بازار مسکن

هزینه ساخت آپارتمان‌های ۲۵ تا ۴۰ متری در تهران چقدر است؟

شهرداری تهران برای ساخت خانه‌های ۲۵ تا ۴۰ متری پیشنهاداتی دارد. عبدالرضا گلپایگانی در گردهمایی خبری سالانه معاونتش این خبر را عنوان کرد و افزود: در حال برداشتن موانع ساخت خانه‌های ۲۵ تا ۴۰ متر هستیم چرا که این مسئله نیازمند رأی کمیسیون ماده ۵ است.

ساخت آپارتمان‌های ۲۵ تا ۴۰ متری که اواخر سال گذشته مطرح و اخیراً شهرداری و وزارت کشور روی آن توافق کرده‌اند مورد تائید نمایندگان مجلس قرار گرفته و به اجرا نزدیک شده است. البته ناگفته نماند که اواخر سال گذشته نیز شهرداری اعلام کرد که برای احداث مسکن استیجاری با متراژ پایین آماده همکاری با دولت است. جهت برآورد هزینه ساخت آپارتمان‌های 35 تا ۴۰ متری با متری چند همراه باشید.

برای محاسبه آنلاین هزینه ساخت روی گزینه مد نظر خود کلیک کنید

حداقل متراژ قانونی مسکن در تهران چقدر است؟

مطابق طرح تفصیلی در حال حاضر حداقل متراژ واحدهای مسکونی در شهر تهران ۳۵ متر است که بر اساس پیشنهاد ساخت خانه‌های ۲۵ متری، این میزان باید به ۲۵ متر کاهش پیدا کند. توافق اخیر شهرداری با وزارت کشور نشان می‌دهد که کمیسیون ماده ۵ مخالفتی با این کاهش متراژ ندارد.

وی افزود قرار است این خانه‌ها به زوج‌های جوان داده شود و به افراد مجرد تعلق نخواهد گرفت. این طرح اواخر سال ۱۳۹۸ از طرف شهرداری تهران به عنوان یک ضرورت پیشنهاد شد که موافقان و مخالفانی داشت. موافقان می‌گویند این طرح بخش بزرگی از نیاز بازار مسکن را تأمین می‌کند. مخالفان معتقدند نباید الگوی مصرف را به زندگی در این خانه‌ها عادت بدهیم و این طرح در کاهش رکود در بازار مسکن و پایین آمدن قیمت مسکن تأثیر ندارد.

هزینه ساخت آپارتمان‌های ۲۵ تا ۴۰ متری چقدر است؟

هزینه ساخت آپارتمان‌های 25 متری را می‌توان از طرق مختلف محاسبه کرد. همچنین عوامل زیادی بر قیمت مسکن 25 متری دخیل خواهند بود. به طور مثال قیمت زمین در منطقه‌ای که این خانه‌ها در آن ساخته می‌شوند ، کیفیت ساخت خانه‌ها که با توجه به متریال و مصالح ساختمانی استاندارد، خوب و عالی مورد استفاده است، تراکم واحدها در آپارتمان، تعلق گرفتن وام به این خانه‌ها و بسیاری ازعوامل دیگر نیز در هزینه ساخت مسکن 25 متری مؤثر خواهند بود.

هر یک از فاکتورها و متغیرهای نام برده در بالا را می‌توان در نرم افزار برآورد هزینه ساخت متری چند تغییر داد و در نهایت دقیق‌ترین برآورد کلی را به رایگان مشاهده کرد و برای دریافت فایل خلاصه برآورد، لیست قیمت مصالح مصرفی و هزینه‌های ساخت به تفکیک ،با تهیه اشتراک مشاهده نمود. قیمت‌ها در نرم افزار متری چند به طور مرتب به روز می‌شوند و کاربران به نزدیک‌ترین هزینه ساخت مسکن نسبت به واقعیت دسترسی خواهند داشت. همچنین در بخش دیگر نرم افزار متری چند نیز دسترسی به قسمت برنامه ساخت نیز وجود دارد که به ارائه برنامه زمان‌بندی، نمودار اس (S)، گانت چارت، نمودار تجمعی و … می‌پردازد و تاریخ شروع و پایان پروژه ساختمانی را به کاربر می‌دهد. برای برآورد هزینه ساخت مسکن 35 متری به متری چند مراجعه کنید.

برای محاسبه آنلاین هزینه ساخت روی گزینه مد نظر خود کلیک کنید

سخن آخر

جدا از این بحث که این طرح به اجرا گذاشته خواهد شد و سرمایه داران به این سو برای سرمایه گذاری بروند؛ نیاز به تخمین دقیق هزینه ساخت آپارتمان‌های ۲۵ تا ۴۰ متری یا در هر متراژ و کیفیت ساختی وجود خواهد داشت.

سوالات کلیدی :

  • هزینه ساخت آپارتمان های کوچک چقدر است ؟

برآورد هزینه ساخت آپارتمان در متراژ کیفیت های متفاوت در وب سیات متری چند در کمتر از یک دقیقه مناسب برای کلیه فعالین صنعت ساختمان می باشد .

  • حداقل متراژ قانونی مسکن در تهران چقدر است ؟

مطابق طرح تفصیلی در حال حاضر حداقل متراژ واحدهای مسکونی در شهر تهران ۳۵ متر است که بر اساس پیشنهاد ساخت خانه‌های ۲۵ متری، این میزان باید به ۲۵ متر کاهش پیدا کند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا