پیش بینی قیمت ساخت و ساز

قیمت ساخت و ساز چقدر است و چگونه محاسبه می‌شود؟

قیمت ساخت و ساز یکی از جست‌وجوهای پرکاربرد افرادی است که با ساخت مسکن و فروش آن به دنبال کسب درآمد هستند. البته افرادی که قصد ساخت منزل برای خانواده خود را دارند نیز از جمله مخاطبان جست‌وجوی این عبارت در اینترنت هستند. در این مقاله قصد آشنایی با محاسبه قیمت ساخت ساختمان و چگونگی انجام آن را داریم و به معرفی نرم افزار متری چند برای به دست آوردن نزدیک‌ترین تخمین قیمت پرداخته‌ایم. در ادامه با ما همراه باشید.

برای محاسبه آنلاین هزینه ساخت روی گزینه مد نظر خود کلیک کنید

قیمت ساخت و ساز چگونه محاسبه می‌شود؟

قیمت ساخت و ساز معمولاً به دو روش متراژی و درصدی بیان می‌شود. روش متراژی بیشتر توسط پیمانکاران و مشاوران املاکی که در زمینه مشارکت در ساخت فعالیت دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرد و روش درصدی نیز از سوی مهندسان ساختمان استفاده می‌شود. در ادامه به توضیح مختصری در این رابطه اشاره شده است.

روش متراژی

در این روش قیمت ساخت یک ساختمان از مرحله خاکبرداری تا اتمام مرحله نازک کاری محاسبه می‌شود و در متراژ آن تقسیم می‌شود. در نتیجه قیمت ساخت هر متر مربع از آن ساختمان به دست می‌آید. به طور مثال برای ساخت یک ساختمان با متراژ 100 متر مربع، 210 میلیون تومان هزینه شده است. با تقسیم میزان هزینه بر متراژ ساختمان مشخص می‌شود که برای ساخت هر متر مربع از این واحد مسکونی دو میلیون و صد هزار تومان هزینه شده است.

روش درصدی

در این روش که توسط مهندسان ساختمان استفاده می‌شود، هزینه ساخت یک ساختمان به صورت درصدی برای هر بخش از سازه مانند، اسکلت، سفت کاری، نازک کاری، هوشمند سازی و … به طورجداگانه و به صورت درصدی نسبت به کل هزینه ساخت ساختمان محاسبه و اعلام می‌شود. وب سایت متری چند نیز با توجه به توانمندی خود ، قیمت ساخت و ساز را به صورت درصدی و در قالب فایل اکسل در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهد.

محاسبه هزینه ساخت و ساز

چه عواملی بر قیمت ساخت و ساز تأثیرگذار هستند؟

به طور کلی عواملی چون قیمت مصالح ساختمانی، میزان دستمزد کارگر و نوع سازه‌ای که ساخته می‌شود در قیمت ساخت و ساز مؤثراند با افزایش قیمت مصالح ساختمانی، قیمت تمام شده ساختمان نیز بالاتر خواهد رفت . قیمت مصالح ساختمانی نیز به میزان عرضه آن‌ها در بازار، قیمت حاملان انرژی و تورم وابسته است. با گران شدن سوخت ، قیمت مصالح نیز به دلیل افزایش هزینه های حمل بیشتر خواهد شد . از طرفی در فصول گرم که ساخت و ساز افزایش می یابد، تقاضا برای خرید  مصالح نیز بیشتر می‌شود که با عرضه نامناسب نسبت به تقاضا معمولاً افزایش قیمت در این قصل رخ می دهد .. در انتها نیز با توجه به تورمی که در ابتدای هر سال اعلام می‌شود و با توجه به آن افزایش حقوق صورت می‌گیرد، قیمت همه اجناس از جمله مصالح ساختمانی نیز افزایش می‌یابد.

از دیگر عوامل مؤثر بر هزینه ساخت می‌توان به دستمزد کارگر اشاره کرد. دستمزد کارگر با توجه به قانون کار برای کارگران قانونی باید پرداخت شود. از طرفی دستمزد کارگران برای اجرای برخی بخش‌ها مانند اجرای نما، بسیار بالاتر از بخش‌هایی مانند دیوارچینی است.

نوع سازه و میزان نازک کاری، لوکس سازی و هوشمند سازی نیز از جمله عوامل مؤثر بر قیمت ساخت و ساز هستند. طبیعی است که یک ساختمان با شیرآلات برند از ساختمانی که در ساخت آن از شیرآلات غیر برند استفاده شده است، بسیار گرانتر باشد. به این منظور از آنجایی که هزینه نازک کاری یکی از پرهزینه‌ترین بخش های ساخت و ساز را بر عهده دارد، تأثیر زیادی نیز می تواند روی قیمت تمام شده داشته باشد.

مطالب مرتبط: برآورد هزینه ساخت ساختمان را خودتان به سادگی محاسبه کنید؟

چگونه تخمین هزینه ساخت و ساز را خودمان انجام دهیم؟

اگر به دنبال ساخت مسکن برای خود هستید و می‌خواهید از میزان هزینه ساخت و ساز اطلاع پیدا کنید و قیمت تمام شده ساخت آپارتمان خود را محاسبه کنید، ساده‌ترین راه برای دست یابی به این هدف استفاده از نرم افزار برآورد هزینه ساخت متری چند است. این نرم افزار رابط کاربری ساده‌ای دارد و برای افراد با سطح سواد مختلف قابل استفاده است. روش کار با این نرم افزار به این صورت است که در صفحه اصلی وب سایت متری چند پس از انتخاب گزینه برآورد هزینه و برنامه ساخت وارد صفحه جدیدی شده که درآن نوع کاربری (مسکونی ، ویلا ، ساختمان اداری و اداره یا سازمان ) را انتخاب می کنیم . در صفحه جدید باز شده با انتخاب عنوان پروژه ، کیفیت ساخت ، شهر ، منطقه شهرداری ، مساحت و ابعاد زمین ، درصد سطح اشغال ، تعداد طبقات روی زمین و زیر زمین ، تعداد واحد در هر طبقه ، نوع سازه و نوع سقف و کلیک بر روی ایجاد پروژه وارد صفحه دیگری شده که در آن مشخصات پروژه وارد شده را جهت بازبینی نمایش می دهد . همچنین با تکمیل داده های خواسته شده در نوار آبی رنگ در سمت راست صفحه میتوانید برآورد هزینه ساخت پروژه خود را به واقعیت نزدیکتر نمایید . در نهایت پس از تکمیل موارد فوق ، با کلیک بر روی گزینه هزینه ساخت به صفحه ی جدیدی منتقل می شوید که پس از تایید صحت اطلاعات ورودی و قبول شرایط و ضوابط نرم افزار و کلیلک بر روی ” شروع محاسبه ” نرم افزار پس از انجام محاسبات در کمتر از یک دقیقه ، نتایج برآورد هزینه ساخت ، برنامه ساخت و گزارش مطالعات پیش امکان سنجی را ارائه می دهد

قیمت ساخت و ساز در سال 1402

با توجه به وارد شدن به فصل گرما و افزایش تقاضا برای مصالح ساختمانی، افزایش حقوق کارگران و تورم سال گذشته پیش بینی می‌شود که با افزایش قیمت مصالح ساختمانی و دستمزد کارگران روبرو باشیم که به دنبال آن افزایش قیمت ساخت و ساز در سال 1402 ایجاد می شود.

محاسبه هزینه ساخت و ساز

سخن آخر

برای محاسبه قیمت ساخت و ساز راه‌های مختلفی وجود دارد، بهترین، سریع‌ترین و بی‌دغدغه‌ترین راه برای یافتن آن استفاده از نرم افزارهای محاسبه کننده هزینه ساخت هستند. بسیاری از این نرم افزارها، آفلاین بوده و برای استفاده از آن‌ها باید ابتدا آن‌ها را نصب کرده و جدیدترین آپدیت را از وب سایت فروشنده خریداری کنید. هزینه زیاد، صرف وقت زیاد برای نصب و آموختن کار با اینگونه نرم افزارها ،  گروه متری چند را بر آن داشته تا با ارائه خدمات آنلاین محاسبه هزینه ساخت و راه اندازی نرم افزار آنلاین متره و برآورد به کسانی که به دنبال محاسبه هزینه ساخت و ساز هستند کمک نماید.

سوالات کلیدی :

  • نحوه برآورد هزینه ساخت متناسب با قیمت های به روزمصالح ساختمانی چگونه است ؟

نرم افزار آنلاین برآورد هزینه ساخت وب سایت متری چند با به روز رسانی قیمت مصالح و حقوق و دستمزد ها به طور مرتب ، مناسب برای کلیه فعالان صنعت ساختمان که قصد برآورد هزینه ساخت پروژه خود را دارند ، می باشد .

  • چه عواملی بر قیمت ساخت و ساز تاثیرگذارند ؟

قیمت مصالح ساختمانی، میزان دستمزد کارگر ، نوع سازه‌ای که ساخته می شود و میزان تورم از جمله این موارد هستند .

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

2 دیدگاه

    1. متری چند برآورد کلی رایگان داره ولی برای تهیه فایل های اکسل باید خرید انجام بدید.
      با شرکت در همایش های آنلاین که اطلاعیه هاش در سایت و شبکه های اجتماعی هم هست، میتونید اشتراک رایگان هدیه بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا