پیش بینی قیمت ساخت و ساز

نرم افزار محاسبه مصالح ساختمانی تحت وب باقیمت‌های به‌روز

در مبحث کنترل پروژه یکی از فاکتورهای اصلی تخمین هزینه ساخت و ارائه برنامه ساخت، دسترسی به لیست قیمت مصالح ساختمانی باقیمت‌های به‌روز است. همین ضرورت اطلاع از قیمت‌های مصالح ساختمانی برای سرمایه گذاران و مدیران پروژه بسیاری از وب‌سایت‌ها را بر این داشته است تا به ارائه این خدمات بپردازند. در این میان بسیاری از وب‌سایت‌ها به صورت لیست یا فایل‌های پی‌دی‌اف یا اکسل به ارائه قیمت مصالح ساختمانی می‌پردازند. با نوآوری جدید در خدمات عمرانی ، وب سایت متری چند به صورت آنلاین لیست قیمت مصالح ساختمانی را در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهد. در ادامه با ما باشید تا با نحوه ارائه این خدمات بیشتر آشنا شوید.

برای محاسبه آنلاین هزینه ساخت روی گزینه مد نظر خود کلیک کنید

چرا محاسبه مصالح ساختمانی مهم است؟

همانطور که گفته شد برای محاسبه هزینه ساخت و ارائه برنامه ساخت یک پروژه عمرانی از سوی مدیر پروژه به قیمت مصالح ساختمانی و دستمزد فعالیت‌هایی که باید انجام شود نیاز است. ازاین‌رو مدیران پروژه به کسانی نیاز دارند که قیمت‌های به‌روز مصالح ساختمانی را بدست آورند. برای محاسبه دقیق و ارائه نزدیک‌ترین هزینه ساخت به سرمایه گذاران و کارفرمایان، باید قیمت مصالح ساختمانی و دستمزدها به‌روز باشند.

ارائه قیمت مصالح ساختمانی در وب‌سایت‌های مختلف

وقتی آگاهی از موضوعی برای جامعه‌ای مهم شود، ارائه اطلاعات در آن زمینه می‌تواند منبع خوبی برای درآمد باشد. موضوع قیمت مصالح ساختمانی نیز برای جامعه‌ای متشکل از سرمایه گذاران در بازار مسکن و مصالح ساختمانی، مدیران پروژه، کارفرمایان، انبوه سازان و فعالان صنعت ساختمان به منظور به دست آوردن هزینه ساخت و در نهایت محاسبه سود سرمایه گذاری خود ، حیاتی است. ازاین‌رو وب‌سایت‌های مختلفی به ارائه قیمت برخی از مصالح ساختمانی به صورت فایل‌های پی‌دی‌اف و اکسل می پردازند. ساده‌ترین صورت ارائه قیمت مصالح ساختمانی ارائه آن‌ها به صورت فایل است. البته آپدیت بودن قیمت‌ها و توجه به نوسان قیمت مصالح ساختمانی امری بسیار ضروری است که باید در این وب‌سایت‌ها رعایت شود در غیر این صورت اطلاعات ارائه شده کارایی نخواهد داشت.

نرم افزار محاسبه مصالح ساختمانی

گروه دیگری از اشخاص ، که به دنبال ارائه اطلاعات در زمینه مصالح ساختمانی و قیمت آن هستند، اقدام به ساخت نرم افزار محاسبه مصالح ساختمانی می‌کنند.یکی دیگر از راه‌های محاسبه مصالح ساختمانی استفاده از نرم‌افزارهای آنلاین است. نرم‌افزارهای برآورد آنلاین مانند متری چند از جمله نرم‌افزارهایی هستند که با خریداری آن‌ها می‌توان به قیمت مصالح ساختمانی دست پیدا کرد. نرم افزار آنلاین متری چند با رابط کاربری آسان و قیمت های به روز مصالح ساختمانی و حقوق و دستمزد ، جهت استفاده کلیه فعالان صنعت ساختمان در دسترس کاربران قرار دارد .تنها نرم افزاری است که به صورت آنلاین با هزینه خیلی کمتر خدمات محاسبه قیمت مصالح ساختمانی را در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهد. در ادامه درباره کارکرد این نرم افزار بیشتر بخوانید.

نرم افزار محاسبه مصالح ساختمانی متری چند

نرم افزار متری چند با دریافت اطلاعات اولیه‌ای در خصوص ابعاد زمین، خیابان و ملک های همجوار (همسایگی آن)، نوع خاک، کیفیت ساخت ، درصد سطح اشغال و ویژگی‌های ساختمانی که در آن ساخته خواهد شد اقدام به ارائه برآورد کلی هزینه ساخت می‌کند. همچنین این نرم افزار علاوه بر محاسبه هزینه ساخت که شامل خلاصه هزینه ، هزینه فعالیت ها ، لیست مصالح و لیست دستمزدها می باشد ، برنامه ساخت را که شامل برنامه زمانی ساخت، جدول گانت چارت و نمودار آن، نمودار S-Curve و Cash Flowو زمان خرید مصالح، میباشد نیز به صورت فایل های Pdf و اکسل قابل دریافت ارائه می دهد.  در ادامه این نرم افزار با محاسبات پیش امکان سنجی مطابق با برنامه زمان بندی ارائه شده به سود آوری پروژه کمک شایانی می نماید .

لازم به یادآوری است که گروه متری چند با استفاده از دانش متخصصان دو حوزه عمران و کامپیوتر اقدام به ساخت نرم افزار برآورد هزینه ساخت و ارائه برنامه ساخت کرده است که از طریق کلیه وسایل هوشمند متصل به اینترنت قابل دسترس است . نتایج حاصل از انجام محاسبات در کمتر از یک دقیقه در دسترس است و ازآنجایی‌که محاسبات در قالب فایل اکسل در دسترس قرار می‌گیرد، می‌توان نتایج را در نرم‌افزارهایی مانند مایکروسافت پراجکت نیز استفاده کرد.

جدول برآورد مصالح و قیمت مصالح ساختمانی

در نرم افزار متری چند با وارد کردن مشخصات زمین و سازه مورد نظر، نرم افزار مشخص می‌کند که چه مقدار گودبرداری و پی‌ریزی نیاز است و با انتخاب نوع اسکلت میزان مورد نیاز آهن و بتن نیز مشخص می‌شود. در ادامه راه با انتخاب کیفیت سازه نوع مصالح و با توجه به ابعاد سازه و تعداد طبقات، مقدار مصالح مورد نیاز مشخص می‌شود. همه مصالح مورد نیاز در نرم افزار متری چند برآورد شده و سپس نتیجه به منظور دست یابی به جدول برآورد مصالح به صورت فایل اکسل با عنوان لیست قیمت مصالح در دسترس قرا می‌گیرد که شامل مصالح مورد نیاز برای ساخت سازه مورد نظر و قیمت مصالح ساختمانی است.

سخن آخر

برای به دست آوردن به‌روزترین و دقیق‌ترین میزان مصالح مورد نیاز برای ساخت هر سازه با مشخصات دلخواه به نرم افزار آنلاین متری چند مراجعه کنید. نرم افزار متری چند علاوه بر برآورد هزینه ساخت مطابق با قیمت روز مصالح ساختمانی به کلیه فعالان صنعت ساختمان کمک می کند تا به برآورد هزینه ساخت و قیمت مصالح ساختمانی در گذشته نیز ( از آذر ماه سال 1398 تا امروز) دسترسی داشته باشند .

برای محاسبه آنلاین هزینه ساخت روی گزینه مد نظر خود کلیک کنید

سوال کلیدی :

  • چه نرم افزاری برآورد هزینه ساخت و محاسبه قیمت مصالح ساختمانی را به صورت آنلاین انجام می دهد ؟

نرم افزار آنلاین متری چند با رابط کاربری آسان و قیمت های به روز مصالح ساختمانی جهت استفاده کلیه فعالان صنعت ساختمان در برآورد هزینه ساخت در دسترس کاربران قرار دارد .

  • نرم افزار آنلاین متری چند چه قابلیت هایی دارد ؟

ارائه ریزمتره و دستمزدها همراه با برنامه ساخت و cashflow به صورت فایل های pdf و اکسل قابل دریافت ، از جمله قابلیت های این نرم افزار هستند .

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

2 دیدگاه

  1. سلام و خسته نباشید به اوامر خوب متر ی چند
    بنده خودم مهندس عمران هستم از زمانیکه با این نرم افزار ساده و کاربردی آشنا شدم کار با این نرم افزار برام بسیار لذت بخش بوده و واقعا به شما تبریک می گویم.
    به نظرم اگه درب خش ویرایش برنامه طوری تنظیم می شد که بیشتر به موضوع مورد نظر نزدیک و به هدف واقعی از قبیل اضافه شدن بالکن روپوشیده و جنس نمای ساختمان و هزینه دیوارهای حیاط دست پیدا می کردیم خیلی عالی می شد.

    1. سلام
      از داشتن مخاطبانی مانند شما بسیار خرسند و خوشبختیم.
      حتما نظرات شما به بخش پشتیبانی انتقال پیدا خواهد کرد. با بهره مندی از کارشناسان خبره در زمینه مهندسی کامپیوتر و عمران به روز رسانی ها و نظرات کاربران به امید خدا اعمال خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا