پیش بینی قیمت ساخت و ساز

انجام متره و برآورد تأسیسات الکتریکی به سریع‌ترین روش

متره و برآورد تأسیسات الکتریکی از جمله کارهای سخت و دقیق در انجام متره و برآورد ساختمان است؛ زیرا این بخش شامل ریز جزئیات فراوان است و مترور در انجام فرایند آن باید دقت زیادی به خرج دهد؛ اما راه‌حل‌های ساده‌تری نیز برای انجام محاسبات متره و برآورد ساختمان به ویژه متره و برآورد تأسیسات الکتریکی که دقت زیادی را طلب می‌کند وجود دارد.

برای محاسبه آنلاین هزینه ساخت روی گزینه مد نظر خود کلیک کنید

متره و برآورد تأسیسات الکتریکی شامل چه بخش‌هایی می‌شود؟

برای انجام متره و برآورد تأسیسات الکتریکی در ابتدا مواردی چون سیستم برق‌رسانی و روشنایی، سیستم برق‌رسانی اضطراری، سیستم‌های ارتباطی از جمله تلفن و آنتن، سیستم اعلام حریق و سیستم‌های صاعقه گیر و اتصال به زمین را در بر می‌گیرد.

سیستم برق‌رسانی

انجام متره و برآورد سیستم برق‌رسانی اولین کاری است که در متره و برآورد تأسیسات الکتریکی به ذهن هر متروری خطور می‌کند. در این کار متراژ تمامی سیم‌ها و کابل‌های برقی که برای برق‌رسانی به قسمت‌های مختلف به کار گرفته شده است، محاسبه می‌شود و در قیمت خریداری آن ضرب شده سپس در انتها با هزینه دستمزد جمع می‌شود. لازم به یادآوری است که تعداد کلید و پریزهای مربوط به سیستم برق‌رسانی و روشنایی و سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی نیز محاسبه گردد .

سیستم برق‌رسانی اضطراری

سیستم برق‌رسانی اضطراری سیستمی است که در مواقع قطع برق وصل شده و از خاموش شدن وسایل ضروری مانند کامپیوترها تا چند ساعت جلوگیری می‌کند. این سیستم بیشتر در ادارات مورد استفاده قرار می‌گیرد و در واحدهای مسکونی کاربردی ندارد. به طور معمول برق‌رسانی سیستم اضطراری از همان سیم کشی برق‌رسانی معمولی بهره می‌برد و برای این منظور نیاز به برق‌رسانی مجدد نیست و تنها یک دستگاه ژنراتور و سیم های برق‌رسانی مرتبط با آن جهت قرار گرفتن در مدار در هنگام قطع برق در این سیستم استفاده می‌شود که هزینه خریداری آن به علاوه هزینه دستمزد نصب و راه اندازی در گزارش متره و برآورد سیستم برق‌رسانی الکتریکی ذکر می‌شود.

انجام متره و برآورد تأسیسات الکتریکی به سریع‌ترین روش

سیستم ارتباطی

به طور کلی سیستم‌هایی مانند تلفن، فکس، اینترنت، آنتن و بسیاری موارد دیگر جزء سیستم‌های ارتباطی قرار می‌گیرند که هم در واحدهای مسکونی و هم در واحدهای اداری اجرا می‌شوند. سیستم ارتباطی نیازمند سیم کشی‌های مجزا از سیستم برق‌رسانی است که باید برای انجام متره و برآورد این بخش نیز همانند سایر بخش‌ها متراژ کلیه سیم کشی‌ها به صورت دقیق اندازه گیری و در هزینه خریداری ضرب شود ، سپس با هزینه دستمزد جمع شود. تعداد سوکت ها و پورت‌هایی که برای این منظور تعبیه شده‌اند باید محاسبه شود و در قیمت خریداری ضرب و با هزینه دستمزد جمع شود.

سیستم اعلام حریق

سیستم اعلام حریق هم مانند سیستم ارتباطی دارای سیم کشی جدا از سیستم برق‌رسانی است. بنابراین به منظور انجام متره و برآورد سیستم اعلام حریق نیاز است متراژ سیم کشی را در هزینه خرید ضرب کرده و با هزینه دستمزد جمع کنید. برای محاسبه پایانه‌های سیستم اعلام حریق هم باید تعداد دتکتورها محاسبه و در قیمت خرید ضرب شوند و سپس با هزینه دستمزد جمع شوند. پنل مرکزی سیستم‌های اعلام حریق نیز بخشی از سیستم است که انجام زون بندی و قطع و وصل آلارم در آن کنترل می‌شود که باید قیمت خریداری و هزینه نصب آن با هم جمع شوند و در انتهای گزارش آورده شوند.

سیستم صاعقه گیر و اتصال به زمین

سیستم‌های صاعقه گیر و اتصال به زمین اصولاً در برج‌های بلند و آپارتمان‌هایی که در مناطق با خطر صاعقه زیاد بنا شده‌اند، به کار گرفته می‌شوند. این سیستم‌ نیز سیم کشی جداگانه‌ای دارد که ابتدای آن توسط یک آنتن فلزی در پشت بام قرار دارد و انتهای آن نیز درون یک چاله در زمین در عمق چند متری دفن شده است . برای انجام متره و برآورد تأسیسات الکتریکی در این بخش متراژ سیم کشی و مقادیر خریداری ادوات و تجهیزات مرتبط با این سیستم در هزینه خرید ضرب شده و با هزینه دستمزد نصب و راه اندازی جمع می‌شود.

 سیستم روشنایی

سیستم روشنایی شامل چراغ‌ها و المان‌های روشنایی می‌شود که با محاسبه تعداد آن‌ها و ضرب آن در قیمت خریداری و جمع با هزینه دستمزد نصب، متره و برآورد این بخش نیز انجام می‌شود.

انجام متره و برآورد تأسیسات الکتریکی به سریع‌ترین روش

انجام متره و برآورد تأسیسات الکتریکی با نرم افزار متری چند

آنچه از مطالب گفته شده در بالا بر می‌آید نشان از سختی کار متره و برآورد تأسیسات الکتریکی و نیاز به دقت فراوان در انجام این کار دارد. نرم افزار متری چند با بهره گیری از تجربه و مهارت کارشناسان خود اقدام به محاسبه متره و برآورد تأسیسات با توجه به قیمت‌های روز در این زمینه می‌کند. تنها با نرم افزار متره و برآورد متری چند است که می‌توانید به تهیه ریز متره دقیق و نزدیک به واقعیت در کمترین زمان دست یابید.

برای محاسبه آنلاین هزینه ساخت روی گزینه مد نظر خود کلیک کنید

سخن آخر

در انتهای پیشنهاد می‌شود به منظور محاسبه هزینه تأسیسات الکتریکی ساختمان از نرم افزار متره و برآورد متری چند استفاده کنید. این نرم افزار به صورت آنلاین ، با هر وسیله هوشمندی که در دسترس است و با تهیه اشتراک یا انجام تست رایگان ارائه می‌شود. همچنین رابط کاربری آسان و راحتی در انجام کار از مزایای منحصر به فرد این نرم افزار است.

 سوالات کلیدی :

  • انجام متره و برآورد تأسیسات الکتریکی به سریع‌ترین روش ممکن چگونه است ؟

نرم افزار آنلاین متری چند با رابط کاربری آسان و قیمت های به روز جهت استفاده کلیه فعالان صنعت ساختمان در برآورد هزینه ساخت از جمله برآورد تاسیسات الکتریکی در دسترس کاربران قرار دارد .

  • متره و برآورد تاسیسات الکتریکی شامل چه بخش هایی می شود ؟

سیستم برق و روشنایی و سیستم برق اضطراری از جمله این موارد هستند .

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

4 دیدگاه

  1. سلام
    آیا میشه متره و برآورد تاسیسات الکتریکی یک ساختمان شده را با قیمت های شهریور ماه هم محاسبه کرد؟

    1. بله
      قیمت ها از آذر ماه سال 98 موجود هست و میشه برآورد را طبق آن انجام داد
      در بخش وارد کردن تاریخ، تاریخ مورد نظر را وارد کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا