پیش بینی قیمت ساخت و ساز

محاسبه هزینه ساخت مسکن به صورت آنلاین در کمترین زمان

بارها در مقالات مختلف به آن اشاره شده است که راه‌های مختلفی برای محاسبه هزینه ساخت مسکن به صورت آنلاین و یا محاسبه آنلاین هزینه ساخت ساختمان  در سال 1402 وجود دارد. از خرید فایل اکسل محاسبه هزینه ساخت ساختمان گرفته تا بررسی نمونه برآورد هزینه ساخت ساختمان و یا استفاده از نرم افزارهای آفلاین، نرم افزارهای آنلاین و اپلیکیشن‌های موبایل می‌توان برای محاسبه هزینه ساخت اقدام کرد. وب سایت متری چند با ارائه نرم افزار آنلاین قادر است به برآورد هزینه ساخت پرداخته و نتیجه را به‌صورت فایل اکسل در دسترس قرار دهد.

برای محاسبه آنلاین هزینه ساخت روی گزینه مد نظر خود کلیک کنید

محاسبه هزینه ساخت مسکن به صورت آنلاین

شاید تا کنون با استفاده از اپلیکیشن‌های موبایل و یا سامانه‌های آنلاین، به محاسبه هزینه ساخت مسکن خود اقدام کرده باشید. این نرم افزارها و اپلیکیشن‌ها تقریباً یک محاسبه سرانگشتی و یک تخمین کلی ارائه می‌دهند. این نوع تخمین بازاری است و بیشتر مناسب سنجیدن ارزش یک ملک می‌باشد . ولی اگر به دنبال محاسبه آنلاین هزینه ساخت ساختمان هستید و هدفتان به دست آوردن تخمین دقیق جزئیات یک سازه است، پیشنهاد می‌کنم با نرم افزار میزان متری چند این کار را انجام دهید.

در متری چند با وارد کردن مشخصات سازه مورد نظر، زمین و تاریخ شروع پروژه خروجی برآورد کلی رایگان، خلاصه برآورد هزینه ساخت، لیست قیمت و مصالح مصرفی، هزینه‌ها به تفکیک فعالیت‌ها، برنامه بودجه بندی (نمودار کش فلو و زمان خرید )، برنامه ساخت ،گانت چارت ، و نمودارs-curve  را به‌ صورت فایل اکسل و پی دی اف با خرید اشتراک در قسمت تعرفه های وب سایت متری چند در اختیار خواهید داشت.

دانلود رایگان نرم افزار محاسبه هزینه ساخت ساختمان

اگر در صنعت ساختمان فعالیت دارید حتماً می‌دانید که نرم افزارهای آفلاین زیادی به منظور برآورد هزینه ساخت و تدوین برنامه ساخت وجود دارند. این نرم افزارها مهندسی و به زبان فارسی هستند که برای استفاده از آن‌ها باید اقدام به خرید نرم افزار کرد. سپس با نصب نرم افزار روی سیستم عاملی با پرداخت درون برنامه‌ای برای آپدیت قیمت‌های مصالح و فهرست بها یا وارد کردن دستی قیمت‌ها و فهرست بها با داشتن قیمت‌های به روز، می‌توانید از این نرم افزارها استفاده کنید.

البته اگر زمانی که صرف آموزش کار با نرم افزار و وارد کردن قیمت‌های به روز در صورت عدم خرید درون برنامه‌ای می‌کنید را در نظر بگیریم. مدت زمان و طبیعتاً هزینه زیادی را باید صرف به دست آوردن برآورد هزینه ساخت کنید. در این بین بسیاری به دنبال دانلود رایگان نرم افزار محاسبه هزینه ساخت ساختمان هستند تا با عدم پرداخت هزینه‌ای برای این منظور از دیگران یک گام جلوتر باشند. با استفاده از نرم افزار آنلاین متری چند دیگر نیازی به دانلود نرم افزار هزینه ساخت مسکن نیست. در هر زمان، تنها با اتصال به اینتنرنت از طریق هر وسیله هوشمندی مانند موبایل، لب تاب، کامپیوتر و تبلت می‌توانید در کمترین زمان به برآورد هزینه ساخت بپردازید.

برآورد هزینه ساخت ساختمان در سال 1402

متری چند بستری فراهم کرده است تا به‌صورت آنلاین و با صرف کمترین زمان هر کسی تنها با دسترسی به اینترنت از طریق وسایل هوشمند ارتباطی بتواند به برآورد هزینه ساخت بپردازد. متری چند با آپدیت کردن قیمت مصالحواستفاده از فهرست بهای به روز تخمینی دقیق از هزینه ساخت ساختمان در سال 1402 ارائه می‌دهد.

فایل اکسل هزینه‌های ساخت مسکن

یکی از عباراتی که بسیاری از اشخاص فعال در صنعت ساختمان و متخصصان کنترل پروژه آن را در گوگل جست و جو می‌کنند، فایل اکسل هزینه‌های ساخت ساختمان است. متری چند با ارائه فایل اکسل برآورد هزینه ساخت و ارائه برنامه ساخت ، کار را برای مهندسان کنترل پروژه و مدیر پروژه راحت‌تر کرده است. اگر به دنبال شرکت در مناقصه ساختمانی هستید، می‌توانید با برآورد هزینه ساخت دقیق و به روز با قدرت و آگاهی به مناقصه بروید و قیمت عادلانه‌تر ارائه کنید. اگر به متره و برآورد برای تهیه صورت وضعیت نیاز دارید به متری چند رفته و با استفاده از لیست قیمت  ، مصالح مصرفی ، برنامه ساخت ارائه شده و برآورد هزینه‌های انجام شده ماهانه را سریع‌تر و دقیق‌تر انجام دهید.

هزینه ساخت مسکن به صورت آنلاین : اسکلت بتنی

در نرم افزار آنلاین متری چند مهم نیست سازه مورد نظر شما چه اسکلتی داشته باشد. متری چند توانایی این را دارد که هزینه ساخت اسکلت بتنی و فلزی را به‌صورت جداگانه ارائه دهد. با وارد کردن مشخصات سازه مورد نظر در مرحله سازه، در گوشه سمت راست و بالا، نوع سازه را انتخاب کنید. متری چند با توجه به استانداردها و قوانین پیش‌فرض‌هایی را برای سازه بتنی یا فلزی در قسمت نوع سقف مد نظر دارد که با توجه به نوع سازه، ارتفاع طبقات، تعداد آن‌ها و موارد دیگر تغییر می‌کند.

اگر پس از تخمین هزینه ساخت ساختمان با اسکلت بتنی قصد ساختن آن را دارید، می‌توانید پس از مرحله محاسبه و دریافت خروجی‌های مورد نظر خود به بخش برنامه ساخت مراجعه کرده و با تنظیم تاریخ شروع پروژه، برنامه ساخت دقیقی مشتمل بر برنامه ساخت، گانت چارت، نمودار اس، کش فلو و زمان خرید مصالح و تجهیزات را به‌صورت فایل‌های اکسل با خرید اشتراک دریافت کنید.

به علاوه باید دانست که اولا هزینه اجرا اسکلت بتنی پایین تر از هزینه اجرا اسکلت مشابه فلزی است. دوم اینکه نحوه پرداخت هزینه اسکلت بتنی می‌تواند در یک پروسه بلند مدت چند ماهه صورت پذیرد.

در صورتی که این موضوع برای اسکلت مشابه فلزی حداکثر طی چند هفته باید تسویه گردد و نکته آخر اینکه ساخت، برشکاری، جوشکاری و پیچ و مهره کردن اسکلت فلزی در کارخانه باید صورت پذیرد تا پس از اتمام این مراحل تست های لازم صورت گیرد و به تایید مهندس ناظر برسد که این موضوع هزینه هایی اضافی در پروسه اجرا اسکلت فلزی به همراه دارد.

هزینه ساخت مسکن به صورت آنلاین : اسکلت فلزی

برخی فعالین ساخت‌وساز معتقدند که قیمت سازه بتنی فقط در ظاهر نسبت به سازه فلزی کمتر است و با احتساب هزینه های جانبی ساخت ساختمان با اسکلت بتنی بیشتر از اسکلت فولادی می شود، برخی دیگر معتقدند که هزینه نهایی اسکلت فولادی بیشتر از اسکلت بتنی است.

هزینه اجرای اسکلت فلزی  هم اکنون در نقاط مختلف کشور متفاوت است و نسبت به نوع سازه و حجم آن و شرایط کاری سازه بصورت توافقی تعیین می شود و رقم دقیقی مشخص نیست. ولی بطور متوسط اجرای اسکلت فلزی شامل ساخت و رنگ از 9000 تومان الی 13000 تومان متغییر بوده و قیمت اجرای اسکلت فلزی نسبت به نوع نقشه و شرایط اجرا  تعیین می گردد.

هزینه نصب اسکلت فلزی برای سازه های پیچ ومهره ای حداقل با وزن 100 تن الی 250 تن  با احتساب تمام هزینه ها ( جرثقیل، برق، پمپ و تجهیزات جوشکاری)  با ارتفاع حداکثر 24 متر  در حدود 9000 تومان به ازای هر کیلوگرم محاسبه می شود .هزینه ساخت اسکلت فلزی در کارخانه بسته به تناژ و نوع سازه متفاوت است. برای سازه های قاب خمشی که اکثرا مقاطع تیر ورق و باکس هستند و نیاز به جوش های خاص دارند، کار با احتساب تمام هزینه ها در حدود 10000 تومان  به ازای هر کیلوگرم تمام می شود.

متوسط هزینه ساخت اسکلت فلزی با اتصال پیچ و مهره ای و جوشی با تناژ 100 الی 500 و مقاطع تیر ورق باکس به ازای هرکیلوگرم  11000 تومان است.

به نظر بسیاری از دست اندرکاران ساخت‌وساز، برآورد هزینه های ساختمان مجموعی از هزینه هایی است که پروژه را با خود درگیر خواهد کرد. مثلا سقف ساختمان یکی از مواردی است که با انتخاب نوعی ارزان از آن در برآورد کلی هزینه ها نقش موثری خواهد داشت. در میان انواع سقف ها سقف متال دک یا عرشه فولادی می‌تواند از هزینه های بالای ساخت‌وساز بکاهد.

این نوع سقف با حذف قالب بندی و بدون استفاده از میلگرد و تنها با استفاده از ورق گالوانیزه ذوزنقه شکل اجرا می شود به علاوه که وزن آن به میزان ۳۰ تا ۶۰ درصد کمتر از سایر سقف ها خواهد بود. کاهش وزن کلی ساختمان تاثیر بسزایی در افزایش مقاومت سقف در برابر زلزله دارد. سرعت اجرای بالاتر این سقف نسبت به دیگر سقف ها نیز از دیگر مزایای آن است. بر اساس توضیحات فوق و در نظر گرفتن تمامی این موارد در کنار هم، درمی یابیم که هزینه های تمام شده این سقف کمتر از سایر سقف ها خواهد شد.

برای محاسبه آنلاین هزینه ساخت روی گزینه مد نظر خود کلیک کنید

سخن آخر

هر یک از سازه‌های اسکلت بتنی و یا اسکلت فلزی به نوبه خود دارای مزایا و معایبی هستند. به طور مثال، از بارزترین مزایای اسکلت بتنی می‌توان به هزینه متوسط کمتر، مقاومت در برابر حرارت بالاتر و راحتی اجرا اشاره نمود و از طرفی از معایب اسکلت بتنی نیز می‌توان به‌سرعت کم اجرا، وزن بیشتر و غیره اشاره نمود. ازآنجاکه در این مقاله به دنبال برآورد هزینه ساخت ساختمان به‌صورت آنلاین بودیم، باید گفت که در مراحل ابتدایی و قبل از انتخاب نوع اسکلت سرعت رسیدن به نتیجه برای تصمیم‌گیری بسیار مهم است.

متری چند با تکیه‌ بر ابزارهای حرفه‌ای توانسته مسیری نوین را برای فعالین بازار ساخت‌وساز ایجاد کرده و آنان را در راه رسیدن به اهداف خودیاری رساند.

سوالات کلیدی :

  • محاسبه هزینه ساخت مسکن به صورت آنلاین چگونه است ؟

نرم افزار میزان متری چند در کمتر از یک دقیقه هزینه ساخت و برنامه ساخت ارائه میکند .

  • متوسط هزینه ساخت مسکن در سال 1402 در تهران چقدر است ؟

با استفاده از نرم افزار میزان متری چند و انتخاب  بین 3 نوع کیفیت ساخت استاندارد ، خوب و عالی میتوان مقدار متوسط هزینه ساخت در ماه های مختلف  سال 1402 در تهران را بدست آورد .

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا