پیش بینی قیمت ساخت و ساز

هزینه بازسازی خانه ؛ سریع‌ترین راه تخمین و تهیه برنامه زمانبندی آن

هزینه بازسازی خانه با وجود بالا رفتن قیمت آن در سال‌های اخیر بر سر زبان‌ها افتاده است. در این میان ازآنجایی‌که با افزایش قیمت ها قیمت مصالح ساختمانی نیز افزایش می یابد ، بسیاری که به دنبال بازسازی خانه و آپارتمان خود هستند، پیش از هر اقدامی مایل هستند از هزینه‌های آن مطلع شوند. در این مقاله به معرفی روشی می‌پردازیم که با استفاده از آن به سرعت و با دقت ، خودتان به تخمین هزینه بازسازی خانه خود بپردازید. با متری چند همراه بمانید.

برای محاسبه آنلاین هزینه ساخت روی گزینه مد نظر خود کلیک کنید

هزینه بازسازی خانه به چه عواملی بستگی دارد؟

در کل هزینه بازسازی خانه به میزان بازسازی، متراژ خانه، عمر سازه و متریال مورد استفاده بستگی دارد. هر چه میزان بازسازی بیشتر باشد و تغییرات بیشتری در خانه‌ایجاد شود، هزینه آن نیز بالاتر می‌رود. از طرفی هم با بالا رفتن متراژ خانه طبیعتاً هزینه بازسازی افزایش می‌یابد. عمر سازه نیز از عواملی است که در هزینه بازسازی بسیار تأثیرگذار است. هر چه خانه‌ای قدیمی‌تر باشد نیاز به بازسازی بیشتری دارد.  در آخر نیز متریال مورد استفاده است که بر هزینه بازسازی مؤثر می باشد. هر چه از متریال و مصالح ساختمانی لوکس‌تری برای بازسازی استفاده کنید، هزینه این کار بالاتر خواهد رفت.

مطالب مرتبط: هزینه ساخت مسکن در شهرستان چقدر است؟

بازسازی با نوسازی چه تفاوتی دارد؟

به‌طورکلی در عملیات بازسازی اگر تغییری در کاربری فضاها ایجاد نگردد و تنها به بازسازی ظاهر توجه شود مانند تعویض کاشی ها، تعویض تزیینات سقف، تعویض کفپوش و … ، بازسازی انجام شده است. در صورتی که در این عملیات از انجام موارد ذکر شده پرهیز شود و به تعویض کاغذ دیواری، رنگ آمیزی دیوارها، تعویض کابینت‌های آشپزخانه و اجرای کمد دیواری و … پرداخته شود، نوسازی انجام شده است.

آیا برای بازسازی نیاز به اخذ مجوز است؟

البته بازسازی یک واژه تخصصی در حوزه مرمت آثار تاریخی به شمار می‌آید که برای آن از سوی شهرداری‌ها ضوابطی مشخص شده است. از نظر شهرداری‌ها و سازمان نظام مهندسی در صورتی که در حین بازسازی اقدام به تغییر کاربری فضاها شود، باید نسبت به اخذ مجوزهای لازم اقداماتی در این ادارات صورت گیرد و در غیر این صورت برای بازسازی نیازی به اخذ مجوز نخواهد بود.

چه اقداماتی پیش از بازسازی لازم است؟

بازسازی هم مانند ساخت یک واحد مسکونی یا واحدی با هر کاربری دیگری نیاز به تخمین هزینه بازسازی ساختمان  و برنامه ریزی و زمانبندی دارد. در واقع یکی از بیشترین هزینه ها در بازسازی طول کشیدن بیش از حد پروژه  است که برای کارفرما بسیار هزینه‌بر خواهد بود. از این رو استفاده از افراد متخصص در زمینه بازسازی و تهیه یک برنامه زمانبندی و برنامه ریزی مناسب از اقدامات حیاتی پیش از هر گونه عملیاتی است.

تخمین هزینه در بازسازی خانه

تخمین هزینه‌های بازسازی و هزینه ساخت خانه با توجه به نوع ، میزان و نوع متریالی که برای بازسازی استفاده می‌شود، هزینه حمل و نقل مصالح و نخاله‌های ساختمانی، هزینه و دستمزد کارگران، هزینه پیمانکار و مجری پروژه بازسازی و هزینه بیمه‌های مختلف مرتبط با ساخت و ساز باید در نظر گرفته شود. البته تخمین هزینه با توجه به تغییر قیمت مصالح ساختمانی باید در نظر گرفته شود.

برنامه ریزی و زمانبندی در بازسازی خانه

یکی از اقدامات لازم و ضروری پیش از اقدام به بازسازی و شروع عملیات آن، برنامه ریزی و زمانبندی برای آن است. زمان یکی از عوامل مهم در هزینه بازسازی است. اصولاً بازسازی‌ها زیر یک سال انجام می‌گیرد و خانواده‌ها با نقل مکان به یک ملک استیجاری، موقتاً محل زندگی خود را به منظور اجرای بازسازی ترک می‌کنند. هزینه ای که بابت اجاره ملک به منظور اسکان موقت، پرداخته می‌شود نیز جز هزینه‌های نامحسوس بازسازی خانه به حساب می‌آید. در اینجا هرچه بازسازی بیشتر طول بکشد، هزینه بازسازی بیشتر خواهد بود؛ بنابراین با تهیه برنامه زمانبندی دقیق و اجرای عملیات مطابق با آن می‌تواند کاهش هزینه‌ها را به همراه داشته باشد.

مقاوم سازی یکی از مراحل بازسازی

یکی از مراحل بازسازی، مقاوم سازی است. همان‌گونه که گفته شد در حوزه مرمت بنا، بازسازی تفاسیر مختلفی دارد و واژه‌های تخصصی زیادی برای آن ایجاد شده است. یکی از این واژه‌ها مقاوم سازی است. به‌طورکلی برای مقاوم کردن پی و فونداسیون سازه‌های قدیمی و سازه‌هایی که نیاز به مقاوم سازی دارند، از روش‌های گوناگونی استفاده می‌شود. برای سازه‌هایی که قدمت آن‌ها زیاد نیست با تقویت ستون‌ها، سقف و پی سازه به مقاوم سازی آن در برابر نیروهای جانبی می‌پردازند. پیش از بازسازی هر سازه‌ای با بازدید از بنا توسط متخصص مقاوم سازی، نیاز به آن بررسی می گردد.

استفاده از نرم افزار متری چند برای تخمین هزینه بازسازی و تهیه برنامه زمانبندی برای بازسازی

راه‌های زیادی برای اجرای بازسازی خانه و تخمین هزینه‌های آن وجود دارد. یکی از راه‌های آن سپردن پروژه بازسازی ساختمان به گروه‌هایی است که در این زمینه تجربه و مهارت کافی دارند. این گزینه به دلیل وظیفه نظارتی بر روند اجرای کار از سوی کارفرما یا مالک باعث می‌شود وقت و زمانی از ایشان گرفته نشود. راه دیگر نیز اجرای عملیات بازسازی در صورت داشتن وقت و بودجه کافی توسط خود مالک است که در اینجا به شما توصیه می‌شود پیش از اقدام به این امر مهم از نرم افزار متری چند به منظور اطلاع دقیق از هزینه بازسازی خانه و دریافت بهترین برنامه زمانبندی، استفاده کنید.

مطالب مرتبط: هزینه ساخت روف گاردن چقدر است و عوامل تأثیرگذار آن چیست؟

سخن آخر

نرم افزار متری چند با استفاده از تجربه و دانش کارشناسان خود اقدام به به روزرسانی قیمت مصالح و دستمزد عملیات مختلف ساختمانی از مبادی قانونی آن می‌کند. از سویی دیگر با امکان جدیدی که در این نرم افزار ایجاد شده است ، کاربران می‌توانند با استفاده از وارد کردن اطلاعات ملک خود و مشخص نمودن کیفیت بازسازی ، برآورد هزینه بازسازی به همراه ریز متره مصالح و دستمزدها را دریافت کنند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

3 دیدگاه

    1. اگر در کاربری فضاها تغییری ایجاد نشه خیر
      برای برآورد هزینه بازسازی هم میتونید از متری چند استفاده کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا