پیش بینی قیمت ساخت و ساز

صفر تا صد مراحل اجرای ساختمان به روش اصولی و مهندسی

بسیاری از کسانی که برای اولین بار است به فکر خرید زمین و ساخت خانه رویایی خود هستند حتماً به این نکته رسیده‌اند که مراحل اجرای ساختمان چیست؟ برای ساخت یک ساختمان باید از کجا شروع کرد؟ بهترین گروه ساخت و ساز را چگونه می‌توان یافت؟ هزینه ساخت و هزینه اخذ جواز چقدر است و چگونه محاسبه می‌شود؟

برای محاسبه آنلاین هزینه ساخت روی گزینه مد نظر خود کلیک کنید

خرید زمین یا خانه به اصطلاح کلنگی مورد نظر و اخذ مجوزهای لازم از شهرداری و سازمان‌های مربوطه از جمله اموری هستند که پیش از مراحل اجرای ساختمان باید انجام شوند. در رابطه با خرید زمین یا خانه کلنگی باید نکات زیادی مد نظر قرار گیرد که در آینده نزدیک در قالب مقاله‌ای توضیحات مفصلی در رابطه با آن ارائه خواهد شد. به منظور آگاهی یافتن از چگونگی اخذ مجوز ساخت، مراحل آن و البته هزینه پروانه ساخت ساختمان در مقاله‌ای جداگانه توضیحاتی ارائه شده است که از شما دعوت می‌کنم به آن مراجعه کنید.

مطالب مرتبطهزینه جواز ساخت آپارتمان مسکونی در شهر تهران چقدر است؟

پس از خرید زمین و پیش از اقدام به اخذ مجوز چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

به طور کلی پس از اقدام به خرید زمین اکثر افراد علاقه دارند تا از هزینه ساخت ساختمان مطلع شوند به این منظور بسیاری به دفاتر عمرانی برای آگاهی در این موضوع مراجعه می‌کنند و یا با تحقیق از افرادی که در این زمینه فعالیت دارند، اطلاعات کسب می‌کنند. راه‌های آگاهی از هزینه ساختی که در بالا به آنگاه اشاره شد همگی از راه‌های مطمئن و عاقلانه‌ای هستند ولی ممکن است افراد تحقیق شونده اطلاعات کافی نداشته باشند و یا اطلاعات آن‌ها به روز و دقیق نباشد. از سوی دیگر یافتن فردی که در همه زمینه‌های ساخت و ساز تجربه و مهارت کافی داشته باشد مشکل است. در این برهه است که گروه تخصصی متری چند برای رفع مشکل آماده است.

استفاده از نرم افزار متره و برآورد آنلاین متری چند به منظور اطلاع از هزینه ساخت سازه مورد نظر به تفکیک مراحل اجرای ساختمان می‌پردازد. کافی است با هر وسیله هوشمندی که در اختیار دارید و در هر کجای ایران که هستید به نرم افزار برآورد هزینه ساخت مراجعه کنید و با ورود به سایت و ارائه اطلاعات درخواست شده از سوی نرم افزار به طور دقیق در انتها از هزینه ساخت ساختمان به تفکیک مراحل اجرای ساختمان مطلع شوید و با چشمانی باز و ذهنی آگاه به تصمیم گیری اقدام کنید.

نرم افزار آنلاین متری چند به زبانی ساده نوشته شده است تا همه افراد با هر سن، جنسیت و تجربه‌ای در زمینه ساخت ساختمان بتوانند از آن استفاده کنند. علاوه بر این راهنمای سایت نیز به منظور آشنایی و طرز کار با نرم افزار نیز ارائه شده است که می‌تواند پاسخگوی بسیاری از پرسش‌ها باشد. همچنین در صورت مواجهه با هرگونه پرسش در رابطه با چگونگی کارکرد نرم افزار و یا برخورد با مشکل در حین اجرای نرم افزار می‌توانید با تماس با کارشناسان متری چند، نسبت به رفع آن اقدام کنید.

خلاصه مراحل ساخت ساختمان پس از اخذ مجوزهای لازم چیست؟

در مرحله اخذ جواز یا پروانه ساخت نقشه‌ها، پلان‌ها، مهندس ناظر، مهندس سازه و … تعیین شده‌اند و آزمایشات لازم بر روی خاک و زمین مورد نظر انجام گرفته است و از این پس مراحل اجرایی ساختمان است که ورود پیدا می‌کند.

تخریب ، گودبرداری و مسطح سازی، با توجه به داشتن طبقات زیرزمین گودبرداری از اولین مراحل اجرای ساختمان است. این مرحله به طور خلاصه شامل خاک‌برداری، گودبرداری و پایدارسازی گود به روش‌های مختلف می‌شود.

پس از مرحله گود برداری ، مرحله پی‌ریزی و اجرای فونداسیون صورت می‌گیرد که در واقع شامل بتن‌ریزی یک لایه حدوداً 10 سانتی‌متری است. این لایه بتن به بتن مگر شهرت دارد و مانع خوردگی پی اصلی ساختمان به مرور زمان بر اثر تماس پی با خاک و همچنین باعث ایجاد یک سطح صاف و هموار جهت اجرای عملیات آرماتوربندی فونداسیون بر روی آن میگردد.

مرحله بعدی آرماتوربندی است که به گفته بسیاری از مهندسان سازه از مهم‌ترین مراحل اجرای ساختمان است. آرماتوربندی ساختمان بخشی از سازه است که تحمل نیروهای کششی و فشارشی را به عهده دارد و اجرای آن رابطه مستقیمی با پایداری ساختمان دارد.

قالب‌بندی و بتن‌ریزی مرحله‌ای است که پس از آرماتوربندی اجرا می‌شود. در این مرحله نقش مهندس ناظر بر روی تهیه بتن و چگونگی اجرای آن بسیار مهم است. پس از گیرش بتن ، قالب‌ها جدا شده و  ضمن رعایت اصول نگهداری از بتن اقدام به آرماتوربندی و قالب‌بندی طبقات بالاتر می‌شود.

نکات ذکر شده در بالا مربوط به مراحل اجرای ساختمان با اسکلت بتنی بود که تا مرحله بتن‌ریزی پی با مراحل اجرای ساختمان اسکلت فلزی یکسان است. برای اجرای مراحل ساخت ساختمان با اسکلت فلزی پس از بتن‌ریزی کف و  قرار دادن صفحه ستون ها به کمک نقشه بردار اقدام به اتصال شاخه‌های تیرآهن می‌شود. این اتصال به وسیله جوش یا پیچ و مهره انجام می‌شود و به ترتیب شامل اجرای ستون‌ها، پل‌ها، تیرها ، تیر های فرعی و پله‌ها است. در مرحله اجرای ستون ابتدا ستون‌های وسط، سپس ستون‌های کناری و پس از آن ستون‌های کنج اجرا می‌شوند.

پس از اجرای اسکلت به ساخت دیوارها اقدام می‌شود که برای اجرای این مرحله از مصالح مختلف بهره گرفته می‌شود. پس از اجرای دیوار، ساخت سقف و بتن پاشی به دیوارها و سقف انجام می‌شود. در پایان این عملیات ساختمانی ، سفت‌کاری به اتمام رسیده است و پس از آن نازک‌کاری شروع می‌شود.

اجرای تأسیسات الکتریکی و مکانیکی، سفیدکاری، تزیینات داخلی نظیر کناف کاری، رابیتس کاری، نصب در و پنجره‌ها، اجرای کابینت و کمد دیواری، نصب کلید پریزها و … از جمله عملیات نازک‌ کاری به حساب می‌آیند.

سخن آخر

مراحل اجرای ساختمان در این مقاله به صورت کلی شرح داده شد که امید است در مقاله‌های بعدی به طور کامل در اختیار شما قرار گیرد. اطلاع از هزینه ساخت ساختمان با توجه به تلاطم قیمت‌ها در روزهای اخیر امری ضروری به منظور برنامه‌ریزی و اجرای پروژه است. نرم افزار آنلاین متری چند در این راه می‌تواند گره‌گشای مشکلات شما باشد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 2]

2 دیدگاه

    1. بله حتما در به روز رسانی های آینده، مقاله رو جامع تر و بهتر میکنیم.
      ممنون از حسن نظرتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا