پیش بینی قیمت ساخت و ساز

برآورد هزینه ساخت یک واحد 80 متری در متری چند چگونه است؟

این روزها همه جا حرف از گرانی اقلام زندگی از لوازم کوچک گرفته تا بزرگ در بین مردم است. در کنار این حرف‌ها و تشنج بازار، بحث اجاره یا خرید محل زندگی جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده است و برای بیشتر اعضای جامعه این بحث مطرح شده است که چرا قیمت آن نسبت به گذشته اینقدر نسبت به قدرت خرید مردم افزایش داشته است .  در نتیجه اهمیت موضوع برآورد هزینه ساخت که شامل جزئیاتی مانند هزینه فونداسیون یک طبقه نیز می شود بسیار بالاست. از انتهای سال گذشته که قیمت‌ها شروع به افزایش کرده است، دغدغه‌های ساخت خانه یا خرید آن نیز به طور همزمان رو به افزایش گذاشت. اکنون اکثر سازندگان موافق این موضوع هستند که قبل از شروع عملیات ساخت و ساز نیاز به برآورد هزینه ساخت  دارند. به طور مثال بدانند که هزینه ساخت یک واحد 80 متری در سال 1402 چقدر است.

برآورد هزینه ساخت ساختمان در سال 1402

برای فعالان بازار ساخت و ساز که قصد شروع یک پروژه را در سال 1402 دارند، دانستن اینکه نرخ روز مصالح مورد نیاز مثل میلگرد و تیرآهن چقدر خواهد بود حیاتی است و هزینه فونداسیون یک طبقه چقدر تغییر کرده است. آن‌ها باید بدانند که برای هر مترمربع ساخت ساختمان چقدر مصالح نیاز دارند و میانگین قیمت هر نوع از آنها را حساب کنند. برای برآورد هزینه ساخت ساختمان با هر متراژی باید هزینه‌های یک مترمربع را بدست آورد و آن را در متراژ کلی آن واحد یا ساختمان ضرب کرد.

برای برآورد هزینه ساخت یک واحد 80 متری در سال 1402 آیتم های بسیاری دخیل هستند. اسکلت سازه همواره از مواردی است که همه افراد فعال در حوزه ساخت و ساز و یا حتی آن دسته از مردم عادی که فقط قصد ساخت منازل خود را دارند را نیز درگیر خود خواهد کرد چراکه این مورد درصد زیادی از مجموع هزینه‌های مختلف را در ساخت به خود اختصاص می‌دهد و می‌تواند تأثیر بسزائی در قیمت تمام شده ساخت یک ساختمان و در پی آن یک واحد مسکونی داشته باشد.

برای محاسبه آنلاین هزینه ساخت روی گزینه مد نظر خود کلیک کنید

به دلیل آن که در بازه یک ساله اخیر بازارهای موازی ساختمان مانند فولاد، طلا، نفت و ارز، شرایط تورمی و پر نوسانی را تجربه می‌کنند، دست اندر کاران ساخت و ساز برای هرگونه فعالیتی اعم از خرید و یا فروش نیاز به استعلام قیمت لحظه‌ای از بازار را دارند. این نکته نیز وجود دارد که برخی از افراد با اشتباه در برآورد و محاسبه هزینه‌های نهایی ، نه تنها سود انتهایی پروژه را کسب نخواهند کرد بلکه متضرر نیز شده و تمامی زحمات آنها هدر خواهد رفت.

دو مساله مهم در این بین هست که همیشه برای مهندسان و سازندگان پروژه‌های ساختمانی باید در نظر گرفته شود. ابتدا اینکه جنس و مقدار مصالح مورد نیاز براساس نقشه‌های اجرایی مشخص شوند. در گام بعدی باید به برنامه زمان‌بندی ساخت یک ساختمان (آپارتمان )و این که در چه مدت باید این پروژه تمام شود پرداخت که با استفاده از نرم افزار برآورد هزینه ساخت خانه و ساختمان در کنار فایل اکسل برنامه ساخت در سایت متری چند می‌توان نیاز به این دو مساله مهم را پاسخ داد.

قیمت تمام شده ساختمان اسکلت بتنی

در زمان شروع ساخت یک ساختمان حتماً لازم است که با متخصصی در زمینه طراحی و اجرای ساخت خانه  مشورت کرده تا بتوان با تمام ریزه کاری‌ها و مصالح مورد نیاز جهت ساخت آن آشنا شد و بتوان هزینه ساخت یک واحد 80 متری در سال 1402 را بدست اورد. در زمینه پروژه‌های ساختمانی، پیمانکار و سازنده‌ای را موفق به حساب می‌آورند که بتواند با صرف هزینه‌های کمتر و باکیفیت بالا از ابتدا تا انتهای کار را پیش برده و با سود خوبی کار بعدی خود را شروع کند.

برای بهینه سازی هزینه ساخت  و یا شاید هزینه بازسازی ساختمان ابتدا باید دانست که هزینه ساخت هر پروژه ساختمانی شامل چه مواردی می شود ؟ در ادامه به این موارد اشاره شده است .

  • مکان احداث پروژه
  • متراژ واحدهای ساختمان
  • نوع اسکلت سازه اعم از بتنی یا فلزی
  • تناژ آهن آلات مصرفی
  • نوع و قیمت روز مصالح مورد استفاده در ساختمان
  • تعداد واحدهای هدف
  • تعداد طبقات ساختمان
  • وجود زیرزمین در نقشه‌ها

همان‌طور که گفته شد اسکلت ساختمان از مهم‌ترین بخش‌های ساخت یک سازه است زیرا از نظر بودجه هزینه زیادی را به خود اختصاص می‌دهد. سازنده باید بداند که در صورت انتخاب اسکلت بتنی برای ساختمان خود،علاوه بر در نظر گرفتن قیمت میلگرد ، قیمت بتن را نیز باید در نظر بگیرد. از این روی باید توجه داشت که هزینه ساخت یک واحد 80 متری در سال 1402 با اسلکت بتنی بستگی به قیمت بتن و میلگرد دارد.

باید دانست که ماده اصلی بتن سیمان است. لذا قیمت بتن هم وابستگی زیادی به قیمت سیمان دارد. فاکتوری که در سال 1401 افزایش بسیاری داشته است. این موضوع در کنار افزایش دستمزدها ، قیمت سوخت و کرایه ها بر روی قیمت روز بتن نیز تأثیر گذار بوده و طبق گزارشات قیمت هر متر مکعب بتن با عیار 350 را تا یک میلیون و دویست هزار تومان افزایش داده است.

از سوی دیگر میلگرد که در حال حاضر کیلویی 27000 تومان قیمت دارد نیز در افزایش قیمت تمام شده اسکلت بتنی در سال 1402 نقش مهمی دارد. این تاثیرات تا جاییست که برآورد می‌شود اسکلت بتنی یک ساختمان در حدود مترمربعی سه میلیون و هشتصد هزار تومان الی پنج میلیون و پانصد هزار تومان بسته به متراژ ساخت و کیفیت بتن و میلگرد  به کار برده شده برای سازنده هزینه داشته باشد.

در مورد انواع سیمان ساختمانی باید گفت که در بازار ایران 5 تیپ سیمان با کارکردهای به خصوصی وجود که در پروژه‌های ساختمانی معمولی از سیمان تیپ 2 استفاده می شود .

هزینه ساخت یک مترمربع اسکلت فلزی در سال 1402

جهت ساخت یک واحد 80 متری با کیفیت استاندارد در ابتدای سال 1402 با استفاده از نرم افزار برآورد هزینه ساخت متری چند باید به ازای هر متر مربع از ساخت ساختمان مبلغ پانزده میلیون و پانصد هزار تومان را در نظر بگیریم که این مبلغ برای بخش سازه به ازای هر متر مربع پنج میلیون و پانصد هزار تومان ، بخش سفت کاری یک میلیون و سیصد هزار تومان ، بخش نازک کاری چهار میلیون و ششصد هزار تومان ، بخش تاسیسات مکانیکی دو میلیون و دویست هزار تومان ،بخش تاسیسات الکتریکی یک میلیون و سیصد هزار تومان و بخش هوشمند سازی چهارصد هزار تومان است .

لازم به ذکر است که در محاسبه اعداد بالا هزینه ها رابطه مستقیمی با کیفیت مصالح دارند . به عنوان مثال هزینه سفید کاری دیوار با گچ کمتر از استفاده از کاغذ دیواری به عنوان پوشش نهایی دیوار است .

تأثیر هزینه‌های جانبی در هزینه ساخت خانه در سال 1402

هزینه‌های جانبی ساخت یک ساختمان شامل هزینه جواز ساخت سال 1402 و مبالغ دیگری است که جهت طراحی ساخت و معماری صرف می‌شود که البته بر قیمت تمام شده پایانی پروژه تأثیر زیادی خواهد گذاشت. بسیار مهم است که در این بخش به کمک مشورت با یک کارشناس مجرب پروژه‌ای بهینه و ایمن را طراحی کنیم. چراکه با این کار علاوه بر ساخت ساختمانی مقاوم ، هزینه‌های خرید اقلام مصرفی مانند تیرآهن و میلگرد نیز کاهش داده شده است، ضمن آن‌که در زمان خود صرفه‌جویی کرده‌ایم.

دستمزدها نیز از دیگر موارد موثر در برآورد هزینه ساخت خواهند بود و هزینه این مورد تقریباً بین ۳۰ تا ۳۵ درصد از نرخ پایانی هر مترمربع ساختمان است بنابراین توجه به آن بسیار مهم است. بر اساس تمام توضیحات و بررسی‌هایی که از قیمت‌ها در سال های قبل ارائه شده است انتظار ادامه افزایش قیمت‌ها در سال آینده نیز می رود.

برای محاسبه آنلاین هزینه ساخت روی گزینه مد نظر خود کلیک کنید

سخن آخر

برآورد هزینه ساخت یک واحد 80 متری در سال 1402 همان‌طور که در بالا اشاره شد به فاکتورها و آیتم های فراوانی بستگی دارد. به علاوه اینکه زمان‌بندی در این فرآیند بسیار مهم است. بسیاری از سایت‌ها امروزه تنها تخمین هزینه‌ها را ارائه می‌کنند اما تفاوت متری چند با دیگران این است که متره و آنالیز دقیقی را از هزینه‌ها به تفکیک فعالیت‌ها و لیست قیمت و مصالح مصرفی به همراه حقوق و دستمزد و برنامه ساخت  در فرمت فایل اکسل و پی دی اف ، به کاربران محترم ارائه می‌دهد.

سوالات کلیدی :

  • برآورد هزینه ساخت یک واحد 80 متری چگونه است؟

نرم افزار آنلاین برآورد هزینه ساخت میزان وب سایت متری چند با به روز رسانی قیمت مصالح و حقوق و دستمزد ها به طور مرتب ، مناسب برای کلیه فعالان صنعت ساختمان که قصد برآورد هزینه ساخت پروژه خود را دارند ، می باشد .

  • چه عواملی موثر در هزینه های ساخت ساختمان هستند ؟

متراژ واحدهای ساختمان ، نوع اسکلت سازه اعم از بتنی یا فلزی و تناژ آهن آلات مصرفی برخی از این عوامل هستند .

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا