پیش بینی قیمت ساخت و ساز

سرمایه لازم برای شروع ساخت و ساز چقدر است؟

برآورد هزینه ساخت ساختمان

با بالا گرفتن قیمت‌ها در صنعت ساختمان و افزایش قیمت تمام شده ساختمان، سرمایه بسیاری از فعالان در این حوزه با کاهش چشمگیری مواجه شده است و بسیاری از فعالان خرد توانایی ورود دوباره به این بازار را ندارند. سرمایه گذاران بخش مسکن یا کسانی که قصد ورود به این بازار را دارند به دنبال مقدار سرمایه لازم برای شروع ساخت و ساز و برآورد هزینه‌ها پیش از هر گونه اقدامی هستند.برای رسیدن به پاسخ پرسش هایی از قبیل بهترین زمان شروع ساخت و ساز چه موقعی است یا هزینه های ساخت و ساز ساختمان چقدر است ، متری چند بستری را فراهم کرده است تا این افراد بتوانند برآورد هزینه‌ها و میزان سودشان از سرمایه گذاری را با توجه به سرمایه اولیه، نوع سازه و کیفیت آن و … را در کمترین زمان ممکن به نرخ روز محاسبه کنند.

برای محاسبه آنلاین هزینه ساخت روی گزینه مد نظر خود کلیک کنید

هزینه های ساخت و ساز  و سرمایه لازم برای آنها

هزینه های ساخت و ساز ساختمان به دو دسته کلی تقسیم میشوند که در ادامه به توضیح هر یک میپردازیم.

1-هزینه آشکار

2-هزینه پنهان

هزینه های آشکار ، هزینه های قابل محاسبه ساختمان است که توسط مهندسین مترور و یا نرم افزار های آنلاین از جمله نرم افزار میزان متری چند انجام میگیرد.از جمله هزینه های آشکار میتوان به هزینه سفت کاری ، نازک کاری ، تاسیسات الکتریک ، تاسیسات مکانیک و. سازه اشاره نمود.عواملی شامل موقعیت ساخت ، تعداد طبقات و نقشه ساختمان ، شرایط اقتصادی ، زمان ساخت ، نوع طراحی و غیره ، میتواند در برآورد هزینه های آشکار تاثیر گذار باشند.

هزینه های پنهان دسته دیگری از هزینه هزینه ها هستند که ممکن است خارج از برنامه پیش بیایند که با تجربه کافی میتوان آنها را پیش بینی نمود.هزینه های پنهان شامل هزینه اداری مانند اخذ مجوزات ، اخذ تائیدیه ها و غیره باشد.

چگونه ساخت و ساز را شروع کنیم؟

معمولاً ساخت و ساز از جایی آغاز می‌شود که فردی با داشتن یا خرید زمین یا ملک فرسوده‌ای به دنبال تخریب و ساخت یک ساختمان است و یا فردی با سرمایه اولیه‌ای قصد خرید و ورود به بازار ساخت و ساز مسکن را دارد. این اشخاص به دنبال چگونگی ورود به بازار ساخت و ساز هستند. پیش از هر اقدامی باید در پاسخ به سوال درآمد هزینه ساخت و ساز ساختمان چقدر است ، میزان سود را پیش بینی کرد که با برآورد هزینه‌ها و پیش بینی قیمت فروش واحدها در آینده این امر امکان پذیر است. اصولاً ساز و کاری به نام امکان سنجی و پیش امکان سنجی برای این منظور وجود دارد که وب سایت اکو ساختمان  به صورت دقیق میزان سود شما را بر حسب فروش قطعی و پیش فروش از ورود به این بازار را محاسبه می کند.

برآورد هزینه ساخت ساختمان

همانطور که گفته شد، اولین گام در ورود به بازار ساخت و ساز، برآورد هزینه ساخت ساختمان است. برای این منظور باید تک تک فعالیت‌ها را بر حسب واحد آن‌ها (متراژ، وزن و …) محاسبه کنید و در دستمزدها ضرب کنید که کاری بسیار دشوار است و برای اشخاص غیر متخصص ممکن نیست. در این خصوص نیز بستری فراهم شده است تا کار را سریع‌تر، دقیق‌تر و راحت‌تر انجام می‌دهد. نرم افزار میزان متری چند در بخش هزینه ساخت این اطلاعات را به شما می‌دهد و در بخش برنامه ساخت راهی که شما برای رسیدن به سود خود باید طی کنید را ترسیم می‌کند.

مطالب مرتبط: هزینه بازسازی ساختمان

سرمایه لازم برای شروع ساخت و ساز چقدر است؟

پاسخ به سؤال اصلی که تمام مقدمات گفته شده برای رسیدن به این بخش بود، کمی چالش برانگیز است. اینکه برای شروع ساخت و ساز چقدر سرمایه نیاز است به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. موقعیت مکانی زمین و ملک فرسوده در کشور و شهری که قصد ساخت و ساز را در آن دارید، نوع مصالح و کیفیتی که برای ساخت استفاده می‌کنید، شیوه ساخت و زمانی که به این کار اقدام می‌کنید و بسیاری از موارد دیگر نیز در این مقوله دخیل هستند. اگر سرمایه لازم برای شروع ساخت و ساز کافی نیست، می‌توانید  گزینه‌هایی مانند مشارکت در ساخت، اخذ تسهیلات بانکی، جذب سرمایه گذار و … را در نظر بگیرید.

نقش مصالح ساختمانی در ساخت و ساز

در چند سال گذشته علت افزایش قیمت مسکن و رکود در بازار مسکن، بالا رفتن قیمت زمین بود ولی در سال 1402 علت اصلی بالا رفتن قیمت مسکن، افزایش قیمت مصالح ساختمانی بوده است. با استفاده از نرم افزار متری چند در بخش هزینه ساخت خانه ، قیمت مصالح ساختمانی به نرخ روز و میزان مورد نیاز برای پروژه ساختمانی محاسبه می‌شود و در کوتاه‌ترین زمان در اختیار شما قرار می گیرد تا بتوانید تصمیماتی درباره سرمایه لازم برای شروع ساخت و ساز بگیرید. علاوه بر این با استفاده از پیش بینی قیمت مصالح ساختمانی اگر توانایی ورود به بازار مسکن را ندارید، در بخش مصالح ساختمانی سرمایه گذاری کنید.

سود و زیان ساخت و ساز

با استفاده از نرم افزار متری چند در جهت برآورد هزینه ساخت ساختمان و از طرفی با پیش بینی قیمت مسکن در هنگامی که ساخت ساختمان طبق برنامه ریزی با استفاده از نرم افزار متری چند بخش برنامه ساخت، به پایان می‌رسد، می‌توانید با دقت زیاد به پیش بینی سود و زیان حاصل از ورود به بازار مسکن دست پیدا کنید. همانطور که میدانیم سرمایه گذاری در بازار مسکن در ایران یک شیوه سرمایه گذاری سنتی است. در این بین با آگاهی از سرمایه لازم برای شروع ساخت و ساز، برآورد هزینه‌ها، پیش بینی قیمت مسکن در زمان اتمام پروژه و  داشتن برنامه ساخت دقیق و مهندسی می‌توانید یک سرمایه گذاری مطمئن با ریسک کم داشته باشید.

مشاوره جهت ساخت و ساز

فعالان اقتصادی بزرگ در زمینه صنعت ساختمان در ارائه خدمات مشاوره جهت ساخت و ساز نرخ‌های هنگفتی دارند، البته کاملاً طبیعی است که این فعالان با پشت سر گذاشتن بالا و پایین‌های فراوان آشنایی با این بازار را پیدا کرده‌اند و این تجربه گران‌بها را به رایگان در اختیار اشخاص قرار نمی‌دهند. اگر افرادی هستند که به دنبال مشاوره ساخت و ساز هستند و می‌خواهند با راهنمایی‌هایی حرفه‌ای و قیمت مناسب وارد بازار ساخت و ساز شوند، بهتر است از نرم افزار برآور هزینه ساخت میزان متری چند استفاده کنند تا با اطلاعاتی که به دست می‌آورند و چشم انداز بازار مسکن، بهترین فرصت را برای ورود به بازار پیدا کنند.

برای محاسبه آنلاین هزینه ساخت روی گزینه مد نظر خود کلیک کنید

سخن آخر

سرمایه لازم برای شروع ساخت و ساز نیاز به برآورد هزینه ساخت و برنامه ساخت دقیق دارد که هر فردی می‌تواند آن را با نرم افزار میزان متری چند از طریق اینترنت، با هر وسیله هوشمندی به دست آورد.

سوالات کلیدی:

  • سرمایه لازم برای شروع ساخت و ساز چقدر است ؟

این کار بسیار پرهزینه است. از این رو کسی که می خواهد ساختمانی را شروع کند باید سرمایه لازم را برای انجام کار داشته باشد. معمول سرمایه لازم برای ساخت و ساز زیاد است و بسته به مکان و موقعیت ملک و متراژ آن، سرمایه متغیر است. برای مثال، هزینه ساخت و ساز در کلان شهر گران تر از ساخت و ساز در شهرهای کوچک و شهرستان ها است.

  • پیش امکان سنجی برای ساخت و ساز چگونه انجام میگیرد؟

با استفاده از نرم افزار میزان متری چند و دریافت اشتراک پیش امکان سنجی ، قادر به انجام پیش امکان سنجی پروژه مختص خود خواهید بود .

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 3]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا