مدیریت پروژه

برنامه زمانبندی پروژه ساختمانی اسکلت فلزی در متری چند

احداث ساختمان یکی از پرسودترین کسب و کارهای جهان است زیرا همواره نیاز به مسکن در جوامع وجود دارد و با گذشت زمان خانه‌ها فرسوده شده و نیاز به بازسازی و نوسازی دارند. البته ناگفته نماند که ساخت یک ساختمان به طور مثال 6 طبقه نیاز به تخصص، تجربه و برنامه ریزی دقیق دارد که از عهده هر کسی بر نمی‌آید. یکی از معمول‌ترین راه‌ها برای برنامه ریزی و کنترل پروژه ساختمانی استفاده از نرم افزارهای مختلف است. در این بین نرم افزارهای زیادی وجود دارند. با توجه به پیشرفت تکنولوژی نرم افزارهای آنلاین برای این منظور به وجود آمده است. توصیه می‌شود برای برنامه زمانبندی پروژه ساختمانی اسکلت فلزی یا بتنی در هر متراژ و تعداد طبقاتی به نرم افزار متری چند بخش برنامه ساخت مراجعه کنید.

برای محاسبه آنلاین هزینه ساخت روی گزینه مد نظر خود کلیک کنید

برنامه زمانبندی ساختمان چگونه تدوین می‌شود؟

به‌طورکلی برنامه زمانبندی ساختمان مانند برنامه زمانبندی هر پروژه عمرانی دیگر است و شامل بخش‌هایی مانند نام فعالیت‌ها، مدت زمان اجرای پروژه، تاریخ شروع و پایان پروژه، برآورد احجام، واحدها، منابع و دارایی‌ها و هزینه هر یک از فعالیت‌ها است.

در بخش نام فعالیت شرح کوتاهی در رابطه با آیتم و فعالیت مورد نظر ارائه می‌شود. در قسمت مدت زمان، زمانی که پروژه و هر یک از آیتم ها برای اجرا نیاز دارند، آورده می‌شود. تاریخ شروع نیز همان تاریخ شروع پروژه می باشد و هر یک از فعالیت‌های مورد نظر به تاریخ شمسی در برنامه درج می‌شود. تاریخ پایان نیز، شامل تاریخ پایان پروژه و پایان هر یک از آیتم ها به طور جداگانه می باشد  که باید در برنامه به تاریخ شمسی ذکر شود.

بخش احجام در برنامه زمانبندی در واقع قسمتی است که حجم فیزیکی هر کدام از فعالیت‌ها و آیتم‌های پروژه بر اساس نقشه‌های از پیش تعیین شده در برنامه آورده می‌شود. در بخش واحد نیز واحد سنجش هر یک از فعالیت‌ها ذکر می‌شود. به طور مثال واحد اجرای دیوار چینی متر مربع است و واحد اجرای اسکلت فلزی بر حسب وزن است.

در ادامه نیز منابع و دارایی‌های پروژه در برنامه زمانبندی ذکر می‌شود. به طور مثال برای اجرای مرحله خاک برداری یا اجرای اسکلت نیاز به چه ماشین آلات و ابزارهایی است؛ و یا چه میزان زمان برای خاکبرداری با بیل مکانیکی یا اجرای اسکلت با جرثقیل نیاز است. در انتها نیز هزینه هر فعالیت در ستون هزینه برآوردی فعالیت مربوطه بر اساس رقم پیمان قید می‌شود. در این بخش مجموع هزینه اجرای هر فعالیت با رقم پیمان باید برابر باشد.

برنامه زمانبندی پروژه ساختمانی اسکلت فلزی چگونه تهیه می‌شود؟

همان‌طور که در ابتدای مقاله نیز به آن اشاره شد، تهیه برنامه زمانبندی پروژه‌های ساختمانی با استفاده از نرم افزارهای مختلف انجام می‌شود. در این بین نرم افزارهایی مانند مایکروسافت پروجکت و پریماورا جز نرم افزارهای آفلاین هستند. نرم افزارهای آنلاین زیادی نیز به منظور این اقدامات ساخته شده‌اند که در بین آن‌ها نرم افزار متری چند با ارائه بهترین برنامه‌های ساخت ، زیر نظر متخصصان و کارشناسان خود به مشتریان و مخاطبان ارائه خدمت می‌کند.

به‌طورکلی برنامه زمانبندی پروژه ساختمانی از ابتدا شامل تجهیز کارگاه، اجرای ساختمان، تخریب و گودبرداری، اجرای فونداسیون ساختمان، تهیه کامل مصالح و اجرای اسکلت فلزی یا بتنی به همراه اجرای سقف طبقات، کرسی چینی و ایزولاسیون و درناژ دیوارهای حائل بتنی، اجرای دیوار طبقات، اندود گچ کاری طبقات مختلف و خرپشته، تهیه و نصب فریم پنجره‌ها و چارچوب درب‌ها در طبقات مختلف، شیب بندی، ایزولاسیون و کف فرش بام، شیب بندی کف سرویس‌ها، ایزولاسیون سرویس‌ها، پوکه ریزی کف‌ها، اجرای فاز اول تأسیسات، اجرای فاز اول تأسیسات برقی، غلاف گذاری و شیار زنی ، تهیه و نصب قوطی‌های کلید و پریزها، لوله گذاری تأسیسات الکتریکی و مخابراتی، اجرای فاز اول تأسیسات مکانیکی، غلاف گذاری و اجرای بازشوها، اجرای ساپورت‌های تأسیساتی، لوله کشی آب سرد و گرم ، لوله کشی آب باران و فاضلاب، تهیه، اجرا و نصب کانال‌های هوا، عایق کاری لوله‌ها و کانال‌ها، تهیه و نصب دریچه‌های هوا و دودکش ها، کاشی‌کاری و سرامیک کاری، اجرای کناف سقف‌ها، اجرای اندود گچ سفید دیوارها و سقف راه‌پله‌ها، اجرای سنگ قرنیز طبقات، اجرای سنگ دیوار و کف راه‌پله‌های طبقات مختلف، اجرای کف فرش طبقات، رنگ آمیزی و نقاشی، رنگ آمیزی درب‌های فلزی و چهارچوب درب‌های فلزی، رنگ آمیزی دیوار و سقف‌ها، تهیه و نصب درب و پنجره‌ها و شیشه‌ها، تهیه و نصب درب و پنجره‌های آلومینیومی، تهیه و نصب درب‌های چوبی و اچ پی ال (HPL) و ام دی اف (MDF)، تهیه و نصب شیشه‌ها، اجرای نما، اجرای فاز دوم تأسیسات، اجرای فاز دوم تأسیسات برقی، اجرای سینی، سیم کشی و کابل کشی، تهیه و نصب کلید و پریزها، تهیه و نصب چراغ‌ها، تهیه و نصب تجهیزات برقی، تهیه و نصب لوازم برقی موتورخانه، اجرای سیستم ارتینگ، تهیه و نصب وسایل آتش نشانی، تهیه و نصب لوازم و شیر آلات بهداشتی، تهیه و نصب فن‌کوئل‌ها و یونیت هیترهای طبقات، موتورخانه، دیوار محوطه، محوطه سازی و برچیدن کارگاه است.

دانلود رایگان برنامه زمانبندی پروژه ساختمانی اسکلت فلزی

نرم افزارهای آفلاینی که برای تهیه برنامه زمانبندی پروژه ساختمانی معرفی شدند، از بهترین برنامه‌های آفلاین هستند. مشکلی که وجود دارد این است که هزینه خرید این نرم افزارها زیاد است و معمولاً سالیانه باید تمدید شود، البته این نرم افزارها با لایسنس‌های تقلبی (کِرَک) به صورت رایگان در اینترنت موجود هستند ، ولی قابلیت اتصال به اینترنت و اشتراک گذاری اطلاعات آن با سایر افراد حاضر در پروژه مقدور نیست.

در طرف دیگر نرم افزارهای برنامه زمانبندی پروژه به صورت آنلاین نیز وجود دارند که با قیمت بسیار پایین‌تری همان امکانات را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. این نرم افزارها به دلیل تحت وب بودن از هر وسیله هوشمندی قابل دسترس هستند و نیاز به آموزش خاصی برای کار با آن ها نیست.

تهیه برنامه زمانبندی پروژه ساختمانی به روشی ارزان و سریع

برای تهیه برنامه زمانبندی پروژه ساختمانی به روشی ارزان و سریع استفاده از نرم افزارهای آنلاین توصیه می‌شود. نرم افزار متری چند یکی از نرم افزارهای آنلاین در حوزه متره و برآورد و برنامه زمانبندی است که با استفاده از نیروی کار جوان و پرانرژی  پا به این عرصه گذاشته است و ارائه خدمت می‌کند. این نرم افزار با محیط کاربری ساده، با هزینه ای بسیار کمتر از خرید نرم افزارهای آفلاین با به روز رسانی قیمت مصالح به طور مرتب ، اقدام به ارائه برنامه زمانبندی در بخش برنامه ساخت می‌کند.

سخن آخر

برای برآورد هزینه ساخت و تهیه برنامه زمانبندی می‌توانید به صفحه اصلی وب سایت متری چند مراجعه کنید و وارد درگاه مربوطه شوید. امید است با استفاده مخاطبان از نرم افزار پرکاربرد متری چند  و ارائه پیشنهادات و نظرات خود به گسترش و پیشرفت آن در دیگر حوزه های صنعت ساختمان نیز کمک نمایند .

سوالات کلیدی :

  • چگونه می توان برنامه زمان بندی پروژه خود را به صورت آنلاین دریافت نمود؟

نرم افزار آنلاین برآورد هزینه ساخت وب سایت متری چند با به روز رسانی قیمت مصالح و حقوق و دستمزد ها به طور مرتب ، مناسب برای کلیه فعالان صنعت ساختمان که قصد برآورد هزینه ساخت و دریافت برنامه زمان بندی متناسب با پروژه خود را دارند ، می باشد.

  • برنامه زمان بندی ساختمان فلزی شامل چه مواردی است ؟

نام فعالیت‌ها، مدت زمان اجرای پروژه، تاریخ شروع و پایان پروژه و برآورد احجام برخی از این موارد هستند .

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا