مدیریت پروژه

جدول بریکدان یا ساختار شکست ساختمان بتنی

جدول بریکدان (break down) یا ساختار شکست ساختمان به صورت فایل اکسل در بسیاری از وب سایت‌ها به فروش می‌رسد. تهیه این جدول به منظور تهیه برنامه زمانبندی و در پی آن مدیریت پروژه، در ابتدای هر پروژه عمرانی و ارائه زمان شروع و پایان پروژه به کارفرما و ذینفعان پروژه ضروری است. در بیشتر موارد مدیران پروژه اقدام به خرید این فایل‌ها کرده و سپس با دست بردن در آن تغییراتی در جدول اعمال می‌کنند و آن را تبدیل به پروژه تحت مدیریت خود می‌کنند؛

اما راه ساده‌تر استفاده از نرم افزار متری چند است. در بخش برنامه ساخت با وارد کردن مشخصات سازه و زمین مورد نظر می توانید با تهیه اشتراک به نمودار اس (S curev)، گانت چارت و کش فلو در ساختمان بتنی دسترسی پیدا نمایید.

برای محاسبه آنلاین هزینه ساخت و دریافت برنامه ساخت روی گزینه مد نظر خود کلیک کنید

جدول ساختار شکست و برنامه ساخت ساختمان بتنی در متری چند

در نرم افزار متری چند با وارد کردن مشخصات سازه در نرم افزار، برنامه ساخت سازه مورد نظر در قالب یک فایل اکسل ارائه می‌شود. در فایل اکسل برنامه ساخت ساختمان بتنی از صفر تا صد اجرای یک ساختمان از قبیل تجهیز کارگاه، خاکبرداری، پایدارسازی گود، فونداسیون، اجرای دیوار حائل، اسکلت، سقف سازه‌ای، سفت کاری، تاسیسات فاز اول، کف سازی، سقف کاذب، نازک کاری، نماسازی، کاشی و سرامیک، تاسیسات فاز دوم، موتورخانه، نقاشی، تهیه و نصب سیستم هوشمندسازی (در صورت ساخت ساختمان هوشمند)، آنتن مرکزی و برچیدن کارگاه در دسترس قرار می‌گیرد.

ویژگی‌های جدول بریکدان متری چند چیست؟

فایل اکسل ساختار شکست ساختمان بتنی متری چند در واقع یک فایل کامل با بخش‌های مختلف است. هر بخش از ساخت ساختمان در یک شیت گذاشته شده است و سپس در آن به جزئیات فعالیت نام برده پرداخته می‌شود. در هر یک از شیت‌ها جداولی وجود دارد که به زیربخش‌هایی از جمله سرفصل، فعالیت، کد فعالیت، شرح ردیف و فضا تقسیم می‌شوند.

مزایای استفاده از متری چند به جای خرید فایل

برخی از وب سایت‌ها فایل‌هایی را جهت فروش با مبالغ بالا قرار می‌دهند. در این بازار گروهی از وب سایت‌ها هم این فایل‌ها را به صورت رایگان در اختیار عموم قرار می‌دهند ولی معمولاً فایل‌های رایگان، از شیوه ساخت و ساز امروزی پیروی نمی‌کنند و قدیمی هستند، به همین دلیل کارکرد مناسبی ندارند و در مقایسه با فایل‌های اکسلی که در وب سایت‌های مختلف ارائه می‌شود، در جایگاهی پایین‌تری قرار دارند.

در وب سایت متری چند می توانید با تهیه اشتراک ، برنامه زمانبندی پروژه خود را که شامل برنامه ساخت، گانت چارت، نمودار اس (S curve) و برنامه بودجه بندی که شامل زمان خرید و کش فلو (cash flow) می شود را به صورت فایل های پی دی اف و اکسل دریافت نمایید .

وب سایت متری چند زیر مجموعه‌ای از یک شرکت بزرگ عمرانی به نام کارگشا است. اگر به دنبال انجام مطالعات امکان سنجی ، پیش امکان سنجی و پیش بینی قیمت مسکن و مصالح ساختمانی هستید می‌توانید با مراجعه به وب سایت اکو ساختمان از این خدمات بهره‌مند شوید. از طرف دیگر وب سایت مکا پی ام او نیز یکی از دیگر از وب سایت‌های زیر مجموعه این شرکت بزرگ است که در واقع یک داشبورد مدیریتی بوده و به سرمایه گذاران، کارفرمایان، ذینفعان پروژه، پیمانکاران، مشاوران، مهندسان و سایر اشخاص دخیل در پروژه ، خدماتی از جمله نامه نگاری اداری، مستند سازی، تامین مصالح ساختمانی و کنترل پروژه ارائه می‌دهد.

نمونه ساختار شکست ساختمان بتنی

در این بخش به دنبال ارائه یک نمونه جدول بریکدان یا ساختار شکست ساختمان بتنی هستیم. ازآنجایی‌که یک نمونه جدول بریکدان یا ساختار شکست ساختمان بتنی در این مبحث نمی‌گنجد تنها به توضیح یک بخش از یک قسمت از کار به طور مثال تاسیسات فاز اول پرداخته می‌شود.

با تهیه ساختار شکست کار یا جدول بریکدان در بخش برنامه ساخت نرم افزار متری چند، فایل اکسلی برای شما در دسترس قرار می‌گیرد که شامل زیربخش‌های مختلفی مانند خاکبرداری، پایدارسازی، فونداسیون، تاسیسات و … است که در ادامه به توضیح جزئیات بخش ساختار شکست تاسیسات فاز اول اشاره می‌شود. در ساختار شکست تاسیسات فاز اول با زیر بخش‌های سرفصل، فعالیت، کد فعالیت، شرح ردیف و فضا مانند هر زیربخش دیگری برای سایر سرفصل‌ها تقسیم بندی شده است. در این شیت از فایل اکسل ساختار شکست زیر بخش‌هایی به عنوان فعالیت تهیه و اجرای لوله‌های فاضلاب و آب باران، اجرای لوله کشی سرد و گرم، اجرای لوله کشی گاز و تجهیزات، اجرای کانال‌های هوا، اگزاست فن و اتصالات، اجرای لوله‌های برق، شیارزنی و نصب قوطی، نصب ساپورت‌های تأسیساتی، اجرای لوله کشی آتشنشانی، نصب کفشور بام، ساخت و نصب تابلوهای برق و چاه ارت در فضاهایی مانند آشپزخانه، سرویس‌های بهداشتی، حمام، مشاعات ساختمان، مشاعات طبقات مختلف، پشت بام، اتاق‌های خواب، هال و واحد مسکونی تعیین شده است. هر کدام از موارد گفته شده در سرفصل تاسیسات فاز اول، با نوع فعالیت، کد فعالیت، شرح ردیف و فضایی که فعالیت در آن انجام می‌شود گنجانده شده‌اند.

برای محاسبه آنلاین هزینه بازسازی روی گزینه مد نظر خود کلیک کنید

سخن آخر

به منظور به دست آوردن ساختار شکست کار یا جدول بریکدان، نمودار کش فلو، نمودار اس (S curev)، گانت چارت و زمان مناسب برای خرید مصالح ساختمانی سازه‌ای که قصد ساخت آن را دارید به متری چند بخش برنامه ساخت مراجعه کنید. اگر در مرحله تحقیقات هستید می‌توانید از خدمات امکان سنجی و پیش امکان سنجی پروژه خود در وب سایت اکو ساختمان بهره‌مند شوید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

1 دیدگاه

  1. من اشتراک خریدم میخواستم ساختار شکست ساختمان بتنی بخرم، دیدم خیلی چیزای خوب دیگه ای هم داره که سرعت کارمو چند برابر کرد
    ممنون از متری چند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا