پیش بینی قیمت ساخت و ساز

برآورد هزینه ساخت ساختمان را خودتان به سادگی محاسبه کنید

برآورد هزینه ساخت از جمله سؤالات بسیاری از سرمایه گذاران و کارفرمایان صنعت ساخت و ساز، همچنین بسیاری از افرادی است که قصد ساخت خانه یا آپارتمان را دارند. برآورد هزینه ساخت فرایندی پیچیده دارد، زیرا در آن متراژ، نقشه، مهندس سازه، خاک منطقه، پیمانکار، مواد و متریال، هزینه زمین، فصل و شرایط گوناگون دیگری در نظر گرفته می‌شود و لازم به ذکر نیست که در هر پروژه ساختمانی این شرایط تغییر پیدا می‌کنند و طبیعتاً هزینه ساخت نیز متفاوت خواهد بود. میزان نرم افزاری است که به ارائه برآورد هزینه ساخت در وب سایت متری چند می‌پردازد؛ با وارد شدن به نرم افزار متره و برآورد آنلاین متری چند(نرم افزار میزان ) و با پر کردن اطلاعات خواسته شده در انتها می‌توانید از هزینه ساخت ساختمان مورد نظر خود مطلع شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه طرز کار این نرم افزار در برآورد هزینه ساخت با ما همراه باشید.

برای محاسبه آنلاین هزینه ساخت روی گزینه مد نظر خود کلیک کنید

برآورد هزینه ساخت ساختمان شامل چه مواردی است؟

به طور کلی برای برآورد هزینه ساخت میزان مواد و متریال مورد استفاده و قیمت روز آن‌ها مورد نیاز است. در نرم افزار متره و برآورد متری چند، به طور کلی برآورد هزینه ساخت به صورت خلاصه متره در یک فایل اکسل که شامل سازه، سفت کاری، نازک کاری، تأسیسات الکتریکی و مکانیکی و هوشمند سازی است، ارائه می‌شود. همچنین امکان مشاهده سهم هر بخش به صورت درصدی از کل هزینه ساخت و به صورت متراژی نیز وجود دارد.

برآورد هزینه ساخت ساختمان

با توجه به اینکه قیمت زمین، قیمت مصالح ساختمانی و هزینه دستمزد همراه با تورم دچار تغییر می شود ،  طبیعی است که هزینه ساخت ساختمان و برآورد آن نیز با نوسانات زیادی روبرو باشد. نرم افزار متره و برآورد آنلاین متری چند ( نرم افزار میزان )برای این مشکل هم راه حل مناسبی در نظر گرفته است. به این منظور قیمت مصالح، قیمت زمین و دستمزد کارگران که از جمله هزینه‌های اصلی ساخت ساختمان هستند، به طور مرتب به روز می‌شوند تا برآورد هزینه ساخت با بالاترین دقت ممکن محاسبه شود.

هزینه های غیر اجرایی ساخت ساختمان

طبق قانون هرگونه تغییر اساسی در ساختمان نیاز به کسب اجازه از شهرداری آن منطقه دارد. تخریب و نوسازی نیز باید زیرنظر شهرداری و سازمان نظام مهندسی استان مربوطه انجام شده و از قوانین و مقررات ملی ساختمان تبعیت کند. در ابتدای تشکیل پرونده باید عوارض شهرداری ملک قدیمی را تا سال جاری پرداخت نمود ، سپس پس از بازدید بازرس و صدور دستور نقشه باید نقشه فاز یک معماری ساختمان نوساز را تهیه نمود که این موضوع مشمول پرداخت هزینه به دفاتر خدمات مهندسی یا شرکت‌های مشاوره ساختمانی است.

پس از تایید نقشه فاز یک معماری، نوبت به تهیه نقشه سازه و برق و مکانیک ساختمان می‌رسد. در صورتی که مجموع متراژ ساختمان ما بیش از 1500 مترمربع باشد باید نقشه‌های فاز دو معماری، برق، مکانیک و سازه را توسط شرکت‌های معتبر مهندسی تهیه کرده و به تایید سازمان نظام مهندسی استان مربوطه برسانیم.

تهیه دفترچه مکانیک خاک نیز در این مرحله الزامی بوده که باید از شرکت‌های ژئوتکنیکی برای این مهم کمک گرفته شود. علاوه بر طراحی نقشه‌های ساختمانی باید گواهی سهمیه مهندسین تحت عنوان برگه سبز هر گرایش را نیز تهیه نمود و به مهر و امضای شرکت مهندسی که از آن خدمات طراحی نقشه و تهیه دفترچه مکانیک خاک دریافت شده، رساند.

هزینه صدور پروانه شهرداری برای ساخت ساختمان

یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در هزینه ساخت ساختمان مربوط به محاسبه‌ی هزینه‌ی پروانه‌ی ساختمان است. اهمیت آن در درجه اول به این دلیل است که آیا عایدی پروژه ارزشش را دارد که هزینه‌ای را برای دریافت پروانه‌ی ساخت پرداخت کنیم یا خیر. قبل از هر چیزی باید دانست که هزینه‌ی اخذ پروانه‌ی ساخت براساس نوع کاربری ساختمان متفاوت بوده و هم‌چنین متغیرهایی هم‌چون متراژ، مساحت ساختمان، تعداد طبقات و ارزش قیمتی ملک (ساختمان)در هزینه‌ی دریافت پروانه‌ی ساختمانی تاثیرگذار هستند.

عواملی هم که در هزینه اخذ پروانه ساختمانی تاثیر گذارند شامل متراژ زمین، مساحت ناخالص، تعداد طبقات ساختمان، تعداد پارکینگ و قیمت منطقه‌ای احداث ساختمان هستند.

مراحل درخواست پروانه ساختمانی نیز به شرح زیر است.

  • تشکیل پرونده در شهرداری یا دفاتر خدمات الکترونیکی
  • دریافت و صدور دستور بازدید از ملک
  • تعیین کاربری ملک در طرح تفصیلی توسط کارشناس
  • دستور تهیه نقشه به مالک
  • طراحی نقشه معماری
  • پرداخت عوارض شهرداری
  • تهیه مدارک
  • چاپ پروانه

مطالب مرتبط: هزینه جواز ساخت آپارتمان مسکونی در شهر تهران چقدر است؟

محاسبه آنلاین هزینه ساختمان

گروهی از افراد به دنبال محاسبه هزینه ساختمان به صورت آنلاین هستند. محاسبه آنلاین هزینه ساختمان این مزیت را دارد که در هر زمان چه در مواقعی که لپ تاپ یا کامپیوتر در دسترس باشد یا نباشد، می‌توان با هر وسیله‌ای از هر جایی به نرم افزار مراجعه کرد و از آن و اطلاعات ذخیره شده در آن استفاده کرد.

دانلود رایگان نرم افزار محاسبه هزینه ساخت ساختمان

به کمک نرم افزار متره و برآورد آنلاین متری چند، محاسبه هزینه ساخت ساختمان انجام می‌شود. در این راستا پس از ثبت نام در نرم افزار متری چند  میتوان تا سقف 360 متر مربع و 3 طبقه روی همکف اقدام به برآورد کلی به صورت رایگان نمود. همچنین بخش هایی مانند خلاصه متره، لیست قیمت مصالح ساختمانی ، لیست حقوق و دستمزد، برنامه ساخت نیز با تهیه اشتراک قابل مشاهده و دریافت هستند .

ساخت چه بخش‌هایی از ساختمان بیش‌ترین هزینه اجرایی را دارد؟

در محاسبه هزینه ساخت ساختمان به طور کلی بیشترین هزینه شامل اجرای نازک کاری و پس از آن به ترتیب اجرای اسکلت (سازه)، اجرای تأسیسات مکانیکی، سفت کاری و اجرای تأسیسات الکتریکی و در آخر هوشمند سازی است.

اجرای اسکلت (سازه)

پس از نازک کاری، این اجرای اسکلت است که در هزینه ساخت رتبه دوم را در اختیار دارد. یکی از اصلی‌ترین بخش های اسکلت یعنی فونداسیون ساختمان وظیفه تحمل بار  و انتقال آن به زمین را دارد. از دیگر وظایف فونداسیون ساختمان این است که از نشست ساختمان جلوگیری ‌کند و در برابر  واژگونی ساختمان از خود مقاومت نشان دهد. از این رو فوانداسیون یکی از  مهم‌ترین مراحل ساختمان سازی است و باید برای استحکام و بهبود آن نسبت به دیگر مراحل ساخت آپارتمان هزینه بیشتری کرد.

اینکه از چه نوع اسکلتی فولادی یا بتنی برای ساخت ساختمان استفاده شود، همچنین اجرای سقف و انواع آن، در برآورد هزینه ساخت و در نهایت قیمت تمام شده سازه، بسیار تأثیر گذار است. به طور کلی اسکلت فولادی گران‌تر از اسکلت بتنی است پس سازه‌های اسکلت فلزی معمولاً هزینه ساخت بالاتری دارند. در اجرای سقف نیز مانند اجرای اسکلت هرچه میزان استفاده از آهن (فولاد یا ورق گالوانیزه) در آن‌ها بیشتر باشد، قیمت آن‌ها نیز بالاتر می‌رود. در بین سقف‌های مرسوم بازار، سقف تیرچه کرومیت و کامپوزیت نسبت به سقف عرشه فولادی و دال، ارزان‌ترند.

تأسیسات مکانیکی و سفت کاری

این دو بخش از اجرای ساختمان دارای هزینه های برابری در مجموع هزینه ساخت ساختمان دارند. به طور کلی سفت کاری به دیوار چینی و اجرای دیوارها گفته می‌شود که هزینه آن با توجه به نوع متریال مورد استفاده تغییر خواهد کرد. اجرای دیوار با استفاده از ساندویچ پنل، آجر معمولی، بلوک سیمانی، انواع بلوک‌های بتنی و … هزینه متفاوتی خواهد داشت. برای اجرای تأسیسات مکانیکی نیز به همین صورت است. استفاده از لوله و اتصالات پنج لایه نسبت به لوله و اتصالات چدنی، هزینه بیشتری را می‌طلبد.

تأسیسات الکتریکی

تأسیسات الکتریکی را می‌توان شامل سیم کشی، جاگذاری کلید و پریز، نصب کلید پریز و نور پردازی دانست. البته ناگفته نماند که اجرای تأسیسات الکتریکی هزینه بالایی دارد ولی به دلیل حجم کم، هزینه آن نسبت به سایر بخش‌های ساختمان کمتر است.

نازک کاری

در این بین نازک کاری را می‌توان شامل، گچ کاری، تزیینات سقف مانند کناف و رابیتس، در و پنجره‌ها، کاشی کاری، سرامیک کاری، سنگ کاری و به طور کلی پوشش‌های کف و دیوارها، کابینت آشپزخانه، کمد دیواری، روشویی، سینک، اجاق گاز، فر و … دانست که هزینه اجرای هر بخش نام برده به کیفیت مواد و به اصطلاح درجه کیفی آن‌ها بستگی دارد. طبیعتاً هر چه مواد از درجه کیفیت بالاتری برخوردار باشند ، هزینه بیشتری باید برای آن‌ها پرداخت شود.

هوشمند سازی

هوشمند سازی بخشی از هزینه ساخت ساختمان است که با توجه به نظر کارفرما انجام می‌شود و جزء عملیات ساختمانی لوکس به شمار می‌آید. در نرم افزار متره و برآورد متری چند این بخش شامل هوشمند سازی سیستم روشنایی، سیستم سرمایش و گرمایش ساختمان، سیستم امنیتی، پرده‌های ساختمان و سیستم صوتی ساختمان است. هزینه هوشمندسازی یک سوالی مهم و اساسی است که در ذهن سازندگان ساختمان و مشتریان این نوع سیستمها بوجود می آید.

حقیقتاً پاسخ به این سوال کمی دشوار بوده و کار تیمی تخصصی است چرا که عوامل متعددی در تعیین هزینه هوشمندسازی دخیل هستند. از امکانات و نیازهای مشتریان گرفته تا انتخاب استانداردها و برندهای مختلف و متنوع که همگی در قیمت تمام شده نقش بسزایی دارند. اطلاعات کلی مورد نیاز برای برآورد قیمت نیز به شرح زیر است.

  • نوع واحد
  • متراژ
  • تعداد اتاق ها
  • مجموعه روشنایی
  • نوع پرده برقی
  • سرمایش و گرمایش

مطالب مرتبط: قیمت جواز تجاری چگونه محاسبه می‌شود و چه مراحلی دارد؟ 

سخن آخر

برآورد هزینه ساخت از جمله ضروریات سرمایه گذاری در بخش ساخت و ساز است که با توجه به رکود در بخش‌های مختلف صنعت و بالا رفتن قیمت مسکن، بسیاری را به سمت خود جذب کرده است. استفاده از نرم افزار متره و برآورد آنلاین متری چند راهی برای رسیدن به برآورد هزینه ساخت است.

سوالات کلیدی :

  • سریع ترین روش برآورد هزینه ساخت ساختمان چیست ؟

نرم افزار آنلاین برآورد هزینه ساخت وب سایت متری چند با به روز رسانی قیمت مصالح و حقوق و دستمزد ها به طور مرتب ، مناسب برای کلیه فعالان صنعت ساختمان که قصد برآورد هزینه ساخت پروژه خود را دارند ، می باشد .

  • مراحل درخواست پروانه ساختمانی چگونه است ؟

تشکیل پرونده در شهرداری یا دفاتر خدمات الکترونیکی ، دریافت و صدور دستور بازدید از ملک ، تعیین کاربری ملک در طرح تفصیلی توسط کارشناس و دستور تهیه نقشه به مالک برخی از این مراحل هستند .

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

2 دیدگاه

    1. حتما در زمانی که سایت در دست به روز رسانی بوده، شما از نرم افزار استفاده کردید. دوباره امتحان کنید درست شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا