پیش بینی قیمت ساخت و ساز

هزینه ساخت طبقه دوم به صورت تخمینی | متری چند

هزینه ساخت طبقه دوم

هزینه ساخت طبقه دوم ویلایی

اگر ساختمانی یک طبقه دارید و به فکر ساخت طبقه دوم از ساختمان خود هستید، به طور حتم اولین موضوعی که ذهن شما را به خود مشغول می‌کند، هزینه ساخت طبقه دوم خواهد بود. برای برآورد هزینه‌های ساخت هر طبقه باید به عوامل و فاکتورهای بسیاری توجه داشته باشید. یکی از مهم‌ترین مسائل تاثیرگذار بر روی هزینه ساخت خانه ، نوع مصالحی است که شما به کار می‌برید. البته که هزینه ساخت در هر شهر و استان متفاوت از سایر شهرها و استان‌ها خواهد بود. برای تخمین دقیق‌تر هزینه ساخت می‌توانید این راهنما را تا انتها دنبال کنید.

برای محاسبه آنلاین هزینه ساخت روی گزینه مد نظر خود کلیک کنید

مجوز ساخت طبقه دوم

یکی از موضوعاتی که بر روی هزینه ساخت طبقه دوم تاثیر بسزایی دارد، مجوز ساخت آن طبقه خواهد بود. به این مجوز گواهی اضافه اشکوب نیز گفته می‌شود.

در صورتی که ساختمان شما دارای یک طبقه است و قصد دارید طبقه دومی را بر روی آن احداث کنید، باید گواهی اضافی اشکوب را از سازمان مورد نظر تحویل بگیرید. به منظور دریافت این مجوز باید مدارکی را ارائه دهید. این مدارک عبارت هستند از:

  • سند مالکیت ملک یک طبقه
  • اصل شناسنامه مالک و یا وکیل قانونی وی
  • تقاضانامه

بعد از اینکه تمام مدارک خواسته شده برای دریافت گواهی اضافی اشکوب یا مجوز ساخت طبقه دوم را تهیه کردید باید مراحل دریافت این مجوز را به ترتیب پشت سر بگذارید. این مراحل و محل مراجعه به هر یک از اداره‌ها را در زیر به ترتیب ذکر می‌کنیم.

مراحل دریافت مجوز ساخت طبقه دوم

  • مراجعه به واحد ساختمانی سازمان شهرداری شهر مورد نظر و ارائه سند مالکیت ملک و تقاضانامه صدور مجوز اضافه اشکوب
  • مراجعه به قسمت بایگانی اداره شهرداری شهر مورد نظر و تشکیل پرونده و معرفی شرایط خود به سازمان نظام مهندسی به منظور دریافت تاییدیه استحکام بنا
  • مراجعه به کارشناس مربوطه و درج خلاصه پرونده خود در فرم بازدید فنی
  • مراجعه به واحد ساختمانی سازمان شهرداری شهر مورد نظر و انجام عملیات کارشناسی از محل ملک و ثبت بررسی‌های انجام شده در فرم بازدید فنی (بررسی مساحت، عرض کوچه، وضعیت فعلی ملک، معابر، حدود اربعه، پیشروی ساختمان‌های مجاور و ترسیم کروکی)
  • مراجعه به کارشناس شهرداری و دریافت نظر وی
  • مراجعه مجدد به واحد ساختمانی سازمان شهرداری شهر مورد نظر و ارائه فرم مهندس ناظر به مالک و تکمیل فرم توسط مهندس ناظر و تایید آن توسط دفتر نظام مهندسی
  • مراجعه به واحد ساختمانی سازمان شهرداری شهر مورد نظر و بررسی و اصلاح نقشه‌های ملک
  • مراجعه به اداره برق و استعلام و دریافت پاسخ از آنها
  • مراجعه مجدد به واحد ساختمانی سازمان شهرداری شهر مورد نظر و محاسبه و ثبت عوارض مربوط به ساختمان‌سازی و نوسازی
  • مراجعه به بانک و پرداخت عوارض مورد نظر
  • مراجعه به سازمان تامین اجتماعی و تنظیم فرم بیمه و دریافت رسید پرداخت حق بیمه
  • مراجعه مجدد به واحد ساختمانی سازمان شهرداری شهر مورد نظر و تنظیم پیش نویس مجوز طبقه دوم و دریافت تاییدیه آن
  • مراجعه به واحد دبیرخانه سازمان شهرداری شهر مورد نظر و انجام عملیات ثبت و شماره‌گذاری در دبیرخانه و تحویل مجوز به متقاضی

هزینه فونداسیون دو طبقه

هزینه ساخت طبقه دوم مدرن

به هنگام بررسی هزینه ساخت طبقه دوم یکی از مهم‌ترین اصولی که باید به آن توجه کرد هزینه مربوط به فونداسیون ساختمان 2 طبقه است. هزینه‌های اسکلت و فونداسیون ساختمان 2 طبقه به عوامل مختلفی بستگی دارد که باعث می‌شود اسکلت‌بندی ساختمان هزینه‌بر باشد.

گرفتن پروانه ساخت، هزینه خرید زمین مورد نظر، تهیه نقشه، خرید مصالح لازم برای اسکلت‌بندی ساختمان، قیمت تیرآهن، قیمت میلگرد، هزینه تاییدیه نظام مهندسی، هزینه ساخت فونداسیون و سایر هزینه‌ها از جمله اصلی‌ترین و تاثیرگذارترین مسائل بر روی هزینه فونداسیون ساختمان 2 طبقه خواهند بود.

بیشترین هزینه مربوط به ساخت طبقه دوم یک ساختمان به ساخت سازه آن برمی‌گردد. اسکلت بتنی و سایر فونداسیون‌ها قیمت‌های متفاوتی دارند که به قابلیت‌های آنها و مصالح به کار رفته در هر یک از آنها بستگی دارد.

ساخت سازه اصلی‌ترین مرحله از ساخت هر ساختمان و طبقه است. هر چه فونداسیون یک ساختمان قوی‌تر باشد به طور حتم عمر آن ساختمان و کیفیت ساخت آن بیشتر خواهد بود. طبق آمار به دست آمده به ازای ساخت سازه و اسکلت بتنی هر متر از یک ساختمان 2 طبقه حداقل 3 میلیون تومان باید هزینه کنید.

هزینه ساخت یک طبقه اضافی روی ساختمان

در حال حاضر به دلیل گران شدن زمین و ملک بیشتر به دنبال بازسازی هستند همه افراد اما خوب هزینه بازسازی ساختمان هم زیاد است، ساخت طبقه اضافه بیش از پیش مشاهده می‌شود. به عبارت دیگر افراد جامعه ترجیح می‌دهند بر روی طبقه اول ساختمان خود طبقه دیگری بسازند زیرا این روش برای آنها مقرون به صرفه‌تر خواهد بود. اما هزینه ساخت طبقه دوم چقدر است؟

برای ساخت طبقه دوم باید مجوزی رسمی از شهرداری دریافت کنید. سازه ملک نیز از اهمیت بالایی برخوردار است که به طور حتم مبلغ زیادی از هزینه ساخت و ساز طبقه دوم را به خود اختصاص می‌دهد. توجه داشته باشید قبل از ساخت طبقه دوم باید از تحمل ستون‌های ساختمان خود مطمئن شوید.

در صورتی که ستون‌ها توان و تحمل یک طبقه دیگر را نداشته باشند، باید هزینه‌ای نیز برای تقویت ستون‌ها در نظر بگیرید. براساس آمار به دست آمده به ازای ساخت هر متر مربع از طبقه دوم یک ساختمان باید 8 تا 11 میلیون تومان هزینه کنید. البته این مبلغ به موارد مختلفی بستگی دارد که این موارد عبارت هستند از:

  • هزینه دریافت مجوز از شهرداری
  • نوع مصالح به کار رفته در ساخت طبقه دوم
  • هزینه اجرا و ساخت سازه
  • هزینه‌های جانبی مربوط به ساخت طبقه دوم

مراحل ساخت طبقه دوم ساختمان

در صورتی که قصد دارید بر روی ساختمان یک طبقه خود طبقه دومی بسازید، بهتر است در ابتدا شرایط و الزامات اولیه را رعایت کنید. برای مثال مقاومت ساختمان شما باید توسط کارشناس مربوط مورد بررسی قرار گیرد. در ضمن برای هر طبقه نیز باید پارکینگ اضافه در نظر گرفته شود.

تراکم مجاز پهنه و تمام اصلاحات لازم نیز از دیگر موارد مهم است که به هنگام ساخت طبقه دوم باید مورد توجه قرار گرفته شود. بعد از اینکه هزینه ساخت طبقه دوم را به صورت تخمینی برآورد کردید، باید مراحل مهم این فعالیت را به ترتیب پشت سر بگذارید. مراحل ساخت طبقه دوم عبارت هستند از:

  • مراجعه مالک یا سازنده ملک به شهرداری شهر مورد نظر و ثبت تقاضایی به منظور ساخت طبقه دوم و دریافت مجوز ساخت طبقه اضافی
  • ارائه مدارک شناسایی و مدارک مربوط به مالکیت ملک به واحد بایگانی و تشکیل پرونده و معرفی پرونده مورد نظر به نظام مهندسی
  • حضور کارشناس مربوط در محل و بررسی استحکام سازه
  • در صورت تایید استحکام مجوز ساخت طبقه دوم صادر می‌شود
  • ثبت نظریه ناظر پروژه بعد از تایید کارشناس نظام مهندسی
  • پرداخت هزینه‌های مربوط به عوارض و نوسازی ساختمان توسط مالک
  • دریافت جواز ساخت طبقه دوم و شروع فرآیند ساخت طبقه اضافی

ساخت طبقه دوم روی خانه قدیمی

هزینه ساخت طبقه دوم بر روی خانه قدیمی

شاید تا چندین سال پیش طبقه دوم بر روی خانه‌های قدیمی ساخته می‌شد تا فضای این منازل بیشتر شود اما در حال حاضر این طبقات تنها برای سرمایه‌گذاری و سودآوری بیشتر ساخته می‌شود. البته برخی از خانه‌های قدیمی با اضافه شدن طبقه دوم حالت ویلا پیدا می‌کنند.

برای ساخت طبقه دوم بر روی خانه‌های قدیمی و کلنگی نیز باید مجوز مورد نظر دریافت شود. در صورتی که مجوز لازم را دریافت نکنید، به طور حتم کار شما غیر قانونی است و شهرداری می‌تواند مراحل ساخت شما را متوقف کند. حتی شهرداری می‌تواند بنای ساخته شده را تخریب کند.

بنابراین بعد از برآوردهزینه ساخت طبقه دوم بر روی خانه‌های قدیمی باید مجوز رسمی این کار را از شهرداری دریافت کنید تا بدون هیچ دغدغه و دردسری بتوانید طبقه اضافی بر روی خانه کلنگی خود بسازید.

برای محاسبه آنلاین هزینه ساخت روی گزینه مد نظر خود کلیک کنید

نتیجه گیری

در این راهنما به طور کامل شرح دادیم که چطور می‌توان بر روی یک ساختمان یک طبقه یا حتی خانه قدیمی، ملکی اضافه کرد و طبقه دوم ساخت. همچنین توضیح دادیم که هزینه ساخت طبقه دوم به ازای هر متر حدود  9 میلیون تومان برآورد می‌شود که البته این مبلغ خیلی دقیق نیست و به صورت تخمینی خواهد بود.

فراموش نکنید قبل از آغاز روند ساخت طبقه دوم مراحل دریافت مجوز را به طور کامل پشت سر بگذارید تا بتوانید بدون دغدغه و دردسر مجوز ساخت خود را دریافت کنید. بدون مجوز ساخت به طور حتم کار شما غیر قانونی تلقی می‌شود و هزینه‌ها و خسارات زیادی به همراه خواهد داشت.

سوالات کلیدی :

  • هزینه ساخت طبقه دوم روی خانه قدیمی چقدر می شود ؟

پس از اخذ مجوز های مربوطه و نقشه های طراحی شده نوبت به محاسبه هزینه ساخت در طبقه دوم می شود که در این مقاله به طور کامل به آن پرداخته شده است .

  • مراحل دریافت مجوز ساختمانی برای طبقه دوم چیست ؟

مراجعه به شهرداری و ارائه تقاضانامه جهت اضافه اشکوب و بازدید کارشناس شهرداری بخشی از این مراحل هستند .

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 4]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا