مدیریت پروژه

محاسبه هزینه های نما کاری ساختمان در سال 1402 + هزینه دستمزد

نما کاری، یکی از مهمترین عواملی است که ظاهر و جلوه یک ساختمان را تعیین میکند. یک نماکاری با کیفیت، نه تنها به زیبایی ساختمان کمک میکند، بلکه میتواند ارزش ساختمان را نیز افزایش بدهد. با این حال، محاسبه هزینه های نماکاری ساختمان و هزینه ساخت آپارتمان یک فرایند پیچیده است و بسیاری از عوامل در آن تأثیرگذار هستند. در این مقاله، قصد داریم به شما اطلاعاتی در مورد هزینه انواع مختلف نماکاری ساختمان در سال 1402 ارائه دهیم.

برای محاسبه آنلاین هزینه ساخت روی گزینه مد نظر خود کلیک کنید

هزینه نما کاری ساختمان به مدل های مختلف چطور است؟

نماکاری به عنوان یکی از اصلی ‌ترین عوامل ظاهری ساختمان، نقش بسزایی در زیبایی و جذابیت بیرونی ساختمان ایفا میکند. معماران مدل ‌های مختلفی از نماکاری طراحی کرده ‌اند، اما دو مدل کلاسیک و مدرن در ایران، از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند.

در نماکاری کلاسیک، از اشیاء سنگی طبیعی مانند سنگ مرمر، گرانیت، تراورتن، ترامیت و … استفاده میشود. یکی از ویژگی ‌های این نماکاری، طراحی منظم و هندسی نمای ساختمان است. در این سبک، نمای ساختمان به صورت متقارن و منظم طراحی میشود. هزینه نما کاری ساختمان از نوع کلاسیک به ازای هر متر مربع بین 350 هزار تا 1 میلیون تومان (سال 1402) است.

نماکاری مدرن یکی از روش‌ های نوین در طراحی نمای ساختمان است که به دلیل زیبایی، کارایی و قابلیت تنوع بالایش، مورد توجه طراحان و سازندگان قرار گرفته است. در این سبک از نماکاری، از موادی مانند شیشه، فلز و بتن استفاده میشود. یکی از ویژگی ‌های نماکاری مدرن، تنوع و تعدد طرح ‌های هندسی و شکل‌ های مختلف در نمای ساختمان است. در این روش، از شکل ‌های هندسی مانند مثلث، مربع، مستطیل و … استفاده میشود و با ترکیب این شکل‌ ها، طرح‌ های خلاقانه و جذابی برای نمای ساختمان ایجاد میگردد. هزینه نما کاری ساختمان از نوع مدرن به ازای هر متر مربع بین 200 تا 400 هزار تومان (سال 1402) است.

پیشنهادی: هزینه بازسازی خانه

قیمت کاشی کاری ساختمان

برای محاسبه قیمت کاشی کاری ساختمان، عوامل متعددی از جمله نوع کاشی، ابعاد پروژه، میزان دستمزد کارگران و هزینه مواد باید درنظر گرفته شوند. همچنین نوع روش نصب کاشی کاری نیز بر قیمت نماکاری تأثیر میگذارد که در ادامه آنها را شرح می دهیم.

  1. روش دوغابی

در این روش برای نصب کاشی ها ابتدا سطح آن از هر گونه آلودگی و همچنین نواحی ناصاف رفع میشود. سپس دوغاب روی سطح نصب و سپس کاشی ها بر روی دوغاب قرار میگیرند. پس از این که دوغاب خشک شد، فضای میان کاشی ها با مواد شکل دهنده پر میشود. هزینه نصب کاشی با دوغاب به ازای هر متر مربع در حدود 100 تا 130 هزار تومان تخمین زده میشود.

هزینه نما کاری متری چند محاسبه میشود؟

مطلب پیشنهادی: قیمت هر متر مربع آجرنما

  1. روش چسبی

در این روش، کاشی ها به کمک چسب بر روی کاشی های قبلی نصب میشوند. این روش برای نصب کاشی های کوچک و یا در محیط های خشک و بدون رطوبت، مناسب است. ابتدا، سطح کاشی های قبلی تمیز می شود و سپس روی همان کاشی ها چسب زده میشود. سپس کاشی های جدید بر روی چسب قرار داده میشوند. دستمزد نصب کاشی با چسب به ازای هر متر مربع حدود100 تا 120 هزار تومان میباشد.

لازم به ذکر است که هزینه کاشی کاری ساختمان با توجه به نوع کاشی انتخابی و برند آن، میتواند بسیار متفاوت باشد.

قیمت نماکاری سرامیک ساختمان

نماکاری سرامیک ساختمان یکی از روش ‌های متداول برای تزیین و پوشش دادن به سطوح خارجی ساختمان است. هزینه  این نوع نماکاری ساختمان بستگی به نوع سرامیک، ابعاد ساختمان و روش نصب دارد.

در حالت معمول، برای نصب سرامیک با روش چسبی، حدود 100.000 تا 120.000 تومان به ازای هر متر مربع تخمین زده میشود.

در حالی که هزینه نصب سرامیک با روش دوغابی، حدود 110.000 تا 130.000 تومان به ازای هر متر مربع میباشد. با این حال، باید توجه داشت که این هزینه ‌ها میتواند تحت تأثیر عوامل مختلف متفاوت باشد. از جمله:

– تجربه کارگران نقش مهمی در تعیین نرخ دستمزد آنها دارد. کارگران با تجربه بیشتر معمولاً درخواست دستمزد بیشتری دارند.

-اغلب نصب کاشی با روش چسبی ساده ‌تر است و نیاز به دقت و توجه کمتری دارد. بنابراین، هزینه نما کاری ساختمان با روش چسبی معمولاً کمتر از نصب کاشی با روش دوغابی است.

– ساختمان ‌های با ساختار بلند و پیچیده ممکن است نیاز به استفاده از دستگاه‌ های پیشرفته ای داشته باشند که هزینه نماکاری را افزایش میدهند.

– تعداد کارگرانی که در پروژه شرکت میکنند نیز میتواند تأثیر زیادی بر هزینه نما کاری ساختمان داشته باشد. مسلماً با افزایش تعداد کارگران، هزینه نما کاری ساختمان نیز افزایش می یابد.

قیمت سیمان کاری ساختمان

سیمان سفید به خاطر مقاومت بالا در برابر رطوبت به عنوان پوشش نهایی دیوار و نما مورد استفاده قرار میگیرد. برای اجرای نمای سیمانی، ابتدا باید سطح دیوار را به شکلی مناسب برای نصب این نوع نما آماده کنیم. برای این کار، اغلب از شاسی کشی های فلزی و توری رابیتس استفاده میشود. سپس با استفاده از ملات خمیری درست شده از سیمان و پودر سنگ، روی توری ‌ها پوشیده میشود. سطح سیمانی را به مدت یک هفته مرطوب نگه داشته و پس از آن، سیمان سفید به همراه پودر سنگ روی آن قرار میگیرد. در نهایت، با مرطوب کردن سیمان سفید به مدت چند روز، سطح نما به مقاومت بالایی میرسد.

قیمت آجر نما کاری ساختمان

به طور متوسط، هزینه نما کاری ساختمان با سیمان سفید در حدود 200 هزار تومان برای هر متر مربع است. اما، توجه داشته باشید که این هزینه ممکن است بستگی به محل و نوع کاربری ساختمان، کیفیت سیمان سفید و هزینه ‌های نصب و کارگری داشته باشد. در برخی مناطق، قیمت سیمان سفید برابر با یا کمتر از قیمت سیمان سیاه است، در حالی که در برخی دیگر از مناطق، قیمت سیمان سفید بسیار بیشتر از سیمان سیاه است. بنابراین، برای به دست آوردن دقیق‌ ترین قیمت، بهتر است با پیمانکاران و فروشندگان سیمان سفید در منطقه خود تماس بگیرید.

قیمت آجر نما کاری ساختمان

نماکاری آجر با طرح‌ های زیبا و متنوع، جذابیت و شکوهی به ساختمان میبخشد، همچنین به دلیل مقاومت بالا در برابر خوردگی و رطوبت، پایداری بالایی دارد. قیمت نماکاری ساختمان با آجر به عوامل مختلفی بستگی دارد که در ادامه به آنها پرداختیم.

– قیمت آجر مخصوص نماکاری در بازار متفاوت است. بسته به نوع آجر نمایی که برای نما استفاده میشود، هزینه نما کاری ساختمان نیز متفاوت خواهد بود. در حدود متری 180 تا 900 هزار تومان میتوان آجر مخصوص نماکاری را در بازار پیدا کرد.

– هزینه اجرای نمای آجری نیز بستگی به عواملی مثل مهارت و توانایی نماکار، موقعیت جغرافیایی پروژه و میزان سختی کار دارد. به ازای هر متر 200 تا 400 هزار تومان بایستی هزینه اجرای نمای آجری را در نظر گرفت.

– زیرسازی یک فرآیند مهم در نصب نمای آجری است. این کار به آماده سازی سطح زیرین برای نصب آجر و ایجاد یک سطح صاف و یکنواخت برای آجرها کمک میکند که هزینه آن به ازای هر متر مربع تقریباً 60 تا 100 هزار تومان باید کنار گذاشته شود.

با توجه به موارد ذکر شده، میتوان هزینه نما کاری ساختمان با آجر را متری 460.000 تومان به بالا تخمین زد. البته توجه داشته باشید که این قیمت ها تقریبی هستند و باید با توجه به شرایط پروژه و ابعاد نما، هزینه دقیق محاسبه گردد.

هزینه نما کاری متری چند محاسبه میشود؟

هزینه نما کاری ساختمان یکی از مهمترین عواملی است که در ساخت و ساز هر پروژه ‌ای باید مورد توجه قرار گیرد. برای محاسبه آن، ابتدا مساحت نماکار را با توجه به نوع سطح و روش اجرایی که برای نماکاری استفاده میشود، مشخص میگردد. سپس به هزینه ‌های جانبی نماکاری مثل دستمزد کارمندان، تجهیزات و ابزارهای لازم برای اجرای پروژه پرداخته میشود. بنابراین، به دلیل تأثیرگذاری عوامل مختلف، نمیتوان قیمت دقیق و مشخصی برای هزینه نما کاری ساختمان داد. عوامل رایجی که بر هزینه نما کاری ساختمان تأثیر میگذارند، عبارتند از:

  1. نوع مواد نماکاری:

نوع مواد نماکاری نیز عاملی است که بر هزینه نما کاری ساختمان تأثیر میگذارد. مواد نماکاری مختلفی مانند سرامیک، سنگ، آجر، شیشه و … وجود دارند. هر کدام از این مواد دارای قیمت و تعرفه متفاوتی هستند.

  1. شکل و ابعاد ساختمان:

ساختمان‌ هایی که شکل آنها پیچیده باشد و از چهارچوب ساختمان‌ های معمولی خارج باشند، تعرفه نماکاری بیشتری دارند. همچنین، ساختمان‌هایی که سطح بیشتری دارند، هزینه نما کاری ساختمان در آنها افزایش پیدا میکند.

  1. شرایط جغرافیایی و اقلیمی:

در مناطقی که دمای هوا بالاست، نیاز به استفاده از مواد نماکاری با خاصیت عایق حرارتی بالا و هزینه بیشتری است. همچنین، در مناطقی که بارش بیشتری دارند، نیاز به استفاده از مواد نماکاری با خاصیت ضدآب بالا و هزینه بیشتری دارند.

  1. تجربه و مهارت کارگران:

این عامل تأثیر مهمی بر هزینه نما کاری ساختمان دارد. شرکت‌ هایی با تجربه بیشتر و کارگرانی با مهارت بالاتر، معمولاً تعرفه بیشتری دارند.

برای محاسبه آنلاین هزینه بازسازی روی گزینه مد نظر خود کلیک کنید

خلاصه مقاله

بنابراین، هزینه نماکاری ساختمان به وسعت و خصوصیات پروژه، نوع سطح و روش اجرایی، محل ساختمان و هزینه‌ های جانبی بستگی دارد. برای کاهش هزینه نماکاری در پروژه خود پیشنهاد میکنیم از کارشناسان مجرب در زمینه نما کاری ساختمان مشاوره بگیرید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا