مدیریت پروژه

هزینه فونداسیون ساختمان ، نحوه محاسبه قیمت آرماتور بندی فونداسیون

هزینه فونداسیون ساختمان ، نحوه محاسبه قیمت آرماتور بندی فونداسیون

فونداسیون به عنوان پایه اصلی ساختمان نقش انتقال بارهای سازه به زمین را دارد. از این رو، بررسی هزینه‌ فونداسیون ساختمان از اهمیت ویژه‌ ای برخورداراست. در این مقاله، به تحلیل هزینه‌ فونداسیون ساختمان پرداخته خواهد شد. همچنین رویکردهای مدیریت هزینه ساخت خانه و بهبود کارایی در فونداسیون ساختمان نیز مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

برای محاسبه آنلاین هزینه ساخت روی گزینه مد نظر خود کلیک کنید

قیمت آرماتور بندی 1402

دستمزد آرماتوربند شامل مجموعه هزینه‌ هایی است که برای انجام فعالیت ‌های فونداسیون و سازه‌ های فولادی در یک پروژه ساختمانی نیاز است. این دستمزد معمولاً به سه روش محاسبه میشود:

  1. 1. دستمزد به صورت روزانه: در برخی موارد، دستمزد آرماتوربندی بر اساس دستمزد روزانه تعیین میشود. در این حالت، قیمت آرماتوربندی بر مبنای مقداری که به عنوان دستمزد روزانه به کارگر پرداخت میشود، حساب میگردد. معمولاً این دستمزد بر اساس توافقات با کارگران مربوطه تعیین میشود اما به صورت کلی این رقم در سال 1402 در حدود 900 هزار تومان است.
  2. 2. دستمزد آرماتوربندی به صورت کیلویی: در برخی مواقع، قیمت آرماتوربندی بر اساس وزن کیلوگرمی آرماتور مصرفی محاسبه میشود. به طور معمول، برای میلگردهایی که سایز آنها کمتر از 18 میلی ‌متر است، دستمزد حدوداً 6 هزار تومان برای هر کیلو آرماتوربندی در نظر گرفته میشود. اما برای میلگردهایی با سایز بیشتر از 18 میلی ‌متر، دستمزد حدوداً 5 هزار تومان برای هر کیلو آرماتوربندی تعیین میگردد.
  3. 3. دستمزد آرماتوربندی به صورت متری: در برخی موارد، دستمزد آرماتوربندی بر اساس واحد متری برآورد میشود. به عنوان مثال، قیمت برای هر متر آرماتوربندی حدود 200 هزار تومان است و با ضرب متراژ مورد نیاز در این قیمت، قیمت کل محاسبه می‌ شود.

در محاسبه قیمت آرماتوربندی، عوامل دیگری مانند سطح تخصص و تجربه کارگران، شرایط کار، قوانین و مقررات محلی نیز ممکن است مؤثر باشند که بایستی آنها هم در نظر گرفته شوند.

قیمت هر متر آرماتور بندی فونداسیون

قیمت هر متر آرماتوربندی فونداسیون در پروژه ‌های ساختمانی میتواند متغیر باشد و به عوامل مختلفی وابسته است. با این حال، در اکثر موارد، هزینه فونداسیون ساختمان در محدوده 200 تا 500 هزار تومان به ازای هر متر قرار میگیرد. در ادامه، هزینه‌ های موثر در محاسبه هر متر آرماتوربندی فونداسیون را تشریح کرده‌ ایم.

۱. هزینه خاکبرداری برای آماده‌ سازی محل نصب فونداسیون ساختمان شامل فرآیندهایی مانند حفر یا حفاری، حمل و انتقال خاک و پرکردن یا خالی کردن محل های فونداسیون است. این هزینه به عواملی مانند نوع  خاک، حجم خاک برداری و دستگاه‌ های مورد استفاده بستگی دارد.

۲. هزینه میلگردهای استفاده شده در فونداسیون نیز در محاسبه هر متر آرماتوربندی تأثیر میگذارد. قیمت میلگردها بر اساس نوع، سایز و مقدار مورد استفاده در پروژه تعیین میشود.

۳. سیم مفتول‌ های استفاده شده برای آرماتوربندی و آن ها نیز هزینه‌ ای را تشکیل میدهند. قیمت مفتول ‌ها ممکن است بر اساس نوع و ابعاد آنها متغیر باشد.

۴. در فونداسیون ‌ها، بتن نیز در کنار آرماتوربندی استفاده میشود. هزینه خرید بتن و مواد مرتبط با آن میتواند به قیمت هر متر آرماتوربندی اضافه شود.

۵. دستمزد کارگرانی که مشغول به آرماتوربندی فونداسیون هستند، نیز به هزینه کل اجرای آرماتوربندی اضافه میگردد. این هزینه مانند هزینه سفت کاری ساختمان بستگی به نرخ دستمزد کارگران و زمان مورد نیاز برای انجام کار دارد.

لیست قیمت آرماتور بندی فونداسیون

لیست قیمت آرماتور بندی فونداسیون

در طراحی و اجرای فونداسیون، استفاده از مفتول آرماتوربندی جهت تسلیح و افزایش استحکام و مقاومت فونداسیون ضروری است. متاسفانه قیمت آن در بازار تحت تأثیر عوامل اقتصادی و تغییرات قیمت مواد اولیه قرار دارد. در صورت افزایش قیمت مفتول، هزینه فونداسیون ساختمان نیز افزایش خواهد یافت. زیرا استفاده از مفتول بیشتر و انتخاب قطر و طول بیشتر ممکن است به هزینه بیشتری منجر شود. در ادامه هزینه فونداسیون ساختمان را برای شما لیست کردیم:

مفتول آرماتوربندی 1.5 میلیمتر نرم تسمه سیاه:

– وزن: 15 کیلوگرم

– قیمت: 30,500 تومان

 مفتول آرماتوربندی 1.5 میلیمتر سیاه بسیار نرم (فابریک):

– وزن: 50 کیلوگرم

– قیمت: 32,000 تومان

مفتول آرماتوربندی 1.5 میلیمتر سیاه سلفون پیچ (فابریک):

– وزن: 15 کیلوگرم

– قیمت: 33,000 تومان

مفتول آرماتوربندی 1.5 میلیمتر سفت (خام) فابریک:

– وزن: 50 کیلوگرم

– قیمت: 30,000 تومان

مفتول آرماتوربندی قالب بندی 2.5 میلیمتر نرم تسمه:

– وزن: 15 کیلوگرم

– قیمت: 30,500 تومان

 مفتول آرماتوربندی 2.5 میلیمتر سیاه بسیار نرم (فابریک):

– وزن: 20 کیلوگرم

– قیمت: 32,500 تومان

مفتول آرماتوربندی 2.5 میلیمتر سیاه سلفون پیچ (فابریک):

– وزن: 15 کیلوگرم

– قیمت: 33,000 تومان

مفتول آرماتوربندی 2.5 میلیمتر سفت (خام) فابریک:

– وزن: 100 کیلوگرم

– قیمت: 30,000 تومان

مفتول آرماتوربندی سیاه 3 میلیمتر نرم تسمه:

– وزن: 50 کیلوگرم

– قیمت: 30,500 تومان

فرم استعلام قیمت آرماتوربندی فونداسیون

فرم استعلام قیمت آرماتوربندی فونداسیون

استعلام هزینه فونداسیون ساختمان یک مرحله مهم در فرآیند برنامه‌ ریزی و اجرای پروژه‌ های ساختمانی است. با دریافت استعلام قیمت، شما میتوانید اطلاعات لازم را درباره قیمت و شرایط تامین آرماتوربندی فونداسیون دریافت کنید. برای استعلام قیمت آرماتوربندی فونداسیون کافیه مراحل زیر را دنبال کنید:

شناسایی نیازها: ابتدا نیازهای خاص پروژه خود را شناسایی کنید. این شامل ابعاد فونداسیون، نوع آرماتوربندی مورد نیاز، مقدار آرماتوربندی و هر نیاز دیگری است که دارید.

جستجوی شرکت‌ های آرماتوربندی: برای یافتن شرکت‌ های آرماتوربندی معتبر و قابل اعتماد، میتوانید از منابع مختلفی مانند اینترنت، یا از مشاوران ساختمانی استفاده کنید.

تماس و ارسال استعلام قیمت: با شرکت‌ های انتخابی تماس بگیرید و درخواست استعلام هزینه فونداسیون ساختمان و یا حتی هزینه بازسازی ساختمان را ارسال کنید. میتوانید از فرم استعلام قیمتی که در چند خط جلوتر ذکر شده، استفاده کنید و نیازهای خود را به آنها ارسال کنید.

بررسی پیشنهادات: پس از دریافت پیشنهادات هزینه فونداسیون ساختمان از شرکت‌ ها، آنها را با هم مقایسه کنید. بررسی کنید که آیا پیشنهادات شامل تمامی نیازهای شما هستند و آیا قیمت ‌ها قابل قبول هستند.

مذاکره و توافق: در صورت لزوم، با شرکت‌ ها مذاکره کنید و بررسی کنید آیا میتوانید در هزینه فونداسیون ساختمان به توافق برسید.

تأیید قرارداد: پیش از شروع کار، در صورتی که تمام جزئیات قیمت، شرایط و نیازهای پروژه را در قرارداد مشخص شد، قرارداد را با شرکت انتخابی امضا کنید.

فرم استعلام قیمت آرماتوربندی فونداسیون

نام پروژه:

موقعیت پروژه:

تاریخ شروع پروژه:

تاریخ پایان پروژه:

مواد استفاده شده در فونداسیون (نوع و مقدار):

نوع آرماتوربندی مورد نیاز (مثلاً آرماتور ضربدری، آرماتور بستن از کنار):

مقدار آرماتوربندی مورد نیاز (تعداد و اندازه، قطر مفتول و غیره):

توضیحات و سایر درخواست ‌ها:

لطفاً توجه داشته داشید که این فرم میتواند براساس نیازهای خاص پروژه شرکت تغییر کند و ممکن است بخش‌ هایی اضافه یا حذف شوند.

هزینه فونداسیون 1 طبقه ، 2 طبقه ، 3 طبقه براساس سایز میلگرد

هزینه فونداسیون 1 طبقه ، 2 طبقه ، 3 طبقه براساس سایز میلگرد

میلگردها نقش مهمی در استحکام و مقاومت فونداسیون دارند که هزینه آنها بر اساس عواملی مانند قطر میلگرد، تعداد میلگردها، طول میلگردها و نوع میلگرد تعیین میشود. میلگردهای با قطر بزرگتر، تعداد بیشتر، طول بیشتر و نوع خاص، هزینه بیشتری دارند. در ادامه، درباره تأثیر سایز میلگرد و هزینه‌ های مرتبط با فونداسیون در ساختمان ‌های مختلف، به تفصیل توضیح دادیم:

۱. هزینه فونداسیون ساختمان یک طبقه:

در ساختمان‌ های یک طبقه، فونداسیون به عنوان پایه اصلی ساختمان عمل میکند. در این حالت، از میلگردهای با سایزهای بزرگتر مانند ۱۶ یا ۱۸ استفاده میشود. اما باید توجه داشت که هزینه فونداسیون ساختمان تنها شامل هزینه میلگرد نیست و شامل هزینه‌ های دیگری نیز میشود، مانند هزینه خاکبرداری، بتن، نیروی کار، مصالح جانبی و سایر هزینه‌ های مرتبط با اجرای فونداسیون.

۲. هزینه فونداسیون ساختمان ۲ طبقه:

با افزایش تعداد طبقات، نیاز به فونداسیون پایدارتر و قوی ‌تر افزایش می ‌یابد. برای ساختمان‌های ۲ طبقه، نیز با توجه به خاک منطقه نیاز به میلگردهایی با سایز ۱۶ یا ۱۸ است. علاوه بر هزینه میلگرد، برای اجرای فونداسیون در ساختمان ۲ طبقه نیاز به مصالح بیشتر و هزینه نیروی کار بیشتر در مراحل اجرایی کار است.

۳. هزینه فونداسیون ساختمان ۳ طبقه:

ساختمان‌ های ۳ طبقه نیاز به فونداسیون بسیار پایدارتری دارند. در این حالت، ممکن است از میلگردهایی با سایز های 14 الی 20 استفاده شود.

قیمت بتن ریزی دستی فونداسیون

در پروژه ‌های کوچکتر، بتن ریزی دستی فونداسیون با استفاده از نیروی انسانی انجام می ‌شود. با این حال، در پروژه‌ های بزرگتر و پیچیده ‌تر، از روش‌ های مکانیزه برای ریختن بتن استفاده می ‌شود که سرعت و کارایی بیشتری دارند. بتن ریزی دستی فونداسیون قیمتی که دارد به عوامل مختلفی وابسته است، از جمله:

هزینه بتن ریزی دستی فونداسیون بستگی به حجم بتن مورد نیاز برای فونداسیون دارد. حجم بتن معمولاً بر اساس متراژ فونداسیون و ضخامت مورد نیاز تعیین می ‌شود.

نوع بتن مورد استفاده نیز بر قیمت تأثیر میگذارد. بتن‌ ها معمولاً با استفاده از مصالح مختلفی تهیه میشوند که هر کدام قیمت متفاوتی نیز دارند.

کیفیت بتن نیز میتواند قیمت آن را تحت تأثیر قرار دهد. بتن با مقاومت بالاتر قیمت بیشتری دارد.

با توجه به موارد فوق و بدون در نظر گرفتن عوامل دیگری که ممکن است تأثیرگذار باشند، قیمت بتن ریزی فونداسیون متغیر و باید توجه داشته باشید که هزینه فونداسیون ساختمان ممکن است در هر پروژه و با توجه به شرایط محلی و عوامل دیگر متفاوت باشد. بهتر است همواره با پیمانکاران محلی مشورت کنید تا قیمت دقیق ‌تری برای پروژه خود دریافت کنید.

تفاوت قیمت بتن آماده و دستی

تفاوت قیمت بتن آماده و دستی

بتن اماده و بتن دستی دو روش متفاوت برای تهیه و استفاده از بتن در پروژه‌ های ساختمانی هستند. در زیر تفاوت‌ های اصلی بین این دو روش را بررسی می‌ کنیم:

بتن آماده:

تهیه: بتن آماده توسط کارخانه‌ های بتن‌ سازی تولید و آماده میشود. این بتن در قالب میکس‌ های استاندارد و با ترکیبات بهینه از قبل آماده شده و به محل پروژه با استفاده از وسایل حمل و نقل منتقل میشود.

کیفیت: بتن آماده معمولاً با استفاده از تجهیزات و فناوری‌ های پیشرفته تهیه میشود و کیفیت بالاتری نسبت به بتن دستی دارد. این بتن از نظر مقاومت، استحکام و ترکیبات بهینه ‌تر است.

سرعت و زمان: استفاده از بتن آماده باعث افزایش سرعت اجرا و کاهش زمان مورد نیاز برای تهیه بتن میشود. بتن اماده به صورت فوری و در زمان مشخص تحویل داده میشود.

بتن دستی:

تهیه: بتن دستی در محل پروژه تهیه میشود. مواد اولیه مانند سیمان، ماسه، آب و شن به صورت جداگانه تهیه شده و سپس با ترکیب دستی ایجاد میشود.

کیفیت: کیفیت بتن دستی به میزان مهارت و تجربه افرادی که آن را تهیه میکنند، بستگی دارد. اگر کارگران تجربه کافی در تهیه بتن دستی نداشته باشند، کیفیت بتن کاهش می یابد.

سرعت و زمان: تهیه بتن دستی نیاز به زمان و تلاش بیشتری دارد. این فرایند ممکن است زمان بیشتری نسبت به استفاده از بتن اماده را در بر بگیرد.

تفاوت چشمگیری در قیمت بین بتن آماده و بتن دستی وجود ندارد. بنابراین تاثیری در هزینه فونداسیون ساختمان نیز ندارد. با این حال، انتقال بتن آماده به مسافت‌ های طولانی و مخلوط کردن طولانی ممکن است باعث افت کیفیت بتن و تشکیل حباب ‌های هوا در آن شود. این مشکل به ویژه در پروژه‌ هایی که فاصله طولانی بین کارخانه تولید بتن و محل استفاده آن وجود دارد، به چشم می‌ خورد. در این موارد، استفاده از بتن دستی میتواند بهترین گزینه باشد تا کیفیت مطلوب بتن حفظ شود.

برای محاسبه آنلاین هزینه ساخت روی گزینه مد نظر خود کلیک کنید

خلاصه مقاله

از آنجایی که قیمت میلگرد تأثیر مستقیمی بر هزینه کلی پروژه ساختمانی دارد، برای برآورد دقیق هزینه فونداسیون ساختمان و برنامه‌ ریزی مالی پروژه، لازم است قیمت آرماتوربندی را به‌ روز در نظر بگیرید. این اقدام به شما ااین مکان را میدهد تصمیمات بهتری در مورد انتخاب نوع و مقدار مفتول در فونداسیون بگیرید و در نتیجه، در هزینه‌ فونداسیون ساختمان صرفه ‌جویی کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا