پیش بینی قیمت ساخت و ساز

هزینه ساخت یک خانه 100 متری چقدر تمام می‌شود؟

به‌طورکلی متراژهای رند مانند 100، 120، 150 و … از جمله متراژهای مورد پسند مالکان هستند. با پرسش‌هایی از قبیل هزینه ساخت یک خانه 100 متری چقدر است و برآورد قیمت هزینه ساخت خانه 100 متری به صورت رایگان تصمیم گرفته‌ایم تا مخاطبان را با نرم افزار متری چند که جهت برآورد هزینه ساخت و ارائه برنامه ساخت راه اندازی شده است هر چه بیشتر آشنا کنیم. اگر به دنبال این هستید که خانه‌ای که قصد ساخت آن را دارید چقدر هزینه دارد، روی لینک زیر کلیک کنید.

برای محاسبه آنلاین هزینه ساخت روی گزینه مد نظر خود کلیک کنید

برآورد هزینه ساخت یک خانه 100 متری با متری چند

برای برآورد هزینه ساخت خانه در این بخش برای نمونه یک ساختمان فرضی با زیربنای 100 متر را در نرم افزار متری چند برآورد هزینه کرده‌ایم و تمامی مراحل را قدم به قدم با شما هستیم. در ادامه برای آشنایی با طرز کار نرم افزار متری چند و برآورد هزینه ساخت خانه 100 متری همراه ما باشید.

با ورود به وب سایت متری چند، در ابتدای صفحه اصلی در سمت راست یک قسمت مشاهده می‌کنید. در آن قسمت یک نام برای پروژه خود انتخاب کنید. در این مثال نام خانه 100 متری برای پروژه انتخاب شده است . برای به دست آوردن هزینه ساخت خانه 100 متری. در بخش پایین عنوان پروژه نیز باید کاربری ساختمان را انتخاب نمایید .

با کلیک بر روی دکمه شروع وارد یک صفحه جدید می‌شوید. در این صفحه عنوان پروژه کیفیت ساخت قبلاً تعریف شده‌اند و موارد درخواستی داشتن یا نداشتن پروانه ساخت و نوع کاربری ساختمان است که در این مثال پروانه ساخت اخذ نشده است و کاربری مسکونی انتخاب شده است. سپس روی دکمه بعدی کلیک می‌کنیم.

در صفحه بعدی مشخصات ملک مورد نظر باید وارد شود که شامل مساحت ملک، درصد اشغال، طول و عرض ملک، تعداد طبقات روی همکف، زیر زمین، همکف، ارتفاع آن‌ها، تعداد واحد در طبقه، تعداد وجوه نما و عرض نما هستند.

در این قسمت لازم است نکته‌ای اشاره شود. برای ساخت خانه 100 متری یعنی داشتن 100 متری زیربنای مفید باید مساحت ملک را 170 متر مربع یا بیشتر در نظر بگیرید تا با در نظر گرفتن 60 درصد اشغال و زیربنای مفید و غیر مفید، در نهایت یک واحد با زیربنای مفید 100 متر مربع داشته باشید.و در این صورت هزینه ساخت خانه 100 متری در میارید.

با فشردن دکمه بعدی وارد صفحه مشخصات طبقات می‌شوید که در آن به صورت پیش‌فرض مشخصاتی انتخاب شده است که می‌توانید در صورت مطابقت نداشتن با سازه مورد نظر شما، آن‌ها را تغییر دهید ولی برخی از موارد مانند ارتفاع طبقات مسکونی قابل تغییر نیست چون طبق استاندارد تعریف شده است و ساخت سازه با ارتفاع کمتر از مقدار تعیین شده خلاف مقررات ساخت است.

در صفحه بعدی باید مشخصات اصلی سازه مانند نوع سازه، نوع سقف و نوع خاک تعیین شود و در بخش پایین آن نیز باید همجواری‌ها و مشخصات آن‌ها به منظور میزان خاکبرداری و روش پایدار سازی گود ذکر شود.

در بخش تأسیسات نیز باید مشخصات مربوط به سیستم‌های گرمایش و سرمایش مشخص شود که برای یک ساختمان با متراژ 100 متر مربع بدون داشتن زیرزمین تنها گزینه‌ها پکیج برای سیستم گرمایشی و کولر آبی برای سیستم سرمایشی یک واحد با کیفیت ساخت استاندارد است.در صورت انجام دقیق این مراحل هزینه ساخت خانه 100 متری رو میتونید به راحتی دربیارید.

در بخش هوشمند سازی نیز بسته به کیفیت ساخت انتخاب شده در ابتدای مراحل برآورد هزینه ساخت و هزینه ساخت خانه 100 متری، برخی گزینه‌ها قابل انتخاب هستند و برخی گزینه‌ها نیز کمرنگ هستند و برای ساخت خانه با کیفیت ساخت استاندارد، مورد انتظار نیست. در این مثال در بخش هوشمند سازی تیک سنسورهای کنترل کیفیت زده شده است و به منظور کاهش در هزینه‌های ساخت بخش‌هایی مانند روشنایی، امنیتی و سرمایشی و گرمایش در نظر گرفته نشده‌اند.

در انتها نیز یک بخش به منظور بازبینی اطلاعات وارد شده قرار داده شده است تا از درستی اطلاعات وارد شده اطمینان پیدا کرده و نسبت به تغییر و اصلاح اشتباهات اقدام شود.

بعد از مرحله بازبینی با کلیک بر روی دکمه بعدی وارد مرحله محاسبه می‌شویم که در آن گزینه‌های به منظور محاسبه وجود دارد. برآورد کلی رایگان به صورت پیش‌فرض تیک زده شده است و قسمت‌های خلاصه برآورد، هزینه‌ها به تفکیک فعالیت‌ها و لیست قیمت و مصالح مصرفی نیز در صورت نیاز به محاسبه باید تیک زده شوند. در این مثال تیک تمامی موارد زده شده و در انتها روی دکمه محاسبه کلیک شد.

با کلیک بر روی دکمه محاسبه وارد صفحه جدیدی می‌شوید. در این صفحه چند ثانیه به نرم افزار وقت دهید تا محاسبات درخواست شده را انجام دهد. سپس نتیجه به شکل زیر برای شما به نمایش درمی‌آید.

مطالب مرتبط: هزینه بازسازی ساختمان

در قسمت اطلاعات پروژه، مشخصات وارد شده توسط مخاطب مشاهده می‌شود و در قسمت نتایج ابتدا برآورد کلی رایگان به دو صورت هزینه کلی پروژه و هزینه به ازای هر متر مربع ارائه شده است که در این مثال برای یک خانه با زیربنای غیر مفید 99 و مفید 87 متر مربع برآورد هزینه کلی پروژه 425/91 میلیون تومان و هزینه ساخت آن به ازای هر متر مربع برابر با 4/3 میلیون تومان خواهد بود.

برای محاسبه آنلاین هزینه ساخت روی گزینه مد نظر خود کلیک کنید

در قسمت دیگر نتایج فایل‌های اکسل خلاصه برآورد، هزینه‌های به تفکیک فعالیت‌ها و لیست قیمت و مصالح مصرفی با پرداخت هزینه هر بخش و یا خرید اشتراک متری چند در دسترس خواهد بود.

در صفحه نتایج یک بخش دیگر نیز علاوه بر فایل‌های برآورد هزینه نیز در دسترس قرار دارد که مربوط به بخش برنامه ساخت است. حالا که هزینه ساخت یک خانه 100 متری را به دست آوردید با وارد کلیک بر روی دکمه برنامه ساخت و وارد کردن تاریخ شروع ساخت و ساز مورد نظر خود نیز یک برنامه منسجم ساخت با اراده فایل اکسل کش فلو، برنامه ساخت، نمودار اس، گانت چارت، زمان خرید مصالح و ساختار شکست کار را نیز به دست آورید.امیدوارم در این مقاله تونسته باشیم آموزش هزینه ساخت خانه 100 متری رو به طور کامل به شما عزیزان داده باشیم.

سخن آخر

برای به دست آوردن هزینه ساخت یک خانه 100 متری و دریافت برنامه ساخت به متری چند بیایید تا در کمترین زمان و با مناسب‌ترین قیمت خدمات خوبی دریافت کنید. تمامی نتایج متری چند در قالب فایل اکسل در دسترس قرار می‌گیرند و قابل استفاده در نرم افزارهای مدیریت پروژه مانند مایکروسافت پروجکت و پرایماورا هستند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 2.5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا