پیش بینی قیمت ساخت و ساز

قیمت ساخت هر متر مربع ساختمان در شهر تهران چقدر است؟

قیمت ساخت هر متر مربع ساختمان را می‌توان از چند راه به دست آورد. یکی از ساده‌ترین راه‌ها سر زدن به نزدیک‌ترین بنگاه معاملات املاک است. راه دیگر نیز جست و جوی وب سایت‌های مختلف است که در بیشتر مواقع با مشکلاتی مانند آپدیت نبودن قیمت و عدم استفاده از روش‌های نوین ساخت و ساز روبرو هستند و درجه اطمینان پایینی دارند. سومین و بهترین راه در بین راه‌های مذکور، استفاده از نرم افزار آنلاین متری چند است که با استفاده از قیمت‌های به روز مصالح و حقوق و دستمزد و با تعیین کیفیت ساخت ، نزدیک‌ترین تخمین را به مشترکان خود ارائه می‌دهد.

برای محاسبه آنلاین هزینه ساخت روی گزینه مد نظر خود کلیک کنید

به دست آوردن قیمت هر متر مربع ساختمان به وسیله نرم افزار متری چند

اگر به دنبال اطلاع از قیمت هر متر مربع ساختمان در سال 1402 هستید بهتر است با مراجعه به نرم افزار متری چند نزدیک‌ترین تخمین را به دست آورید. در ابتدا یک نام برای پروژه ساختمانی خود تعریف کنید، سپس کیفیت ساخت و نوع کاربری را تعیین کنید و در ادامه مشخصات زمین و سازه ی مورد نظر برای ساخت را وارد نرم افزار کنید . سپس نوع سازه، نوع سقف، نوع خاک، سازه‌های هم‌جوار، سیستم‌های گرمایش و سرمایش و در نهایت هوشمند سازی را مشخص کنید و در انتها پس از بازبینی نهایی، برروی شروع محاسبه کلیک نمایید . نرم افزار، برآورد هزینه ساخت  را به همراه چندین فایل اکسل و پی دی اف از خروجی ها ی مختلف از جمله ریز متره مصالح و هزینه فعالیت ها در اختیار شما قرار خواهد گذاشت.

چرا قیمت هر متر مربع ساختمان در مناطق مختلف متفاوت است؟

علاوه بر اختلاف قیمت در مناطق شمالی شهر نسبت به مناطق جنوبی ، دلایل دیگری نیز وجود دارد که سبب تفاوت در هزینه ساخت مسکن می‌شود. به طور کلی هزینه نازک کاری در مناطق شمالی شهر به دلیل استفاده از متریال لوکس بسیار بالاتر است. پس از هزینه خرید زمین که بزرگ‌ترین هزینه در ساخت مسکن است، بخش نازک کاری رتبه دوم را از نظر صرف هزینه دارا است. از طرفی نیز معمولاً امکانات خانه‌های مناطق لوکس و اعیان نشین امکاناتی که یک ساختمان دارد قابل مقایسه با ساختمان‌های دیگر مناطق نیست. برای مثال امکاناتی نظیر هوشمند سازی ساختمان و انواع امکانات رفاهی از جمله مواردی است که باعث بالا رفتن هزینه ساخت در این مناطق می‌شود.

قیمت ساخت هر متر مربع ساختمان

قیمت هر متر مربع ساختمان به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت زمین، نوع سازه (اسکلت بتنی یا فولادی)، نوع مصالح مورد استفاده از نظر کیفیت (عالی، خوب و استاندارد)، امکانات سازه از نظر هوشمند سازی و دارا بودن مشاعاتی مانند روف گاردن، استخر، باغ و … از جمله مواردی هستند که در قیمت هر متر مربع ساختمان تأثیر گذار هستند.  طبیعتاً اگر زمین در منطقه‌ای گران قیمت قرار داشته باشد، قیمت تمام شده مسکن نیز بالاتر خواهد بود. البته نوع مصالح مصرفی نیز در میزان هزینه مؤثر است. اگر خانه‌ای لوکس با تمام امکانات می‌خواهید، پس باید هزینه‌های بالای آن را نیز تأمین کنید.

یکی از مهم‌ترین عوامل مؤثر در قیمت هر متر مربع ساختمان، دستمزد کارگران است. هر چه متریال مورد استفاده لوکس‌تر و گران قیمت‌تر باشد، مهارت بیشتری نیاز است تا نصب آن‌ها انجام شود.از آنجایی که با بالا رفتن تخصص، هزینه نیز بالا می‌رود پس در کل خانه‌های لوکس‌تر هزینه بیشتری برای دستمزد کارگر و نصاب پرداخت می‌کنند.

از طرف دیگر هر چه متراژ زمین و سازه بیشتر باشد، هزینه اخذ جواز ساخت آن نیز بالاتر می‌رود. لازم به ذکر است که با گرفتن پروانه ساخت، درواقع مرحله نقشه کشی و پرداخت عوارض و … انجام شده است و بیشتر هزینه‌ها مربوط به این بخش است . همچنین در صورت بلند بودن سازه به لیست هزینه ها ، هزینه آزمایش مکانیک خاک  نیز تعلق می‌گیرد.

مطالب مرتبط: دانلود نرم افزار محاسبه هزینه ساخت ساختمان یا نرم افزار متره و برآورد

قیمت هر متر مربع ساختمان چگونه محاسبه می‌شود؟

به طور کلی برای بیان هزینه ساخت ساختمان، دو روش وجود دارد. می‌توان هزینه ساخت ساختمان را به صورت درصدی یا بر اساس متراژ ارائه کرد. نرم افزار متره و برآورد متری چند از هر دو روش، برای برآورد هزینه ساخت ساختمان استفاده می‌کند. تمام بخش های ساخت سازه شامل اسکلت، سفت کاری، نازک کاری، تأسیسات و هوشمند سازی درصدی از میزان کل قیمت مسکن را بر عهده می‌گیرند.

در روش متراژ هزینه ساخت هر متر مربع ساختمان را از ابتدا (خاکبرداری و اجرای فونداسیون) تا انتها (نصب تأسیسات مکانیکی و تزیینات داخلی) برای یک متر مربع از مسکن ارائه می‌دهند. از آنجایی که محاسبه قیمت بر اساس متراژ در زمان کمی قابل اجراست لذا عموم مردم و بنگاه‌های معاملات املاک از این روش برای ارائه هزینه ساخت استفاده می‌کنند.

قیمت ساخت هر متر مربع ساختمان

سخن آخر

همانطور که در ابتدای مقاله نیز عنوان شد قیمت هر متر مربع ساختمان را می‌توان به روش‌های مختلفی محاسبه کرد. در بین روش‌های نام برده به نظر می‌رسد که استفاده از نرم افزار بهترین، به صرفه‌ترین و نزدیک‌ترین راه برای رسیدن به این مهم است. قیمت هر متر مربع ساختمان به عوامل زیادی بستگی دارد که به اهم آن یعنی کیفیت مصالح ، هزینه زمین و دستمزد کارگر اشاره شد. نحوه محاسبه آن نیز توسط نرم افزار متری چند و با استفاده از فرمولاسیون سنتی که دیگر وب سایت‌ها از آن استفاده می‌کنند نیز بیان شد. در انتها لازم به ذکر است که به منظور کسب اطمینان مشتریان ، استفاده از نرم افزار متری چند به عنوان کاربر ما را بیازمایید ، تا مساحت 360 متر مربع و 3 طبقه روی همکف  رایگان است.

سوالات کلیدی :

  • قیمت ساخت هر متر مربع ساختمان در شهر تهران چقدر است؟

نرم افزار آنلاین برآورد هزینه ساخت وب سایت متری چند با به روز رسانی قیمت مصالح و حقوق و دستمزد ها به طور مرتب ، مناسب برای کلیه فعالان صنعت ساختمان که قصد برآورد هزینه ساخت پروژه خود را دارند ، می باشد .

  • قیمت هر متر مربع ساختمان چگونه محاسبه می شود ؟

به طور کلی برای بیان هزینه ساخت ساختمان، دو روش درصدی یا بر اساس متراژ وجود دارد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا