلسله مراتب و مبتنی بر تحویل شدنی‌ها، از فعالیت‌هایی که تیم پروژه برای رسیدن به اهداف پروژه انجام می‌دهد، است.

چرا باید از ساختار شکست کار استفاده کنیم؟

برای اینکه ما یک حجم بزرگ کار و اطلاعات را به قطعات کوچک تبدیل کنیم و آن را قابل فهم کنیم نیاز به نمایش آن اطلاعات به یک شکل استاندارد داریم. شکست کار به ما یک دید منطقی و قابل فهم و قبول می‌دهد و برآورد از مدت زمان کل اجرا، هزینه‌های کل و تک‌تک فعالیت‌های پروژه را ممکن می‌سازد. علاوه بر این اختصاص دادن منابع و مسئولیت‌ها نیز در ساختار شکست کار امکان پذیر است.

با داشتن فعالیت‌ها، یکی از مهم‌ترین منابع برای بررسی ریسک‌ها و خطراتی که در پروژه با آن مواجه هستیم را خواهیم داشت. ساختار شکست کار حجم واقعی کار، نه کم و نه زیاد را به ما نشان می‌دهد و به ما می‌گوید چه کاری باید انجام دهیم و چه کاری نباید انجام دهیم. در نهایت با استفاده از ساختار شکست کار می‌توانید بهتر و راحت‌تر یک پروژه را مدیریت و راهنمایی کنید.

چرا ساختار شکست کار مهم است؟

با نوشتن ساختار شکست کار کل فعالیت‌هایی که باید انجام دهیم با این برنامه شرح داده می‌شود و با شرح فعالیت‌ها می‌توانیم برنامه ریزی انجام دهیم. سپس هزینه‌های مورد نیاز پروژه را تخمین زده و مدیریت هزینه‌ها را پیش بگیریم. با ایجاد یک سیستم ساختار شکست کار در حین اجرای کار عملکرد و درصد پیشرفت کار قابل مقایسه خواهد بود و هر قسمت از فعالیت‌ها را می‌توان به مسئول خاصی واگذار کرد و با برنامه زمان بندی تک‌تک فعالیت‌ها و مدیریت زمان که در قبل ذکر شد را می‌توان اجرا کرد.

ساختار شکست کار در چه پروژه‌هایی کاربرد دارد؟

به طور کلی هر پروژه‌ای برای پیشرفت و رسیدن به اهدافش نیازمند مدیریت بی‌نقص است و مدیریت بی‌نقص نیز بدون شکست کار تقریباً غیر ممکن است. از آنجایی که اقتصاد در جامعه ایران محدود است و معمولاً نقش مدیریت در جایگاه واقعی خود نیست و توسط افراد صلاحیت‌دار ایفا نمی‌شود؛ استفاده از ساختار شکست کار تنها در شرکت‌های خصوصی در حوزه مسکن، نفت، تحقیقات آزمایشگاهی، دانشگاهی و … رواج دارد؛ ولی می توان از آن در کلیه رشته ها استفاده کرد. در برگزاری یک کنسرت، جشن، همایش، جشن عروسی، راه‌اندازی یک وب سایت، انجام امور خانه و … می‌توان از ساختار شکست کار استفاده کرد. در این مقاله به استفاده از ساختار شکست در پروژه‌های عمرانی و به طور ویژه ساختار شکست ساختمان بتنی پرداخته خواهد شد.

تهیه ساختار شکست ساختمان بتنی

همان‌طور که گفته شد، در ساختار شکست حجم بزرگی از اطلاعات و کارها به قطعات کوچک‌تر تقسیم می‌شود تا مدیریت آن‌ها ساده‌تر شود. با ایجاد ساختار شکست کار، تمام فعالیت‌ها شرح داده می‌شود که در این مورد، در ساختار شکست ساختمان بتنی تمامی فعالیت‌ها از ابتدای شروع فعالیت مانند گودبرداری، پایدارسازی گود، اجرای فونداسیون، سفت کاری، نازک کاری، اجرای تأسیسات و … در یک سطح شرح داده خواهد شد و به این فعالیت‌ها به صورت جزئی‌تر نیز پرداخته خواهد شد. به طور مثال برای سطح بعدی در اجرای فونداسیون، نوع آن، متریال مورد نیاز آن، مقدار متریال، هزینه خرید و اجرای آن و … شرح داده خواهد شد و برای هر فعالیت ریز فعالیت‌هایی در نظر گرفته خواهد شد.

همان‌طور که توضیح داده شد، تهیه ساختار شکست ساختمان بتنی دارای جزئیات زیادی است و با بالا رفتن متراژ زمین، تعداد طبقات و امکاناتی که برای ساختمان در نظر گرفته می‌شود، این جزئیات بیشتر و بیشتر خواهد شد و ریز فعالیت‌ها نیز بیشتر می‌شوند و به طبع تهیه ساختار شکست کار و مدیریت پروژه روند ساخت ساختمان بتنی و رسیدن به هدف دشوارتر خواهد شد و هزینه‌ها بالا خواهند رفت.

تهیه ساختار شکست ساختمان بتنی به صورت آنلاین

یک مدیر پروژه با قبول مسئولیت یک پروژه ساختمانی ، می بایست در ابتدای کار مستنداتی مانند ساختار شکست کار را به کارفرما یا مالک ارائه دهد. همان‌طور که گفته شد تهیه ساختار شکست کار، امری دشوار است که نیاز به تخصص و تجربه بالایی دارد؛ اما اگر در حوزه مدیریت پروژه تازه کار هستید و یا علاقه‌مند به ورود به این حوزه هستید و سختی‌های کار را مانعی برای پیشرفت می‌بینید و یا اگر مالک یک ملک هستید و قصد ورود به ساخت و ساز دارید و با مدیریت پروژه، تهیه ساختار شکست کار و … آشنایی ندارید، می‌توانید از وب سایت‌ متری چند که در این زمینه فعالیت دارد، استفاده کنید.

تهیه ساختار شکست ساختمان بتنی در متری چند

با پیشرفت تکنولوژی در زمینه وب، وب سایت‌هایی به وجود آمده‌اند که ساختار شکست کار را به صورت آنلاین تهیه می‌کنند. از این دست وب سایت‌ها می‌توان به متری چند اشاره کرد.

در وب سایت متری چند نیاز به حضور یک متخصص در پس زمینه برای تهیه ساختار شکست کار نیست. سیستم هوشمند ساختمانی متری چند می‌تواند بدون نیاز به متخصص کنترل پروژه و با استفاده از الگوریتم‌هایی که برای آن نوشته شده است، در کمترین زمان ساختار شکست کار ساختمان بتنی، فلزی یا هر سازه دیگری را ایجاد و دقیق‌ترین تخمین‌ها را از برآورد هزینه ساخت به شما ارائه دهد.

مطالب مرتبط: گزارش عملیات ساختمان بتنی چیست و شامل چه مواردی می‌شود؟

سخن آخر

وب سایت متری چند با استفاده از دانش متخصصان و کارشناسان خود در زمینه مدیریت پروژه و کامپیوتر اقدام به ایجاد نرم افزاری تحت وب برای ارائه خدمات با قیمت مناسب و دقت بالا در تخمین و ارزیابی هزینه ساخت ساختمان کرده است. محیط کاربری نرم افزار بسیار ساده، روان و به زبان فارسی تعبیه شده است تا هر کاربرمتخصص  یا غیر متخصصی را جذب کند.

سوالات کلیدی :

  • ساختار شکست ساختمان بتنی به صورت آنلاین چگونه انجام می شود ؟

نرم افزار آنلاین برآورد هزینه ساخت وب سایت متری چند با به روز رسانی قیمت مصالح و حقوق و دستمزد ها به طور مرتب ، مناسب برای کلیه فعالان صنعت ساختمان که قصد برآورد هزینه ساخت پروژه خود را دارند ، می باشد .

  • ساختار شکست کار چیست ؟

ساختار شکست کار در واقع یک تقسیم بندی دارای سلسله مراتب و مبتنی بر تحویل شدنی‌ها، از فعالیت‌هایی که تیم پروژه برای رسیدن به اهداف پروژه انجام می‌دهد، است.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا