مدیریت پروژه

دانلود فایل اکسل ساختار شکست پروژه ساختمانی در متری چند

مدیران پروژه و متخصصان کنترل پروژه برای کنترل و نظارت بیشتر و بهتر بر روی کارها، افراد و …، اقدام به تقسیم کردن کارها بین افراد مختلف در زمان‌های مختلف می‌کنند. معمولاً این کار با نوشتن نوع کار یا فعالیت و شرح آن در یک فایل اکسل شروع می‌شود که به آن جدول ساختار شکست پروژه ساختمانی که در حال انجام است و یا در آینده انجام خواهد شد، گفته می‌شود. در این مقاله از متری چند در رابطه با ساختار شکست کار بیشتر صحبت می‌کنیم. در ادامه با ما همراه بمانید.

برای محاسبه آنلاین هزینه ساخت روی گزینه مد نظر خود کلیک کنید

جدول ساختار شکست ساختمان بتنی اکسل

ازآنجایی‌که قیمت تمام شده ساخت یک ساختمان با استفاده از بتن ارزان‌تر از همان ساختمان با اسکلت فلزی تمام خواهد شد، بیشتر سازندگان به استفاده از اسکلت بتنی روی آورده‌اند و از همین رو جدول ساختار شکست ساختمان بتنی در اکسل نیاز اصلی متخصصان کنترل پروژه است. با استفاده از بخش برنامه ساخت متری چند می‌توان فایل اکسل ساختار شکست پروژه ساختمانی را برای ساختمان‌های بتنی و فلزی با وارد کردن مشخصات سازه مورد نظر و زمین آن در کسری از دقیقه به دست آورد.

مطالب مرتبط: ساختار شکست ساختمان بتنی را به صورت آنلاین انجام دهید

داده‌های اولیه برای تهیه ساختار شکست کار چیست؟

برای تهیه یک ساختار شکست کار کامل و بدون نقص، داده‌ها و محاسبات اولیه باید گردآوری و تهیه شوند. از جمله این داده‌ها که در زمینه‌های مختلف است می‌توان به برنامه بودجه بندی، برآورد هزینه، بهره وری، برنامه زمانبندی و منابع اشاره کرد که در ادامه به هر کدام پرداخته شده است.

برنامه بودجه، نحوه و مقدار تأمین مالی و جریان نقدینگی (Cash Flow) که معمولاً برای پروژه‌ها سالیانه مشخص می‌شود؛ برای تهیه ساختار شکست کار ضروری است و اگر پروژه ساختمانی کوتاه مدت باشد، یک بار به تدوین بودجه و جریان نقدینگی پرداخته می‌شود ولی اگر پروژه بزرگ باشد به صورت سالیانه بودجه بندی انجام خواهد گرفت.

برآورد میزان هزینه‌های پروژه را بر مبنای تأمین خدمات فنی و مهندسی، تأمین کالا و تجهیزات و هزینه‌های ساخت، اجرا و نصب و راه‌اندازی تعیین می‌کنند و باید برای تدوین ساختار شکست کار این مرحله انجام گرفته باشد.

نرخ بهره‌وری (مقدار کالا یا خدمات تولید شده در مقایسه با هر واحد از انرژی یا کار هزینه شده بدون کاهش کیفیت) مورد انتظار برای عوامل درگیر در اجرای پروژه عامل مهمی در تدوین ساختار شکست کار است.

جدول و برنامه زمان‌بندی و ترتیب انجام فعالیت‌های پروژه از ابتدای کار تا خاتمه پروژه نیز عامل مهمی در تعیین روش کار است و در تدوین ساختار شکست کار نقش اساسی دارد.

در انتها نیز برای اجرای پروژه از منابعی مانند سرمایه، ماشین‌آلات، تجهیزات، نیروی انسانی و مواد مصرفی استفاده می‌شود که اطلاعات آن‌ها برای تدوین ساختار شکست کار ضرورت دارد.

پس از فراهم شدن کلیه داده‌های گفته شده، آنگاه کارشناس کنترل پروژه یا مدیر پروژه که ساختار شکست کار را تنظیم می‌کند، کلیه ردیف‌ها و رده‌های عملیاتی را تعریف و تدوین می‌کند (البته در نرم افزار متری چند، این بخش توسط نرم افزار و به مدد کد نویسی‌های مهندسی شده انجام می‌گیرد)؛ بنابراین ساختار شکست کار از مرحله شروع تا انتهای پروژه در برنامه‌ریزی، اجرا، کنترل و اصلاح بکار می‌رود. ساختار شکست کار در واقع ابزار و معیاری است که کاربران پروژه (مدیر پروژه، کارفرما، پیمانکار و …) با استفاده از آن بر تأمین خدمات و تجهیزات، اجرا و اتمام موفقیت‌آمیز پروژه نظارت و کنترل داشته باشند.

چه نرم افزارهایی برای تهیه ساختار شکست کار وجود دارند

به‌طورکلی استفاده از نرم افزارهای گروه آفیس مانند اکسل، ورد  ، پاورپوینت و نرم افزار مایکروسافت پروجکت و پریماورا که برای مدیریت پروژه طراحی شده‌اند؛ برای تدوین ساختار شکست کار به کار می‌روند. برای تهیه ساختار شکست کار با استفاده از این نرم افزارها لازم است تمام داده‌های اولیه که در بخش پیش به آن اشاره شده توسط کارشناسان جمع آوری شود و سپس اقدام به تهیه ساختار شکست شود.

در شرایطی که پیمانکار برای شرکت در مناقصه‌ یا برای ارائه گزارش کلی به کارفرما نیازمند تدوین سریع ساختار شکست کار است ، نرم افزار متری چند می‌تواند بسیار کمک کننده باشد. با وارد کردن مشخصات سازه و زمین مورد نظر می‌توان به برآورد هزینه ساخت پرداخت و سپس با رفتن به مرحله برنامه ساخت با پرداخت مبالغی یا خرید اشتراک برنامه زمانبندی، برنامه بودجه بندی و ساختار شکست کار در دسترس خواهد بود.

فایل اکسل گانت چارت و برنامه زمانبندی پروژه ساختمانی

علاوه بر دریافت فایل اکسل ساختار شکست کار در بخش برنامه ساخت متری چند، می‌توان با خرید اشتراک فایل اکسل گانت چارت و برنامه زمانبندی پروژه ساختمانی را نیز دریافت کرد. لازم به یادآوری است که در فایل اکسل برنامه بودجه بندی بخش‌هایی مانند نمودار کش فلو (cash flow) و جدول جریان نقدینگی (زمان خرید) ارائه می‌شود. در فایل اکسل برنامه زمانبندی نیز بخش‌هایی مانند گانت چارت، نمودار اس (S curve) و جدول برنامه ساخت ارائه می‌شود.

تهیه گزارش پیشرفت پروژه با استفاده از فایل اکسل متری چند

به‌طورکلی مدیران پروژه و متخصصان کنترل پروژه هنگام شرکت در مناقصه یا در ابتدای کار نیاز دارند گزارشی کلی از پیشرفت پروژه به کارفرما ارائه کنند. در این گزارش روند پیشرفت پروژه در مقاطع مختلف آن باید محاسبه شود. اهمیت این گزارش به قدری است که بلافاصله پس از تائید برنامه زمانبندی از سوی کارفرما، اقدام به تدوین آن می‌شود.

برای تدوین برنامه زمانبندی، ساختار شکست کار و برنامه بودجه بندی می‌توان از متری چند استفاده نمود.با وارد کردن مشخصات سازه مورد نظر و زمین آن می‌توان در کنار بخش هزینه ساخت به بخش برنامه ساخت رفته و داده‌های نام برده را با خرید اشتراک در کسری از دقیقه داشته باشید.

سخن آخر

برای دریافت فایل اکسل ساختار شکست کار اختصاصی پروژه خود در کمترین زمان به متری چند بیایید.

کلمات کلیدی

  • چه نرم افزار هایی برای تهیه ساختار شکست کار وجود دارند ؟

نرم افزار آنلاین متری چند ، نرم افزارهای گروه آفیس مانند اکسل، ورد ، پاورپوینت و نرم افزار مایکروسافت پروجکت و پریماورا

  • داده‌های اولیه برای تهیه ساختار شکست کار چیست؟

برنامه بودجه بندی، برآورد هزینه، بهره وری، برنامه زمانبندی و منابع

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا