پیش بینی قیمت ساخت و سازمدیریت پروژه

برآورد دقیق هزینه ساخت ساختمان قدم به قدم

برآورد دقیق هزینه ساخت ساختمان قدم به قدم در سال 1402 با توجه به عدم ثبات قیمت‌ها در بازار، کاری دشوار اما غیرممکن نیست. مسئله برآورد دقیق ساخت همواره ذهن افراد فعال در حوزه ساخت و ساز اعم از سازندگان، مشاوران و حتی خریداران را درگیر خود می کند. برآورد از آن روی شاید مهم‌ترین بخش ساخت و ساز است که عادی آن باعث شروع و عدم شروع یک پروژه ساختمانی خواهد شد.

سایت متری چند دارای نرم‌افزار برآورد آنلاینی است که هزینه ساخت خانه‌ای که قصد ساخت آن را دارید را برایتان به طور دقیق و با جزئیات حساب می کند، پس برای آگاهی از این موضوع با ما همراه باشید.

برای محاسبه آنلاین هزینه ساخت روی گزینه مد نظر خود کلیک کنید

گام به گام با متری چند برای محاسبه هزینه ساخت یک ساختمان

برای شروع می‌بایست با ورود به وب‌سایت متری چند و روی گزینه هزینه ساخت کلیک نمایید و سپس در آن قسمت یک نام برای پروژه خود انتخاب کنید. در این مثال نام پروژه را ساختمان بهینه گذاشته‌ایم. در قسمت پایین عنوان پروژه نیز باید کیفیت ساخت را از بین سه گزینه استاندارد، خوب و عالی انتخاب نمایید که در این مثال کیفیت ساخت خوب انتخاب شده است تا متوسط هزینه ساخت را بتوان با استفاده از آن به دست آورد.

هزینه ساخت ساختمان قدم به قدم در متری چند

 

سپس با کلیک بر روی دکمه شروع ک صفحه جدید برای شما باز خواهد شد. در این صفحه علاوه بر عنوان پروژه و کیفیت ساخت که قبلاً تعریف شده‌اند و موارد دیگر نیز باید پاسخ داده شوند که داشتن یا نداشتن پروانه ساخت و نوع کاربری ساختمان هستند که در این مثال پروانه ساخت اخذ نشده است و کاربری مسکونی انتخاب شده است. سپس روی دکمه بعدی کلیک می‌کنیم.

هزینه ساخت ساختمان قدم به قدم در متری چند

این قسمت که مشخصات ملک مورد نظر که شامل مساحت ملک، درصد اشغال، طول و عرض ملک، تعداد طبقات روی همکف، زیرزمین، همکف، ارتفاع آن‌ها، تعداد واحد در طبقه، تعداد وجوه نما و عرض نما هستند باید به‌دقت پاسخ داده شود؛ زیرا ورودی‌های ناصحیح نتایج دقیق را نتیجه نخواهد داد.

در این قسمت ذکر نکته‌ای لازم است و آن اینکه طبق قوانین شهرداری برای ساخت خانه‌ای مثلاً 100 متری یعنی داشتن 100 متر زیربنای مفید باید مساحت ملک را حدود 180 مترمربع یا بیشتر (در صورت وجود قانون 60 درصد سطح اشغال به اضافه دو متر پیشروی) در نظر بگیرید تا با در نظر گرفتن 60 درصد اشغال و زیربنای مفید و مشاعات، در نهایت یک واحد با زیربنای مفید 100 مترمربع داشته باشید.

هزینه ساخت ساختمان قدم به قدم در متری چند

با کلیک بر روی علامت سؤال کنار هر موضوع می‌توانید درباره آن اطلاعت بیشتری به دست آورید. در بعد یا همان صفحه مشخصات طبقات که دارای مشخصاتی به‌صورت پیش فرز است می‌توانید در صورت مطابقت نداشتن آیتم‌ها با سازه مورد نظر خود، آن‌ها را تغییر دهید ولی برخی از موارد مانند ارتفاع طبقات مسکونی قابل تغییر نیست چون طبق استاندارد تعریف شده است و ساخت سازه با ارتفاع کمتر از مقدار تعیین شده خلاف مقررات ساخت است.

هزینه ساخت ساختمان قدم به قدم در متری چند

در صفحه بعدی باید مشخصات اصلی سازه مانند اسکلت ساختمان، نوع سقف و نوع خاک منطقه‌ای که ملک در آن واقع است تعیین شود و در بخش پایین نیز هم‌جواری‌ها و مشخصات آن‌ها باید به منظور تعیین روش خاک‌برداری و روش پایدار سازی گود ذکر شود.

هزینه ساخت ساختمان قدم به قدم در متری چند

در قدم بعدی از هزینه ساخت ساختمان قدم به قدم که تأسیسات را شامل می‌شود نیز باید مشخصات مربوط به نوع سیستم‌های گرمایش و سرمایش مشخص شود که برای یک ساختمان با زیربنای مفید مثلاً 100 مترمربع بدون داشتن زیرزمین تنها گزینه‌ پکیج برای سیستم گرمایشی با توجه به اینکه ما کیفیت ساخت را در ابتدا خوب انتخاب کردیم آمده و به همین دلیل نیز کولر آبی و داکت اسپیلیت برای سیستم سرمایشی پیشنهاد شده‌اند.

هزینه ساخت ساختمان قدم به قدم در متری چند

در این مرحله باید سیستم‌های هوشمند سازی مدنظر خود را انتخاب کنید. انتخاب نوع این دستگاه‌ها باکیفیت انتخابی و هزینه ساخت ارتباط مستقیم دارد. برای اطلاعات بیشتر می‌بایست توضیحات هوشمند سازی در کیفیت‌های «استاندارد»، «خوب» و «عالی» را در صفحه راهنما مطالعه کنید؛ اما به طور خلاصه برای کیفیت خوب باید همه گزینه‌ها به غیر از پرده‌های ساختمان و کنترل سیستم‌های صوتی و تصویری ساختمان را انتخاب نمایید.

هزینه ساخت ساختمان قدم به قدم در متری چند

در صفحه بعدی با کلیک بر روی هر بخش می‌توانید مشخصات وارد شده را بازبینی کنید و در صورت نیاز تغییرات لازم را قبل از انجام محاسبه، اعمال نمایید.

هزینه ساخت ساختمان قدم به قدم در متری چند

بعد از مرحله بازبینی اطلاعات ورودی با کلیک بر روی گزینه بعدی وارد مرحله انتخاب نحوه محاسبه می‌شویم که در آن گزینه‌هایی به منظور محاسبه وجود دارد. برآورد کلی رایگان به‌صورت پیش‌فرض تیک زده شده است و قسمت‌های خلاصه برآورد، هزینه‌ها به تفکیک فعالیت‌ها و لیست قیمت و مصالح مصرفی نیز در صورت نیاز به محاسبه باید تیک زده شوند. با انتخاب نوع خروجی می‌توانید هزینه‌های آن‌ها را مشاهده کنید. توجه داشته باشید تخفیف‌ها برای انتخاب چند نوع خروجی در حال حاضر معتبر است.

هزینه ساخت ساختمان قدم به قدم در متری چند

کلیک بر روی دکمه محاسبه شما را وارد صفحه جدیدی می کند. آپلود این صفحه به دلیل انجام محاسبات کمی وقت نیاز خواهد داشت. سپس باید نتیجه برای شما به نمایش در بیاید اما اگر عضو سایت نباشید صفحه زیر را می‌بینید.

هزینه ساخت ساختمان قدم به قدم در متری چند

با وارد کردن شماره تلفن یک اس ام اس تایید به موبایلتان ارسال می‌شود که آن را در جای خود وارد می‌کنید سپس تصویر زیر نمایش داده خواهد شد.

هزینه ساخت ساختمان قدم به قدم در متری چند

با وارد کردن اطلاعات در سایت ثبت نام کرده و به صفحه نحوه محاسبات باز می‌گردید و با کلیک دوباره روی گزینه محاسبه تصویر زیر را مشاهده خواهید کرد.

هزینه ساخت ساختمان قدم به قدم در متری چند

در قسمت اطلاعات پروژه، مشخصات وارد شده توسط مخاطب مشاهده می‌شود و در قسمت نتایج هم 5 منو وجود دارد که شامل هزینه ساخت است که به‌صورت رایگان ارائه شده و دو خروجی اکسل و PDF را ارائه خواهد داد.

در قسمت دیگر نتایج منوی هزینه‌ها به تفکیک فعالیت‌ها وجود دارد که جزئیات هزینه‌های ساخت را ارائه داده و قابل خریداری است، ضمناً در منوی لیست قیمت و حجم مصالح مصرفی نیز می‌توان نوع، میزان و قیمت روز مصالح مورد نیاز ساخت را به تفصیل مشاهده کرد.

برای دسترسی به فایل اکسل ساختار شکست (WBS)، فایل اکسل برنامه زمان‌بندی و فایل اکسل برنامه بودجه‌بندی (CashFlow و زمان خرید) هم می‌توانید روی منوی سبز رنگ آن کلیک کنید؛ اما این گزینه جدید دقیقاً چه کارکردی دارد؟

فایل اکسل ساختار شکست و برنامه زمان‌بندی به سازندگان کمک خواهد کرد تا کنترل انجام فعالیت‌های مختلف کار ساخت را به دست بگیرند و ببینند هر فعالیتی مثلاً فونداسیون ساختمان در چه زمانی باید شروع شده و چه زمانی پایان یابند همچنین با اختصاص منابع انسانی و مصالح مورد نیاز برآوردی برای شروع و پایان دیگر مراحل پروژه در دست داشته باشند و با تذکر به پیمانکاران جزئی که از برنامه خود عقب هستند از تأخیر پایان پروژه جلوگیری کنند.

جریان نقدینگی (CashFlow) در حقیقت برآورد مقدار پول در دسترس پروژه از روی مقادیر دریافتی و پرداختی در مقاطع مختلف پروژه است. شما وقتی می‌توانید جریان نقدینگی را به طور کامل برآورد کنید که کلیه کارهای پروژه، نحوه انجام آن‌ها و زمان انجام آن کارها یا همان برنامه زمان‌بندی و ساختار شکست کار را داشته باشید.

برای محاسبه آنلاین هزینه ساخت روی گزینه مد نظر خود کلیک کنید

سخن آخر

هزینه ساخت ساختمان قدم به قدم به‌صورت کارآمد و نزدیک به واقعیت می‌تواند به سازندگان با تجربه‌های متفاوت کمک کند تا بتوانند برای منابع تأمین بودجه و راه‌های تأمین آن از قبل برنامه‌ریزی کنند تا پروژه را هر چه بهینه‌تر و پر سودتر به اتمام برسانند. این کار توسط متری چند به آسانی قابل انجام است زیرا همان‌طور که دیدید فرآیند برآورد هزینه‌ها وقت زیادی نخواهد گرفت. از جهت دیگر تمامی نتایج متری چند در قالب فایل اکسل در دسترس قرار می‌گیرند و قابل استفاده در نرم‌افزارهای مدیریت پروژه مانند مایکروسافت پروجکت و پرایماورا هستند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا