پیش بینی قیمت ساخت و ساز

هزینه ساخت ویلا دوبلکس بدون در نظر گرفتن قیمت زمین چقدر است؟

هزینه ساخت ویلا دوبلکس کمی با هزینه ساخت خانه دو طبقه متفاوت است. از آنجایی که کاربری ویلا و خانه تفاوت‌های زیادی دارد، قیمت تمام شده این دو محصول نیز مانند یکدیگر نخواهد بود. در هر صورت میزان هزینه ساخت به عواملی بستگی دارد و بررسی آن از قوانین خاصی پیروی می‌کند که در این مقاله به آن‌ها پرداخته شده است.

برای محاسبه آنلاین هزینه ساخت روی گزینه مد نظر خود کلیک کنید

عوامل مؤثر بر هزینه ساخت ویلا دوبلکس

همانطور که در ابتدای مقاله نیز اشاره شد، عوامل زیادی بر هزینه ساخت ویلا دوبلکس تأثیر دارند. از این عوامل می‌توان به محل ساخت، نوع اسکلت (فلزی یا بتنی)، نوع مصالح سفت کاری (نوع بلوک، نوع سیمان و …)، متریال نازک کاری، فضای سبز، ساخت یا عدم ساخت استخر و در انتها هوشمند سازی اشاره کرد. در ادامه به میزان و چگونگی تأثیر هر یک از عوامل نام برده اشاره شده است.

محل ساخت

حتماً این سؤال نیز برای شما پیش آمده است که محل ساخت ویلا چگونه در هزینه ساخت آن مؤثر واقع می‌شود. به طور کلی ویلاهایی که در مناطق دور افتاده و به اصطلاح بکر ساخته می‌شوند به دلیل نبود زیرساخت جاده‌ای هزینه حمل و نقل مصالح به آنجا بیشتر از ویلاهایی که در مناطق نزدیک‌تر به شهر هستند، خواهد بود. دومین فاکتور وابسته به محل ساخت ویلا که در هزینه ساخت آن مؤثر است، نوع خاک آن محل است. به طور کلی ویلاهایی که در مناطق کوهستانی قرار دارند ، خاک آن‌ها از نوع تیپ یک است به دلیل سنگی یا شبه سنگی بودن جنس خاک هزینه احداث فونداسیون  کمتری را می‌طلبند و ویلاهایی که در مناطق آبرفتی یا نوع خاک تیپ سه به بالا ساخته شده‌اند، هزینه زیادی را باید به منظور گودبرداری و احداث فونداسیون مقاوم تقبل کنند.

مطالب مرتبط: برآورد هزینه ساخت ساختمان را خودتان به سادگی محاسبه کنید؟

نوع اسکلت

اسکلت سازه به علاوه اجرای مرحله سفت کاری بخشی از مراحل ساخت ویلا هستند که بیشترین هزینه را ایجاد می‌کنند. به طور کلی هزینه ساخت ویلا دوبلکس با استفاده از اسکلت فلزی به دلیل بالاتر بودن قیمت آهن بسیار بالاتر از هزینه ساخت آن با استفاده از اسکلت بتنی خواهد بود. از طرفی نیز اجرای اسکلت فلزی برای ساخت ویلاهایی که در مناطق مرطوب مانند شمال و جنوب کشور قرار دارند هزینه بالاتری خواهند داشت و بهتر است در این مناطق از اسکلت بتنی استفاده شود.

هزینه ساخت ویلا دوبلکس بدون در نظر گرفتن قیمت زمین چقدر است؟

سفت کاری

اجرای سقف، دیوارها، پله‌ها و کف سازی از جمله مراحل سفت کاری به شمار می‌آید. استفاده از متریال خوب مانند انواع بلوک‌های عایق در برابر برودت و صوت و اجرای شاسی کشی های سقف کاذب بر هزینه ساخت ویلا دوبلکس بسیار مؤثر است. بسیاری استفاده از متریال با کیفیت برای ساخت ویلا را بیهوده می‌پندارند. در واقع چون ویلاها جزء دارایی‌های لوکس به شمار می‌آیند و استفاده از آن‌ها در سال همیشگی نیست ولی صاحبان و استفاده کنندگان با سکونت در آن‌ها، انتظار خدمات خوبی را دارند و از آنجایی که اکثر ویلاها در مناطق دور از خدمات شهری هستند و تأمین سرمایش و گرمایش در آن‌ها بسیار مسئله ‌ساز است، پس استفاده از متریال با کیفیت و عایق برای ساخت آن‌ها امری لازم و ضروری به نظر می‌رسد.

نازک کاری

مرحله نازک کاری با اختلاف ناچیز پس از مرحله اسکلت و سفت کاری، بیشترین هزینه ساخت ویلا دوبلکس را می‌طلبد. این بخش از ساخت ویلا به دلیل ماهیتی که دارد، هزینه بردار است. معمولاً تفاوتی که ویلاها با خانه‌ها دارند این است که ، در ساخت فضای داخلی آن‌ها هزینه زیادی شده است و دکوراسیون داخلی آن از نظر کفپوش، دیوارپوش، تزیین سقف، کابینت آشپزخانه، کمدها، سرویس‌های بهداشتی، حمام، جکوزی و … با متریال لوکس ساخته می‌شود و لوکس بودن نیز هزینه دارد.

محوطه سازی

پس از نازک کاری این محوطه سازی است که سومین رتبه را در هزینه ساخت ویلا دوبلکس به خود اختصاص داده است. اجرای سازه‌ای مانند استخر، سونا و آبنما یکی از هزینه های بزرگ در محوطه سازی ویلا به حساب می‌آید. پس از آن می‌توان از طراحی فضای سبز، ساخت آلاچیق، اجرای باربیکیو، کاشت درخت، نورپردازی و … نام برد که در بالا بردن هزینه ساخت ویلا دوبلکس مؤثر هستند.

هوشمند سازی

یکی از درخواست‌های مشترک بین همه صاحبان و استفاده کنندگان از ویلا این است که وقتی به ویلا می‌رسند، همه خدمات رفاهی برای آن‌ها فراهم باشد . اگر در فصل سرما چند روزی در ویلا اقامت دارند، گرمایش در بدو ورود فراهم باشد، اگر فصل تابستان در ویلا اقامت دارند سونا یا استخر پیش از ورود از آب پر شده باشد و بسیاری موارد دیگر که در این مقاله فرصت اشاره به آن‌ها نیست. در این بین بسیاری با ساخت یک واحد سرایداری و هزینه‌ای برای ساخت این واحد و هزینه‌ای برای استخدام و پیدا کردن سرایدار و نگهبان این مشکل را حل کرده‌اند؛ اما یک راه بهتر برای حل این مشکل وجود دارد و آن هم هوشمند سازی ویلا یا خانه است. با استفاده از روش‌های هوشمند سازی و اتصال خانه به اینترنت، از راه دور می‌توان بر ویلا نظارت کرد و در صورت نیاز سرمایش و گرمایش را پیش از ورود به ویلا تأمین کرد تا در چند روز اقامت در ویلا رفاه ساکنان فراهم شود.

هزینه ساخت ویلا دوبلکس بدون در نظر گرفتن قیمت زمین چقدر است؟

چه راهی برای به دست آوردن هزینه ساخت ویلا دوبلکس وجود دارد؟

برای پاسخ به این پرسش باید گفت که راه‌های زیادی برای اطلاع از هزینه ساخت ویلا دوبلکس وجود دارد. می‌توان با اطلاع از دستمزد کارگر، مواد و متریال ساختمانی، متراژی که ویلا دارد و سطحی که ویلا با توجه به آن ساخته می‌شود (استاندارد، خوب و عالی)، با یک حساب و کتاب سرانگشتی به جواب رسید. راه دیگر این است که با یک تماس با پیمانکاران فعال در حوزه ساخت ویلا و پرس و جو از چند نفر از آنان به قیمت مورد نظر دست یافت؛ اما سریع‌ترین و بی‌زحمت‌ترین راه استفاده از نرم افزار متره و برآورد متری چند برای اطلاع از هزینه ساخت ویلا دوبلکس است.

سخن آخر

نرم افزار متره و برآورد متری چند با توجه به به‌روزترین نرخ مصالح و مواد ساختمانی اقدام به ارائه دقیق‌ترین تخمین قیمت در حوزه ساخت و ساز مسکن می‌کند. برای دسترسی به این نرم افزار به صفحه www.metrichand.com  مراجعه کنید و از خدمات آن تا  مساحت 360 متر مربع و 3 طبقه به صورت رایگان بهره‌مند شوید.

سوالات کلیدی :

  • نحوه برآورد هزینه ساخت متناسب با قیمت های به روزمصالح ساختمانی چگونه است ؟

نرم افزار آنلاین برآورد هزینه ساخت وب سایت متری چند با به روز رسانی قیمت مصالح و حقوق و دستمزد ها به طور مرتب ، مناسب برای کلیه فعالان صنعت ساختمان که قصد برآورد هزینه ساخت پروژه خود را دارند ، می باشد.

  • عوامل موثر بر هزینه ساخت ویلا دوبلکس چیست ؟

محل ساخت ، نوع اسکلت ، سفت کاری و نازک کاری برخی از این عوامل هستند .

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

6 دیدگاه

  1. هزینه ساخت ویلا رو خیلی خوب میشه با متری چند برآورد کرد. عالی بود

    1. در حال حاضر هزینه اخذ مجوزها اضاقه شده و در آینده آپدیت های بیشتر در متری چند به وجود خواهد آمد

  2. سلام
    مقاله خیلی خوبی بود و به نظرم سرویس متری چند، برای ما مهندسای کنترل پروژه لازم بود

    1. بله قیمت ها به روز هستند
      همینطور هم میتوانید از قیمت های ماه های گذشته هم استفاده کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا