دسته بندی ها: مدیریت پروژه

قیمت هر متر مربع آجر نما + هزینه اجرای نما کاری ساختمان آجر

با توجه به ظاهر زیبا و مقاومت نسبتاً بالای ساختمان‌ های آجری، انتخاب بسیاری از افراد در صنعت ساخت و ساز به سوی این نوع ساختمان ‌ها معطوف میشود. اما قیمت هر متر مربع آجر نما بستگی به عواملی مانند اندازه ساختمان، نوع آجر، نوع نما کاری و جزئیات دیگر دارد. در این مقاله، با بررسی این عوامل و ارائه توضیحات جامع، سعی داریم به شما کمک کنیم تا با داشتن اطلاعات کافی در مورد قیمت هر متر مربع آجر نما،هزینه ساخت آپارتمان را تخمین بزنید و بهترین تصمیم را در اجرای نما کاری ساختمان خود بگیرید.

برای محاسبه آنلاین هزینه ساخت روی گزینه مد نظر خود کلیک کنید

دستمزد نماکار آجر چطور محاسبه میشود؟

دستمزد نماکار برای اجرای نما کاری ساختمان آجری براساس چندین عامل مختلف محاسبه میشود. در زیر به بررسی هر یک از این عوامل و نحوه تأثیر آنها بر دستمزد نماکار آجر پرداخته شده است:

-نوع آجر:

معمولاً دستمزد نماکاری آجر قزاقی، در مقایسه با آجرهای نسوز و دوغابی، بیشتر است زیرا نصب آن دشوارتر است. آجر قزاقی، آجری کوچک و مستطیلی است که اغلب در طرح‌ های هندسی چیده میشود. بنابراین، نصب آجر قزاقی نیاز به زمان و مهارت بیشتری دارد. نماکاران باید آجرها را با دقت بیشتری برش داده و در محل ‌های مناسب قرار دهند.

– پیچیدگی کار:

معمولاً برای اجرای نماکاری ساختمان آجر، نماکار دستمزد خود را بر اساس متر مربع محاسبه میکند. اما نماکاری آجر در قسمت دور پنجره ‌ها، به دلیل وجود جزئیات بیشتر و نیاز به تجربه و مهارت بیشتر، به صورت متری محاسبه میگردد.

-دسترسی به محل کار:

دسترسی به محل کار نیز بر قیمت هر متر مربع آجر نما تأثیر میگذارد. در بعضی از مناطق دسترسی به مواد اولیه و نیروی کاری سخت ‌تر است و در نتیجه قیمت دستمزد نماکار بالاتر میرود. همچنین، در بعضی مناطق، هزینه حمل و نقل مواد اولیه و تجهیزات نیز بیشتر است که میتواند به قیمت هر متر مربع آجر نما اضافه شود.

-اندازه ساختمان:

اندازه ساختمان نیز یکی از عوامل مهم در محاسبه قیمت هر متر مربع آجر نما است. با افزایش اندازه ساختمان و متراژ کار، میزان زمان و تلاش مورد نیاز برای اجرای نما کاری ساختمان آجری افزایش می یابد و بنابراین قیمت هر متر مربع آجر نما نیز بیشتر خواهد بود.

مطلب پیشنهادی: هزینه بازسازی خانه

چگونه آجر نما کاری کنیم؟

نماکاری با آجر یکی از رایج ‌ترین روش ‌های نماپوشش ساختمان ‌هاست که با انجام صحیح مراحل مختلف نماکاری، میتوان به نمایی زیبا و مقاوم برای ساختمان دست یافت. در ادامه، به طور دقیق ‌تر به مراحل مختلف آجرنما کاری پرداخته خواهد شد.

  1. آماده ‌سازی سطح

قبل از شروع به کار، سطح نمای ساختمان باید با دقت آماده شود. این موضوع شامل پاک کردن سطح از گرد و غبار، خاک و اجزای دیگر است.

  1. پیش‌ نماکاری آجر

در این مرحله، از یک فاصله گذار آجر استفاده میکنن. فاصله گذار آجر قطعه ای پلاستیکی یا فلزی است که بین آجرها قرار میگیرد تا فاصله بین آنها را ثابت نگه دارد. فاصله گذارها معمولاً در دو مدل صلیبی و سپری موجود هستند. فاصله گذارهای صلیبی برای چیدن آجرهای متقارن و فاصله گذارهای سپری برای چیدن آجرهای نامتقارن به کار میره.

  1. نصب آجر

در این مرحله، آجرها بر روی نمای ساختمان نصب میشوند. برای نصب آجرها، از ملات و سیمان و یا از روش های خشک استفاده میشود.

  1. پر کردن فرو رفتگی ‌ها

برای پر کردن فرو رفتگی ‌ها و درزهای بین آجرها، از موادی مانند پودر بندکشی استفاده میشود. این کار باعث میشود که نما به صورت یکپارچه و بدون درز دیده شود.

  1. تمیزکاری

در مرحله آخر، باید نما را تمیز کرد تا از عوامل جوی و خوردگی محافظت شود. برای تمیز کردن نما، میتوان از سمباده یا فرچه استفاده کرد که اجزای اضافی و کثیفی که پس از اجرای نماکاری بر روی سطح آجرها باقی مانده ‌اند، حذف بشوند.

مطلب پیشنهادی: مدیریت پروژه چیست

تفاوت هزینه نماکاری سنگ و آجر چقدر است؟

هزینه نماکاری سنگ و آجر به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله نوع سنگ یا آجر، اندازه و پیچیدگی پروژه و هزینه‌ های نیروی کار و مصالح در منطقه. اما برای تصمیم گیری بهتر، لازم است یک نکته در مورد انتخاب سنگ یا آجر برای نمای ساختمان به شما بگوییم.

سنگ در انواع مختلف رنگ‌ ها و بافت ‌ها موجود است، بنابراین میتوانید سنگی را انتخاب کنید که با سبک خانه شما مطابقت داشته باشد. درست است که سنگ ماندگارتر از آجر است و میتواند به نمای ساختمان شما ظاهری لوکس ‌تر بدهد، اما هزینه آن نسبت به آجر بیشتر است. همچنین، نصب سنگ به دلیل وزن بالای آن، ممکن است نیاز به سازه‌ ها و تجهیزات بیشتری داشته باشد و بنابراین هزینه نصب آن نیز بیشتر خواهد بود.

آجر به عنوان یک انتخاب مقرون به صرفه برای نمای ساختمان محسوب میشود. چراکه آجر در انواع مختلف طرح ‌ها موجود است و میتواند به نمای ساختمان شما ظاهری سنتی و زیبا بدهد. همچنین، قیمت هر متر مربع آجر نما نسبت به سنگ کمتر است و نصب آن نیز نسبتاً آسان است.

در اینجا یک مقایسه کلی از قیمت هر متر مربع آجر نما و سنگ نما (سال ١۴٠٣) آورده شده است:

نماکاری سنگ: 400.000 تومان الی 600.000 (به ازای هر متر مربع)

نماکاری آجر: از 300.000 به بالا ( به ازای هر متر مربع)

توجه به این نکته مهم است که قیمت هر متر مربع آجر نما و سنگ نما ذکر شده، تخمین‌ های کلی هستند و ممکن است هزینه‌ واقعی پروژه شما براساس عوامل مختلف متفاوت باشد.

نمونه قرارداد نماکاری آجر باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

قرارداد نماکاری آجر یک سند قانونی است که بین کارفرما و پیمانکار منعقد میشود و باید شامل جزئیات پروژه نماکاری آجر، هزینه ‌های پروژه و تعهدات هر یک از طرفین باشد. در ادامه به مواردی که باید در یک قرارداد نماکاری آجر وجود داشته باشد، اشاره میکنیم:

  1. نام و اطلاعات تماس کارفرما و پیمانکار: باید نام و اطلاعات تماس کامل کارفرما و پیمانکار در قرارداد ذکر شود، شامل نام شرکت، آدرس، شماره تماس و شماره تماس اضطراری.
  2. تاریخ شروع و پایان پروژه: باید تاریخ شروع و پایان پروژه در قرارداد مشخص شود. همچنین، باید توضیح داد که اگر پیمانکار نتواند پروژه را در زمان مقرر به پایان برساند، چه تدابیری باید اتخاذ شود.
  3. نوع و مقدار آجری که باید استفاده شود: نوع و مقدار آجری که باید در پروژه استفاده شود باید در قرارداد مشخص شود. این شامل اندازه آجر، رنگ و بافت آن است.
  4. قیمت هر متر مربع آجر نما و سایر مواد: باید قیمت هر متر مربع آجر نما و سایر مواد مورد استفاده در پروژه، شامل مصالح ساختمانی و ابزارهای مورد نیاز، در قرارداد ذکر شود.
  5. هزینه دستمزد پیمانکار: هزینه دستمزد پیمانکار برای انجام پروژه باید در قرارداد مشخص شود. هزینه دستمزد میتواند به صورت پرداخت یکجا یا به صورت پرداخت اقساطی تعیین شود.
  6. روش پرداخت: باید در قرارداد، روش پرداخت قیمت هر متر مربع آجرنما مشخص شود؛ که ممکن است به صورت نقدی یا از طریق حواله بانکی باشد.
  7. ضمانت نامه کیفیت کار: پیمانکار باید ضمانت نامه کیفیت کار را ارائه دهد که در آن تضمین کند که کار طبق استانداردهای معمول انجام میشود.
  8. حل و فصل اختلافات: در این بخش باید روش‌ هایی برای حل و فصل اختلافات، مانند توافق به صورت دوستانه، مراجعه به دادگاه یا توافق به صورت داوری، مشخص شود.

زمان اجرای نماکاری با آجر نسوز چطور محاسبه میشود؟

با توجه به مقاومت بالای آجرهای نسوز در برابر رطوبت و خوردگی، نماکاری با آجر به طور گسترده در صنعت ساخت و ساز مورد توجه قرار گرفته است. با این حال، اجرای نمای آجری فرآیندی پیچیده و چند مرحله ‌ای است که باید توسط تیمی از متخصصان با تجربه انجام شود. در ادامه، عوامل تأثیرگذار در زمان اجرای نماکاری با آجر را برای شما ذکر کردیم.

-ابعاد سطح نما یکی از مهمترین عوامل موثر بر زمان اجرا و قیمت هر متر مربع آجر نما است. نماهای بزرگتر زمان و هزینه بیشتری برای اجرای آن نیاز دارند.

-ارتفاع ساختمان نیز میتواند نقش مهمی در  زمان اجرای نمای آجری داشته باشد. ساختمان هایی با ارتفاع بلندتر زمان و هزینه بیشتری برای اجرای آن نیاز دارند.

-نماهایی که در مناطق با آب و هوای سرد و مرطوب قرار دارند، مسلماً زمان بیشتری برای اجرای آن نیاز دارند در نتیجه قیمت هر متر مربع آجر نما افزایش پیدا میکند.

– اگر تعداد بیشتری از کارگران و استادکاران مجری در اجرای نماکاری ساختمان شرکت کنند، نماکاری زودتر به نتیجه میرسد. علاوه بر این، کارگران با تجربه و مهارت بالا سریعتر و با کیفیت بالاتر نمای آجری ساختمان را اجرا میکنند.

-نماهایی که دارای طرح ‌های پیچیده ‌تری هستند، به دلیل تعداد بیشتری از جزئیات و الگوها، زمان بیشتری برای اجرای نماکاری نیاز دارند.

برای محاسبه آنلاین هزینه بازسازی روی گزینه مد نظر خود کلیک کنید

خلاصه مقاله

برای اجرای نمای آجری، بهتر است قیمت را از چندین نماکار متفاوت دریافت کنید تا بهترین قیمت هر متر مربع آجر نما را پیدا کنید. همچنین، توصیه میشود با نماکارانی که سابقه کار خوبی در این زمینه دارند، همکاری کنید تا از کیفیت کار اطمینان حاصل کنید. به این ترتیب، میتوانید با کمترین هزینه و با کیفیتی بالا، نمای آجری زیبا و مقاوم برای ساختمان خود را ایجاد کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 4]
m.bahreini

پست های قبلی

پلان ساختمان چیست ؟ اصول و مراحل پلان ساختمان با قوانین جدید

همه ما روزی به فکر ساخت یک خانه رویایی برای خودمان می ‌افتیم، یک خانه…

2 ماه پیش

تیرچه کرومیت چیست ؟ تیرچه کرومیت بهتر است یا بتنی

آیا به دنبال سقفی با ماندگاری بالا هستید؟ سقف تیرچه کرومیت با فناوری نوین و…

2 ماه پیش

اسکلت بتنی چیست ؟ مزایای اجرای اسکت بتنی به اسکلت فلزی

اسکلت بتنی از مقاومت و پایداری مثال زدنی برخوردار است. این نوع اسکلت، از ترکیب…

2 ماه پیش

اسکلت فلزی چیست؟ کاربرد انواع اسکلت فلزی

اسکلت فلزی یکی از رایج ‌ترین سیستم ‌های سازه ‌ای در دنیای مدرن است. این…

2 ماه پیش

سقف تیرچه بلوک چیست ؟ مزایا و معایب سقف تیرچه بلوک

سقف تیرچه بلوک یکی از رایج‌ ترین نوع سقف در سازه‌ های مختلف، اعم از…

2 ماه پیش

اسکلت بنایی چیست ؟ صفر تا صد ساختمان بنایی و تفاوت آن با بتنی

اسکلت بنایی نوعی سیستم سازه ‌ای است که در آن از مصالح بنایی مانند آجر،…

2 ماه پیش