پیش بینی قیمت ساخت و ساز

برآورد هزینه ساخت مسکن با استفاده از نرم افزار آنلاین با قیمت مناسب

یکی از پرسش‌های متداول در زمانی که بازار مسکن با رونق مواجه می‌شود، هزینه ساخت مسکن است. برآورد دقیق هزینه ساخت نیاز یک سرمایه گذاری در صنعت ساخت و ساز است. راه‌های زیادی برای برآورد این نیاز وجود دارد که در ادامه این مبحث به آن می‌پردازیم. در این مقاله از متری چند به برآورد هزینه ساخت با استفاده از نرم افزار آنلاین متری چند و سپس ارائه برنامه ساخت پرداخته شده است. با ما همراه بمانید.

برای محاسبه آنلاین هزینه ساخت روی گزینه مد نظر خود کلیک کنید

برای دریافت خلاصه متره، لیست قیمت مصالح و برآورد هزینه ها به تفکیک به متری چند مراجعه کنید

برآورد هزینه ساخت مسکن از چه راه‌هایی امکان پذیر است؟

به‌طورکلی با جست و جوی عبارت هزینه ساخت گزینه‌های زیادی به نمایش در می‌آید. این گزینه‌ها وب سایت‌هایی هستند که معمولاً فروشنده فایل‌های اکسل می باشند یا فرمول محاسبات را در قالب یک مقاله توضیح می‌دهند و نرم افزارهای هزینه ساخت آفلاین و آنلاین ارائه می‌دهند. در ادامه توضیحاتی در این خصوص ارائه شده است.

مطالب مرتبط: هزینه ساخت مسکن در شهرستان چقدر است؟

دانلود فایل اکسل برآورد هزینه ساخت ساختمان

بسیاری از وب سایت‌ها مانند سیویل فایل، عمران وب و … معمولاً آرشیوی از فایل‌های اکسل مربوط به برآورد هزینه ساخت مانند فایل اکسل خلاصه متره ساختمان، هزینه‌های تفکیک شده ساختمان، لیست مصالح ساختمانی و فهرست بهای تاریخ گذشته را به رایگان یا با دریافت مبالغی در دسترس قرار می‌دهند. مخاطبان با دانلود یا خرید این فایل‌های اکسل باید با وارد کردن قیمت‌های به روز مصالح ساختمانی، فهرست بهای آپدیت و متراژهای سازه مورد نظر در فایل اکسل اقدام به محاسبه هزینه ساخت مسکن می‌کنند.

دانلود رایگان نرم افزار محاسبه هزینه ساخت ساختمان

بسیاری از وب سایت‌ها مانند تدکار، نگین عمران و … نرم افزارهای آفلاین برآورد هزینه ساخت هستند که معمولاً در قبال پرداخت مبالغی و یا به صورت رایگان نرم افزارهای برآوردهای هزینه ساخت را در دسترس قرار می‌دهند. این نرم افزارها در صورت رایگان بودن، دارای پرداخت درون برنامه‌ای به منظور آپدیت قیمت‌ها و فهارس بها هستند. از طرف دیگر این نرم افزارها محیط کاربر دارند که با استفاده از آن‌ها به تدریج کار با آن را باید فراگرفت.

محاسبه آنلاین هزینه ساخت ساختمان

یکی از گزینه‌های به روز برای برآورد هزینه ساخت مسکن نرم افزارهای آنلاین یا تحت وب هستند. با استفاده از این نرم افزارها بدون نیاز به آموزش برنامه و تنها با دسترسی به اینترنت از هر وسیله هوشمندی مانند لب تاب، موبایل، کامپیوتر و تبلت می‌توان به تخمینی دقیق و به روز از هزینه ساخت مسکن دست یافت.

در میان نرم افزارهای آنلاین برآورد هزینه ساخت دو نرم افزار جدول ضرب و متری چند وجود دارد که با محیطی کاربرپسند و زبان برنامه فارسی با پرداخت مبالغی می‌تواند در خصوص هزینه ساخت ارائه خدمت کند. در بین این دو نرم افزار، نرم افزار متری چند علاوه بر برآورد هزینه ساخت به ارائه برنامه ساخت نیز می‌پردازد که یک برتری محسوب می‌شود. در ادامه با این دو بخش از این نرم افزار بیشتر آشنا می‌شویم.

در هزینه ساخت متری چند چه خدماتی ارائه می‌دهد؟

با کلیک بر روی دکمه هزینه ساخت در قسمت منوی وب سایت متری چند، صفحه‌ای برای شما به نمایش در می‌آید که باید در آن عنوان پروژه، کیفیت ساخت و نوع کاربری آن را مشخص کنید. با کلیک بر روی دکمه بعدی فرم جدیدی برای شما به نمایش در می‌آید که در آن از مخاطب مشخصات زمین مانند مساحت، طول، عرض، دو متر پیش روی و درصد اشغال درخواست می‌شود. تعداد طبقات، ارتفاع آن‌ها و وجوه ساختمان برای نماکاری نیز از مشخصات وارد شده در این صفحه هستند. در صفحه بعد تعداد واحد در طبقه و کاربری آن‌ها مشخص می‌شود… در صفحه چهارم جاهای خالی مربوط به نوع سازه (اسکلت فولادی یا بتنی)، نوع سقف، نوع خاک و همجواری‌های زمین نیز باید تکمیل شود. در صفحه پنجم نوع سیستم سرمایش و گرمایش انتخاب می‌شود و در صفحه ششم هم میزان هوشمند سازی مورد نظر در سازه پرسیده می‌شود. در صفحه هفتم اطلاعات وارد شده بازبینی می‌شود تا از صحیح بودن آن‌ها اطمینان حاصل شود و با ورود به صفحه آخر روی دکمه محاسبه کلیک می‌شود تا برآورد هزینه ساخت مسکن مورد نظر انجام شود.

نتایج حاصل از این محاسبه به صورت فایل اکسل در اختیار کاربر قرار می‌گیرد و شامل یک برآورد کلی رایگان، خلاصه برآورد، هزینه‌های ساخت به تفکیک و لیست قیمت مصالح مصرفی با پرداخت مبالغی در دسترس قرار می‌گیرند.

در برنامه ساخت متری چند چه خدماتی ارائه می‌دهد؟

با ورود به وب سایت مری چند و وارد کردن شماره تلفن، ایمیل و سایر مشخصات یک پنل کاربری برای مخاطب ایجاد می‌شود که در آن می‌تواند پروژه‌های انجام شده خود را مشاهده کند و کیف پول خود را شارژ کند. پنل کاربری در بخش دوم نرم افزار یعنی برنامه ساخت مورد نیاز است. با کلیک بر روی دکمه برنامه ساخت باید یک پروژه که هزینه ساخت آن انجام شده است را انتخاب کرده و اگر پروژه‌ای موجود نیت باید مشخصات سازه مورد نظر ابتدا در بخش هزینه ساخت وارد شده و یک پروژه تعریف شود و سپس برنامه ساختی برای این پروژه تبیین شود. با اطلاع از این پروسه وارد بخش برنامه ساخت می‌شویم.

در صفحه‌ای که با کلیک بر روی دکمه برنامه ساخت بالا می‌آید، باید عنوان پروژه که با پروژه انجام شده در بخش هزینه ساخت یکی است انتخاب می‌شود. سپس تاریخی برای شروع عملیات عمرانی انتخاب می‌شود. در ادامه انتخاب نوع نتیجه نیز با زدن تیک در لیست نتایج مورد انتظار و با فشردن دکمه محاسبه، نتایجی مانند ساختار شکست کار، برنامه زمانبندی و برنامه بودجه بندی در قالب فایل‌های اکسل در اختیار کاربر قرار می‌گیرد.

برای محاسبه آنلاین هزینه بازسازی روی گزینه مد نظر خود کلیک کنید

مطالب مرتبط: هزینه ساخت آپارتمان‌های ۲۵ تا ۴۰ متری در تهران چقدر است؟

سخن آخر

نرم افزار متری چند با اتصال به مجموعه کارگشا علاوه بر ارائه خدماتی چون هزینه ساخت و برنامه ساخت، می‌تواند با معرفی وب سایت‌هایی مانند اکو ساختمان یاری دهنده سرمایه گذاران و مهندسان در امکان سنجی و پیش امکان سنجی و مدیریت پروژه در قالب یک داشبورد مدیریتی آنلاین باشد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا