مدیریت پروژه

برنامه زمانبندی پروژه با اکسل یا با نرم افزار متری چند؟

مدت زمانی که اجرای یک پروژه طول می‌کشد، چه زمانی برای شروع عملیات مناسب است و پروژه باید تا چه زمانی تمام شده باشد. همگی نکاتی هستند که در یک برنامه زمانبندی پروژه باید لحاظ شوند. ابزارهای مختلفی برای ساخت و ایجاد این برنامه وجود دارد. گروه نرم افزاری آفیس یکی از این ابزارها است. در ایران برنامه زمانبندی پروژه با اکسل معمولاً انجام می‌شود و در نرم افزار مایکروسافت پروجکت به ذی‌نفعان پروژه به اشتراک گذاشته می‌شود. البته برنامه‌های دیگری نیز برای انجام این امر مهم وجود دارند.متری چند یکی از این برنامه‌های کاربردی است که در ادامه به آن بیشتر پرداخته خواهد شد.

برای محاسبه آنلاین هزینه ساخت روی گزینه مد نظر خود کلیک کنید

برنامه زمانبندی پروژه چیست و چه بخش‌هایی دارد؟

همانطور که گفته شد برنامه زمانبندی یک جدول است که در آن تاریخ شروع و پایان پروژه، مدت زمان و تاریخ هر فعالیتی که در آن انجام می‌شود، مشخص شده است که در اصطلاح مهندسی به آن برنامه ساخت گفته می‌شود. بخش دیگر برنامه زمانبندی نیز گانت چارت و نمودار اس است. گانت چارت در واقع یک نمودار ستونی است که در آن مدت زمانی که یک فعالیت طول می‌کشد تا انجام شود، به نمایش در آمده است. نمودار اس (S curev) نیز یک نمودار تجمعی است که در آن پیشرفت فیزیکی پروژه در فواصل زمانی معینی، نمایش داده شده است. لازم به یادآوری است که تمامی این اطلاعات در قالب فایل اکسل در شیت‌های مختلف از نتایج استفاده از نرم افزار برنامه ساخت متری چند در بخش برنامه زمانبندی است.

چه راه‌هایی برای تهیه یک برنامه زمانبندی پروژه وجود دارد؟

به‌طورکلی با جست و جو برنامه زمانبندی پروژه در گوگل، نتایجی مانند خرید فایل اکسل زمانبندی پروژه، زمانبندی پروژه با اکسل و دانلود فایل زمانبندی پروژه پی‌دی‌اف به نمایش در می‌آیند؛ اما تنها راه تهیه یک برنامه زمانبندی، خرید فایل اکسل آن نیست. با وارد کردن مشخصات سازه مورد نظر در نرم افزار برنامه ساخت متری چند می‌توانید با تهیه اشتراک برنامه زمانبندی اختصاصی، گانت چارت و نمودار اس پروژه خود را تهیه کنید.

دانلود فایل اکسل برنامه ریزی پروژه

برای دست یابی به برنامه زمانبندی پروژه یکی از راحت‌ترین راه‌ها استفاده از فایل اکسل رایگان است. مدیران کنترل پروژه برای هر پروژه عمرانی که در آن مشغول به کار هستند، معمولاً فایل اکسل برنامه ریزی پروژه‌های خود را در وب سایت‌های مختلف در دسترس قرار می‌دهند تا مخاطبان از آن‌ها استفاده کنند و با این کار به دنبال جذب مشتری و انجام پروژه‌های بیشتری هستند.

لازم به یادآوری است که این فایل‌های زمانبندی برنامه ریزی پروژه برای یک پروژه مشخص هستند و قابل تعمیم به پروژه‌ای دیگر نیستند. به طور مثال نمی‌توان برنامه زمانبندی یک پروژه ساختمان مسکونی پنج طبقه را برای یک پروژه مسکونی سه طبقه استفاده کرد. البته به منظور این کار باید اصلاحاتی در برنامه و تاریخ آن انجام داد که به اندازه نوشتن یک برنامه زمانبندی وقت و هزینه نیاز دارد.

نوشتن برنامه زمانبندی با اکسل و دیگر نرم افزارها

نرم افزار اکسل و مایکروسافت پراجکت از جمله نرم افزارهای مدیریت پروژه هستند که مدیران کنترل پروژه معمولاً از آن‌ها به منظور تهیه برنامه زمانبندی استفاده می‌کنند. نوشتن یک برنامه زمانبندی به ویژه برای پروژه‌های عمرانی بزرگ امری بسیار زمان‌بر و دقیق است. هرگونه نقص و اشتباهی در برنامه زمانبندی با اکسل و دیگر نرم افزارها در اجرای پروژه خلل وارد می‌کند و ممکن است آن را به تأخیر بیندازد.

استفاده از نرم افزارهای آنلاین

در بازار گرم دانلود فایل برنامه زمانبندی با اکسل نرم افزاری آنلاین جهت انجام امور کنترل و مدیریت پروژه به وجود آمده است که تهیه برنامه زمانبندی را با استفاده از آن با سرعت و دقت بیشتر می‌توان انجام داد. نرم افزار متری چند این قابلیت را دارد تا با وارد کردن مشخصات زمین و سازه مورد نظر و همینطور زمان شروع و پایان پروژه برنامه زمانبندی پروژه با اکسل را با پرداخت مبالغی در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهد.

نمونه برنامه زمانبندی پروژه در نرم افزار متری چند

یک نمونه برنامه زمانبندی پروژه در نرم افزار متری چند در قالب یک فایل اکسل در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد که دارای سه شیت دربردارنده، برنامه ساخت، گانت چارت و نمودار اس است. در بخش برنامه ساخت سرفصل‌هایی مانند ردیف، شرح فعالیت، شروع، پایان، مدت (روز)، هزینه (تومان)، ضریب وزنی زمانی، حجم و واحد است که به ترتیب نشان دهنده کد فعالیت‌ها، فعالیت‌هایی که انجام می‌شود مانند گودبرداری، اجرای فونداسیون و …، تاریخ شروع و پایان این فعالیت‌ها، مدتی زمانی طول می‌کشد تا فعالیت مورد نظر انجام شود، هزینه‌ای که انجام آن در بردارد، ضریب وزن فعالیت در مدت زمانی که انجام می‌شود، حجم فعالیت بر حسب واحدهایی مانند متر مکعب، کیلوگرم و … است.

در شیت مخصوص گانت چارت نیز ابتدا در یک جدول سرفصل‌هایی مانند ردیف، شرح فعالیت، شروع و مدت (روز) آمده است که در آن به ترتیب کد مربوط به فعالیت، شرح فعالیتی که انجام می‌گیرد، تاریخ شروع آن و مدت زمان لازم برای انجام آن توضیح داده شده است. سپس در کنار این جدول یک گانت چارت موازی با آن رسم شده است. در شیت سوم به رسم نمودار اس (S curve) به همراه یک جدول با سرفصل‌های ردیف، ماه و ضریب وزنی تجمعی است که در آن میزان حجم فعالیتی که در ماه انجام می‌شود در جدول آمده است و سپس به نمودار اس تبدیل شده است.

برای محاسبه آنلاین هزینه بازسازی روی گزینه مد نظر خود کلیک کنید

سخن آخر

با استفاده از نرم افزار متری چند علاوه بر دست یابی به برنامه زمانبندی پروژه در کمترین زمان و بالاترین دقت، می‌توانید از دیگر خدمات پروژه‌های ساختمانی مانند برنامه بودجه بندی، ساختار شکست کار و پیش از آن خلاصه هزینه ساخت، لیست قیمت و مصالح مصرفی و هزینه‌ها به تفکیک فعالیت‌ها نیز استفاده کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا