مدیریت پروژه

محاسبه آنلاین قیمت مصالح ساختمانی در متری چند

در همه پروژه‌های ساختمانی برآورد میزان هزینه ساخت کاری مهم شمرده می‌شود از این رو تخمین دقیق مقادیر مصالح ساختمانی از سویی و میزان بودجه‌ برای آیتم‌های مختلف کار از سوی دیگر اولویت اول بسیاری از فعالین بازار است. محاسبه آنلاین قیمت مصالح ساختمانی درواقع دو هدف اساسی را دنبال می‌کند اول اینکه مقادیر مصالح مصرفی را در کنار تعداد نیروی انسانی محاسبه می‌کند و دوم اینکه تعیین قیمت ریالی یا ارزی پروژه به‌ عنوان مهم‌ترین هدف به صورت آنلاین و به سرعت انجام شده و هرگونه تغییری نیاز به محاسبه از ابتدای کار نخواهد داشت.

برای محاسبه آنلاین هزینه ساخت روی گزینه مد نظر خود کلیک کنید

نکاتی که قبل از محاسبه قیمت مصالح ساختمانی باید در نظر گرفت

نکته اول این است که کاربری ساختمان را در نظر بگیریم و بدانیم که هرچه کاربری ساختمان به سمت کاربردهای عمومی برود باید از مصالح با کیفیت ترو مقاوم‌تری استفاده کرد. مهندسان محاسب نیز در این‌گونه سازه‌ها ابعاد مقاطع را در ستون و سقف‌ها افزایش می‌دهند تا به مقاومت بیشتر سازه کمک نمایند.

نکته اساسی که باید مدنظر ما قرار گیرد موقعیت قرارگیری ساختمان است. مثلاً مهندسان محاسب، سستی خاک، میزان لرزه خیزی، شدت و میزان باد و طوفان ، همچنین مقدار باران و برف در محل پروژه را در نظر می‌گیرند ؛ سپس با توجه به این عوامل ، نقشه های سازه را طراحی می نمایند.

مهندسان محاسب معمولاً از بین دو نوع اسکلت فولادی یا بتنی یکی را انتخاب می‌نمایند.

یکی دیگر ازعوامل تأثیرگذار در این بحث تعداد طبقات ساختمان خواهد بود و این بدان معنا است که هرچه تعداد طبقات در ساختمان بیشتر شود وزن سازه نیز بالا می‌رود. در این صورت شدت باد و طوفان و زمین‌لرزه اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

مسئله مهم دیگری که در این میان مطرح است فواصل دهانه‌های ستون ها در سازه‌ است که در این زمینه باید ضمن در نظر گرفتن وزن ساختمان ، زیبایی فضای ساختمان نیز در نظر گرفته شود. همچنین سقف و دیوار سازه مورد نظر نیز اهمیت فراوانی خواهد داشت زیرا این المان‌ها به عنوان سیستم باربری ثقلی به حساب آمده و استحکام آنها در ساختمان‌های چند طبقه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

در انتخاب نوع سقف مواردی ازجمله تعداد طبقات، نوع کاربری سازه، فاصله دهانه ستون‌ها و البته میزان بودجه مورد نظر پروژه مطرح می‌شود. با توجه به این موارد مهندسین طراح یکی از انواع سقف‌های رایج تیرچه بلوک ، کرومیت ، وافل ، دال بتنی کامپوزیت،  و یا پیش تنیده را انتخاب می‌کنند.

شایان ذکر است که دیوارهای برشی در سازه به عنوان سیستم‌های باربری جانبی به حساب می‌آید و یکی از عوامل موثر در تعیین این نوع سیستم نقشه معماری است . همچنین توان مالی سازنده نیز در انتخاب نوع سازه موثر است. به طور مثال ممکن است در پروژه ای سقف تیرچه بلوک از سقف کامپوزیت به همراه تیرهای فرعی با هزینه بیشتری قابل اجرا باشد .

گام‌های برآورد قیمت مصالح یک پروژه ساختمانی

برای شروع یک پروژه ساختمانی، اولین کاری که بیشتر سازندگان انجام می‌دهند بودجه‌بندی یا محاسبه هزینه‌های هر بخش است. هیچ‌کس نمی‌خواهد پروژه را شروع کند و پس از آن مجبور شود با چالش‌هایی روبرو شود که حاصل از عدم داشتن پول کافی برای تکمیل پروژه است؛ بنابراین، تخمین هزینه‌ها قبل از شروع پروژه بسیار مهم است.

هنگام شروع یک پروژه ساختمانی، تخمین قیمت مصالح ساختمانی می‌بایست در کنار قیمت دستمزد نیروی کار و هزینه حمل مصالح تا پروژه در نظر گرفته شود . با مواد و مصالح پروژه شروع ‌می کنیم و بعداً به سراغ دیگر جزئیات میرویم.

محاسبه موارد زیر به شما کمک می کند تا تخمین بهتری از قیمت مصالح پروژه ساختمانی خود به دست آورید :

  1. محاسبه میزان بتن مصرفی
  2. محاسبه مقدار آهن‌آلات مصرفی
  3. محاسبه میزان ملات مصرفی
  4. محاسبه میزان سنگ مصرفی
  5. محاسبه میزان کاشی و سرامیک مصرفی
  6. محاسبه میزان سنگ مصرفی
  7. محاسبه میزان رنگ مصرفی
  8. محاسبه میزان چوب و مصالح چوبی مصرفی
  9. محاسبه مصالح مربوط به سیستم‌های تأسیسات برقی و مکانیکی پروژه

نکات مهم در محاسبه آنلاین قیمت مصالح ساختمانی

موارد زیر در محاسبات مصالح ساختمانی بسیار مهم بوده و هر سیستم آنلاینی که این خدمات را ارائه می‌دهد باید آن‌ها را رعایت کند.

  1. دانستن اینکه جزئیات مهم هستند

وقتی در مورد برآورد کلی صحبت می‌کنیم نمی‌خواهیم چیزی را دست‌کم بگیریم، به این معنی که اگر بودجه خود را کمتر از واقعیت تخمین بزنید، این بر دامنه قیمت کلی و در نهایت پیشرفت پروژه شما تأثیر می‌گذارد. باید اطمینان حاصل کنیم که تمام مؤلفه‌ها را به حساب آوریم؛ از مواد و مصالح گرفته تا دستمزد افراد مختلف در پروژه که دست‌اندرکار هستند. این هزینه‌ها در آخر کار باید با هزینه‌هایی از جمله گرفتن پروانه ساخت، گواهی پایان کار، هزینه انشعابات و خدمات مهندسی جمع شوند.

  1. برآورد هزینه واحد

معتبرترین روش تخمین هزینه واحد خواهد بود، این روش ممکن است دقیق‌ترین نباشد اما از نظر سادگی آسان‌ترین است. بیان این روش به صورت ساده این‌گونه است که برای تخمین مواد و مصالح پروژه، فرد می‌تواند با یک هزینه واحد شروع کند و سپس آن را در مساحت ضرب کند که یک هزینه کلی به دست می آید و دیگر لازم نیست نگران ریز آن باشیم.

این بدان معناست که اگر محاسبات انجام شده بیش‌ازحد باشد می‌توان با اعداد بازی کرد و دید که کجا می‌توانیم متناسب با آن هزینه‌ها را کم و زیاد کنیم.

  1. تنظیم یک چک لیست

درست همانند تهیه چک لیست برای خرید مواد غذایی که این کار را آسان می‌کند، چک لیست مصالح هم به سادگی و سازمان یافتگی کار کمک شایانی می‌کند. اکثر افراد هنگام تکمیل فرآیند برآورد، برخی موارد را فراموش می‌کنند .برای مثال مصالحی که برای محوطه‌سازی بکار می‌روند اغلب از قلم می‌افتند.

لذا اگر از چک لیست مناسبی استفاده کنیم، تمام مراحل را یادداشت خواهیم کرد و این امر به ما کمک می‌کند تا روند تخمین با رویکرد حرفه‌ای انجام دهیم.

  1. در برگرفتن هزینه کارگری

اکثر کارفرمایان یا سازندگان از هزینه کل کار آگاهی ندارند . آن‌ها فکر می‌کنند که هزینه نیروی کار ثابت است اما با توجه به تورم موجود می‌توان گفت که این نوع هزینه بسیار متغیر بوده و باید به آن توجه نمود. به همین جهت بسیار مهم است که بدانیم نرخ کار ساعتی طبق قانون از یک مکان به مکان دیگر متفاوت است.

بنابراین، هنگامی‌که ما در مورد هزینه‌های کار صحبت می‌کنیم، باید بدانیم که یک روش مناسب و سازمان یافته برای تعیین هزینه با توجه به تعداد کارگران و مدت زمان مورد نیاز و دستمزد آن‌ها برای تهیه و حمل مصالح مختلف در دست داریم.

  1. دقت محاسبه هزینه‌ها

صادقانه باید گفت با توجه به وضعیت کنونی بازار به هیچ وجه نمی‌توان به طور دقیق هزینه‌ها را برآورد کرد بلکه تنها می‌توان دامنه قیمتی  به دست آورد و این بدان معناست که باید به دنبال نرخی کلی باشیم؛ اما وقتی از یک فرد یا سیستم حرفه ای و دقیق کمک  دریافت می‌کنید باید بدانید که آن‌ها هرروز در جریان قیمت‌ها هستند و محاسباتی که انجام می‌دهند دقیق است.

این کار توسط بخش برآورد هزینه و برنامه ساخت وب‌سایت متری چند به طور واضح انجام می‌شود.همچنین قیمت مصالح به طور مرتب به روز رسانی می گردد تا تخمین دقیق تری از قیمت تمام شده پروژه محاسبه گردد ، همچنین، برای بالا بردن دقت کار ممکن است مجبور شوید تا چند بار محاسبات را انجام دهید و با کم و زیاد کردن کیفیت به قیمت دلخواه خود برسید.

  1. نوسان قیمت مواد و شرایط بازار

قیمت‌گذاری مصالح به معنی تعیین قیمت آجر، سیمان، شن و ماسه، خاک رس، بتن، کاشی و سرامیک یا هر چیز دیگری است که ممکن است برای روند ساخت به آن نیاز داشته باشیم. معمولاً با توجه به شرایط بازار، قیمت کلی مواد اولیه تغییر می‌کند و همین دلیل نیز بر روند تخمین قیمت تأثیر می‌گذارد. قبل از شروع فرآیند برآورد، بسیار مهم است که تحقیق کنیم.

جالب است بدانید که بیشترین آشفتگی در مصالح ساختمانی مربوط به فولاد و سیمان بوده اما نکته قابل‌توجه این است که کارخانجات کشور حداقل بیش از ۲ برابر نیاز آن در این زمینه تولید دارد. به علاوه مصالح ساختمانی طی سال گذشته به‌طور قابل‌توجهی افزایش قیمت داشته‌اند، به‌طوری‌که طبق آمار‌ها افزایش قیمت ۲۷ قلم از مصالح ساختمانی بین ۸۰ تا ۲۰۰ درصد بوده است.

قبل از شروع محاسبات و به‌منظور تخمین هر چه دقیق‌تر مصالح باید برای سؤالات زیر پاسخ مناسبی بیابید.

  • کدام محصول یا ماده اولیه در حال حاضر تقاضای زیادی دارد؟
  • آیا شما نیاز به تحویل در محل خود دارید، در صورت مثبت بودن آیا هزینه اضافی تحویل به صرفه می‌شود؟
  • آیا جایگزینی برای برخی از محصولات که در بازار زود به فروش رفته و به اتمام می‌رسند دارید؟
  • آیا محدودیت فصلی برای تدارکات و خرید یک جنس خاص وجود دارد یا خیر که بدان معنی است که شما در یک فصل خاص به همه چیز دسترسی دارید؟

اگر احساس می‌کنید که در پروژه مورد نظرتان تأخیر رخ می‌دهد باید سعی کنید بلافاصله به جای انتظار برای رسیدن لحظه آخر، راه‌حلی پیدا کنید.

پشتیبانی و عملیات پروژه

به عنوان مالک یا سازنده یک پروژه، مواردی وجود دارد که شما باید آن‌ها را بسیار جدی بگیرید .این مسائل شامل موارد مربوط به هزینه مواد و مصالح و همچنین هزینه مستقیم نیروی کار است. به همین جهت باید اطمینان حاصل کرد که هزینه موارد را یا به طور مستقیم و یا به صورت درصدی از کل (معمولاً 5 درصد) در هزینه‌ها اعمال کنیم.

  • هزینه‌های آب و برق و انبارداری
  • هزینه محافظت از مصالح و کالاها
  • هزینه‌های تحویل یا هزینه حمل‌ونقل
  • هزینه تملک مکانی برای انبارداری در صورت خرید عمده و یا کمبود مکان دپو مصالح
  • هزینه مدیریت مصالح
  • هزینه نفر مربوط به خرید مصالح
  • هزینه مالیات اعمال شده

تخمین همه این هزینه‌ها بسیار مهم است زیرا هزینه اضافی است و معمولاً به حساب نمی‌آید. اکثر مردم فقط هزینه مواد اولیه را به همراه هزینه کار حساب می‌کنند و آن‌را تخمین می‌زنند که این موضوع دلیل اصلیِ دقیق نبودن هزینه نهایی است. تمام این نکات به شما در روند تخمین کمک می‌کنند ، با این حال، نباید تنها به این موارد اتکا کرد زیرا هر پروژه با پروژه دیگر متفاوت است.

بسیار مهم است که به خاطر داشته باشیم که فرآیند تخمین طولانی و زمان‌بر است. علاوه بر این، باید مهارت‌های خاصی از جمله کار با نرم‌افزارهای کامپیوتری، اتوماسیون و دیگر موارد را داشته باشید. به همین دلیل است که پیشنهاد می‌شود از خدمات محاسبه آنلاین مصالح ساختمانی متری چند استفاده کنید.

دلیل دیگر استفاده از خدمات این دست شرکت‌ها این است که آن‌ها پروتکل‌های خاصی دارند که از آن‌ها پیروی می‌کنند. این شرکت‌ها با تخمین دستی شروع می‌کنند و سپس با کمک نرم‌افزار به سمت محاسبه دقیق می‌روند. پس از اتمام کار، آن‌ها هر دو برآورد را برای دستیابی به محدوده بالا و پایین مقایسه می‌کنند تا مطمئن شوند محاسبه بودجه دقیق است و پروژه بدون هیچ‌گونه تأخیر احتمالی ناشی از مصالح بدون دردسر اجرا می‌شود.

برای محاسبه آنلاین هزینه ساخت روی گزینه مد نظر خود کلیک کنید

سخن آخر

وب‌سایت متری چند با هدف ارائه هرچه بهتر خدمات ساختمانی به دست‌اندرکاران این صنعت، قیمت مصالح و تجهیزات ساختمانی را به صورت دسته‌بندی‌شده و بر اساس نرخ روز و استعلام شده از معتبرترین فروشندگان مصالح ساختمانی در اختیار  دست‌اندرکاران این صنعت قرار می‌دهد.

این کار باعث خواهد شد تا متری چند به مرجع بی‌واسطه برای محاسبه آنلاین مصالح ساختمانی تبدیل شود. هدف از این کار نیز کاهش قیمت تمام شده مسکن، برآورد هزینه ساخت نزدیک به واقعیت، حذف واسطه‌گری و ارائه خدمات باکیفیت به مخاطبان است. قیمت‌ها در متری چند بر اساس کیفیت مصالح دسته‌بندی‌شده و در برآوردهای هزینه ‌بر اساس کیفیت ساخت انجام می‌شود.

سوالات کلیدی :

  • محاسبه آنلاین قیمت مصالح ساختمانی چگونه است ؟

با بهره گیری ازمهندسین مترور و همچنین وب سایت متری چند با بروزرسانی قیمت مصالح ساختمانی و حقوق و دستمزد نیروی کار به طور دقیق به برآورد هزینه و ارائه برنامه ساخت می پردازد .

  • در برآورد هزینه ساخت به چه مواردی باید توجه کرد ؟

قیمت مصالح ، دستمزد نیروی کار ، هزینه خدمات مهندسی و انشعابات که تمام این موارد را نرم افزار متری چند در کمتر از یک دقیقه مطابق با پروژه تعریف شده محاسبه می نماید .

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 3]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا