پیش بینی قیمت ساخت و ساز

سرویس تحلیل اقتصادی پروژه‌های ساختمانی: اکو ساختمان

سرویس اکو ساختمان از سرویس‌های تخصصی راه‌اندازی شده در فضای آنلاین توسط شرکت کارگشا است. شرکت آینده پژوهان نوآور کارگشا، با هدف تبدیل شدن به یک حلقه از زنجیره ارزش در صنعت ساختمان و شهرسازی تأسیس شد. این شرکت با ارائه مناسب‌ترین روش در ارائه خدمات ساختمانی و پایبندی به اصول، سعی دارد تا رسالت خویش را در بهینه‌سازی زمان، هزینه و کیفیت در صنعت ساختمان به جای آورد.

برای محاسبه آنلاین هزینه ساخت روی گزینه مد نظر خود کلیک کنید

هدف سرویس اکو ساختمان ارائه خدماتی است که در سامانه های مشابه داخلی نظیر ندارد. از جمله این خدمات می‌توان به ارائه گزارش آنلاین و در لحظه برای پیش امکان سنجی پروژه‌های سرمایه گذاری ساختمان به منظور آگاهی فعالان این عرصه از میزان سود آوری پروژه خود است که می‌تواند کمک شایانی به اتخاذ سیاست‌های مؤثر سرمایه گذاری به سرمایه‌گذاران این عرصه ارائه نماید.

اکو ساختمان فعالیت خود را در زمینه اقتصاد ساختمان با مطالعات پیش امکان‌سنجی شروع کرده است و برنامه‌های بسیاری جهت ارائه اطلاعات و ابزارهای آنلاین در خصوص تحلیل اقتصادی در این صنعت دارد که در حال توسعه هستند. محدود بودن منابع، ایجاب می‌کند تا از امکانات موجود به صورت بهینه استفاده شده و سرمایه ها به بهترین شکل ممکن به کار گرفته شوند. عدم استفاده صحیح از سرمایه، نه تنها سرمایه گذار را دچار فرصت‌های از دست رفته می نماید، بلکه ممکن است او را با زیان‌های غیر قابل جبران مواجه سازد.

داشتن اطلاعات به روز و تخصصی یکی از موثرترین راه‌ها، برای استفاده بهینه از امکانات موجود و همچنین جلوگیری از زیان‌های احتمالی است. بهره‌مندی از این اطلاعات می‌تواند برای تحلیل و ارزیابی نتایج حاصل از سرمایه گذاری و تعیین عوامل مؤثر در سودآوری پروژه نیز مفید باشد.

بر این اساس مطالعات پیش امکان سنجی به منظور بررسی امکان پذیری اجرای پروژه‌های سرمایه گذاری از جنبه های مختلف به ویژه مطالعات بازار، مطالعات فنی و تحلیل هزینه- فایده مالی است. نتایج این مطالعات بهترین گزینه و سناریوی سرمایه گذاری را با لحاظ ریسک های مختلف اجرای پروژه به دست می‌دهد.

نحوه استفاده از نرم افزار آنلاین محاسبه و ارائه گزارش اکو ساختمان

عملکرد این سیستم در 6 مرحله کوتاه که با ورود اطلاعات ساختمان مد نظر خود آغاز می شود، خلاصه می‌گردد. دو مرحله پایانی این فرآیند نیز شامل بازبینی اطلاعات، گرفتن خروجی و دریافت فایل است.

در مرحله اول عنوان یا نام پروژه خود را در بخش عنوان پروژه «وارد می‌کنیم، سپس در بخش» کیفیت ساخت سه گزینه پیش رو دارید که شامل کیفیت های عالی، خوب و استاندارد است. در مرحله دوم نوبت به وارد کردن مساحت ملک است که دارای محدودیت حداقل مساحت زمین 50 متر مربعی است. ورود اطلاعات در این مرحله شامل درصد اشغال، طول ملک، عرض ملک و قیمت هر مترمربع زمین است. همچنین تاریخ شروع پروژه را نیز می‌بایست از روی تقویم این بخش انتخاب کرد.

در قسمت پروانه ساخت باید گزینه‌های «دارد» یا «ندارد» را انتخاب کنید. به‌علاوه در صورتی که پروانه ساخت دریافت شده است باید میزان عوارض را به میلیون ریال در کادر روبروی آن وارد نمود. در صورت داشتن مجوز 2 متر پیشروی ملک نیز آن را انتخاب کرده و سپس تعداد طبقات مسکونی، تعداد طبقات زیر زمین و همکف را نیز وارد می‌کنیم.

 باید توجه داشت که اگر گزینه همکف دارد را انتخاب کنید، جزء طبقات پارکینگ محسوب خواهد شد. اگر همکف را به واحدهای مسکونی اختصاص داده اید، گزینه همکف ندارد را انتخاب کنید. در بخش بعد که نوع سازه را باید انتخاب کرد نیز دو گزینه سازه‌های فولادی و بتنی در دسترس خواهد بود.

حالا نوبت به مرحله سوم می‌رسد. در این مرحله مشخصات هر یک از طبقات با استفاده از ورودی‌ها به صورت پیش‌فرض نمایش داده می شود. در این مرحله می‌توانید تعداد واحدهای هر طبقه را به سلیقه خود تغییر دهید. به طور مثال در یک طبقه 3 واحد و در طبقه ای دیگر 2 واحد وارد کنید.

مرحله چهارم استراتژی درآمدزایی نام دارد. در این مرحله سه نوع استراتژی فروش جهت انتخاب کاربر در نظر گرفته شده است. در صورتی که قصد دارید بلافاصله پس از اتمام دوره ساخت یا مدتی پس از آن، واحدهای مسکونی را بفروشید از گزینه فروش قطعی استفاده کنید. چنانچه تمایل دارید هم‌زمان با دوره ساخت و تکمیل ساختمان، بخشی یا تمام واحدها را پیش فروش کرده و به صورت اقساطی وجه آن را دریافت کنید، گزینه پیش فروش را انتخاب کرده و زمان پیشنهادی را وارد کنید. گزینه ترکیبی برای زمانی است که شما قصد دارید برخی از واحدها را پیش فروش کرده و برخی را برای فروش قطعی پس از ساخت نگه دارید.

در مرحله پنجم یا مرحله بازبینی با کلیک بر روی هر کدام از قسمت ها باید اطلاعاتی که تا کنون وارد کرده اید را مرور و تائید نهایی کنید. اگر اطلاعاتی اشتباه وارد شده باشد، به آن مرحله بازگشته و آن را اصلاح نمایید.

مرحله ششم، زمان دریافت فایل خروجی است که در آن با تهیه اشتراک فایل خروجی را دریافت خواهید کرد.

برای محاسبه آنلاین هزینه ساخت روی گزینه مد نظر خود کلیک کنید

در خروجی کار که به صورت یک فایل PDF است اطلاعات زیر به صورت تفصیلی آمده‌اند.

  • برآورد هزینه‌های سرمایه گذاری طرح پیشنهادی
  • برآورد درآمدهای فروش در طرح پیشنهادی
  • جریان نقدی درآمد و هزینه‌های پروژه
  • محاسبه و تحلیل شاخص‌های ارزیابی مالی پروژه با توجه به شاخص‌هایی چون ارزش فعلی خالص (NPV)، نرخ بازده داخلی (IRR)، نسبت فایده به هزینه (C/B) و دوره بازگشت سرمایه تنزیل شده یا همان DPP است.
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا