پیش بینی قیمت ساخت و ساز

نرخ ساخت خانه را با متری چند به دست آورید

آگاهی از قیمت تمام‌شده نرخ ساخت خانه شخصی مناسب کسانی است که می‌خواهند دقیقاً بر اساس بودجه و نیازهای خود اقدام به ساخت خانه کنند. ازآنجایی‌که فرآیند ساخت یک‌خانه پیچیدگی‌های خاص خود را دارد، اشخاص ممکن است در صورت برآورد مالی نامناسب با کمبود بودجه در حین کار و دیگر تبعات ناشی از آن روبرو شوند. محاسبه آنلاین هزینه ساخت ساختمان یکی از راه‌هایی است که از بروز این مشکل جلوگیری می‌کند.

روش کار به این صورت است که مالک با کمترین هزینه و تنها با رجوع به سایت متری چند با محاسبه آنلاین هزینه ساخت ساختمان به قیمت ساخت هر مترمربع ساختمان در سال 1402 دست‌یافته و با اطلاعات کافی که شامل فایل های اکسل برآورد هزینه ساخت ، ریزمتره مصالح ساختمانی و دستمزد فعالیت ها نیز می باشد شروع به ساخت خانه می نماید. به‌این‌ترتیب اولین قدم بعد از طراحی خانه و دریافت نقشه‌ها برای ساخت خانه در مکان موردنظر برداشته‌شده و گام‌های دیگر می‌بایست در پی آن برداشته شود.

برای محاسبه آنلاین هزینه ساخت روی گزینه مد نظر خود کلیک کنید

هزینه ساخت خانه در سال 1402

واقعیت این است که برآورد هزینه ساخت خانه در سال 1402 با توجه به تغییر مداوم قیمت‌ها در بازار، کار دشواری است. این مهم ذهن همه فعالان حوزه ساخت‌وساز، ازجمله آن دسته از افرادی که تنها قصد ساخت خانه‌های خود رادارند به خود مشغول کرده است. امروزه برای به دست آوردن هزینه واقعی ساخت‌وساز مخصوصاً در این بازار پر نوسان برای هرگونه فعالیتی اعم از خرید و یا فروش نیاز به استعلام قیمت لحظه‌ای از بازار می باشد.

توجه به این نکته نیز بسیار مهم است که در صورت برآورد اشتباهِ هزینه ساخت هر مترمربع خانه در سال 1402، نه‌تنها سود پیش‌بینی‌شده پروژه کسب نمی‌شود، بلکه اشخاص ممکن است متضرر نیز شده و تمامی زحمات چند ساله آن‌ها به هدر رود. بااین‌همه، بر اساس قیمت روز نیمه اول سال 1402و گزارش‌های میدانی از این بازار حیاتی در کشور، قیمت ساخت یک‌خانه با مواد و مصالح معمولی بدون احتساب هزینه‌هایی مانند عوارض شهرداری، بیمه، نظام‌مهندسی و سایر سازمان‌ها به ازای یک مترمربع زیربنا حداقل به 10 میلیون تومان رسیده است.

این کف قیمت با احتساب هزینه‌های بالا می‌تواند به 13 میلیون تومان نزدیک شود. نکته مهم در برآورد نرخ ساخت خانه این است که هر چه متراژ کار کوچک‌تر باشد هزینه‌ها بالاتر می‌رود. به‌طور مثال هزینه ساخت خانه دوبلکس نسبت به هزینه ساخت یک‌خانه ۴ طبقه جدا از برگ خریدهایی مانند مکان ساخت‌وساز، قیمت خرید زمین و هزینه‌های جواز، به ازای هر متر مربع  بالاتر است که این نکته در ساخت‌وساز باید در نظر گرفته شود. البته این رقم کلی بوده و برای اینکه بتوان تخمین دقیق‌تری انجام داد بایستی از متخصصان این زمینه نیز کمک خواست.

نرخ ساخت خانه ویلایی

موضوعی که در شروع این فرآیند باید مشخص گردد این است که سازنده قصد ساخت ویلا با چه سطح کیفی و متراژی را دارد و چه سرمایه‌ای برای خرید زمین باید کنار گذاشته شود. قیمت زمین در کشورمان به‌روز بوده و مشورت با مشاوران خبره را قبل از خرید می‌طلبد ؛ زیرا خرید زمین یکی از مؤثرترین برگ خریدها در قیمت ساخت هر مترمربع ویلا در سال 1402 است؛ بنابراین با توجه به شرایط اقتصادی خود و در صورت نداشتن زمین برای ساخت ویلا باید ابتدا اقدام به خرید زمین و اولین گام را به لحاظ پرداخت هزینه برداشت.

مطالب مرتبط: هزینه بازسازی ساختمان

همان‌طور که گفته شد نرخ ساخت خانه به متراژ آن وابستگی فراوانی دارد و هرچه مساحت ساختمان کوچک‌تر باشد هزینه ساخت به ازای هر متر مربع افزایش خواهد یافت . زیرا انجام خدمات ساخت مانند سیمان‌کاری، نصبیات و نقاشی برای اکیپ‌های مختلف کاری در این نوع پروژه‌ها زمانی به‌صرفه است که قیمت را افزایش دهند. در حالت کلی برای ساخت این نوع خانه‌ها باید دانست که هر پروژه ساختمانی متشکل از هزینه‌هایی است که شامل موارد زیر می شود :

  • مکان احداث پروژه به لحاظ موقعیت جغرافیایی
  • متراژ پروژه موردنظر
  • نوع اسکلت سازه (بتنی یا فلزی)
  • قیمت آهن‌آلات مصرفی در سازه
  • نوع مصالح ساختمانی و قیمت به‌روز آن‌ها
  • تعداد طبقات و تعداد واحدهای پروژه

برای برآورد هزینه ساخت خانه ویلایی باید دانست که اجناس مصرفی در ساختمان‌ها دارای درجه‌بندی یک، دو ، سه و متفرقه هستند که هرکدام قیمت متفاوتی دارند. به‌طور طبیعی استفاده از مواد و مصالح درجه‌یک و لوکس هزینه بیشتری در مقایسه با مصالح درجه سه و یا متفرقه دارد. همچنین برای ساخت این نوع خانه‌ها نیز باید عوارضی به شهرداری پرداخت شود که می بایست در برآورد ساخت ساختمان حتماً دیده شود.

سایت‌های متعددی وجود دارند که این کار را به‌صورت آنلاین برای متقاضیان انجام می‌دهند ولی به دلیل اینکه دقت بالایی نداشته و از اطلاعات به‌روز استفاده نمی‌کنند چندان قابل‌اتکا نبوده و باعث ایجاد خلأ در این زمینه شده‌اند. سایت متری چند با استفاده از دانش به روز متخصصان خود و ایجاد امکان برآورد هزینه ساخت به صورت رایگان به عنوان کاربر ما را بیازمایید تا مساحت 360 متر مربع در 3 طبقه ، اولین سایتی است که نسبت به پر کردن این خلأ مهم و حیاتی برای سازندگان حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای پرداخته است.

ساخت خانه روستایی با کمترین هزینه

اعداد و ارقام مراکز رسمی آماری نشان می‌دهد که قیمت برآورد شده برای هر مترمربع ساختمان در مناطق مسکونی روستایی بسیار کمتر از مناطق شهری است؛ زیرا بیشتر پیمانکاران به ازای هر مترمربع ساخت خانه از زمان شروع یعنی پی‌کنی تا پایان مرحله نازک‌کاری مبلغ کمتری را درخواست می‌کنند و این به دلیل هزینه‌های پایین زندگی پیمانکاران و کارگران در این مناطق به لحاظ خوردوخوراک و تأمین مسکن است که بین ۳۰ تا ۳۵ درصد از نرخ نهایی در ساخت هر مترمربع ساختمان را تشکیل می‌دهد.

به‌علاوه هزینه‌های اداری در روستاها نیز در مقایسه با مناطق شهری کمتر است. موارد دیگر شامل هزینه‌های ساخت‌وساز و طراحی نقشه های سازه ، معماری و تاسیسات بسیار تأثیرگذار بر هزینه پایانی ساخت ساختمان است. بسیار مهم است که در این بخش با کمک کارشناسان حرفه‌ای، پروژه ای ایمن و بهینه را طراحی و اجرا نمود؛ زیرا با این کار علاوه برساخت ساختمانی با مقاومت بالا، هزینه‌های خرید مصالح مصرفی مانند انواع آهن‌آلات شامل تیرآهن و میلگرد را کاهش داده و در زمان نیز صرفه‌جویی می‌شود.

سخن آخر

با توجه به لزوم برآورد صحیح قبل از ساخت ساختمان به جهت افزایش قیمت‌ها در سال 1402 ، موفقیت در کاهش نرخ ساخت خانه به تحلیل بسیار حرفه‌ای و دقیقی نیازمند است. این فرآیند می‌تواند با سرعت و کیفیت بالا به‌واسطه بخش برآورد هزینه ساخت در سایت متری چند صورت گرفته و محاسبه آنلاین هزینه ساخت ساختمان به‌دقت انجام گیرد. خروجی این فرآیند نیز به‌صورت فایل اکسل برآورد هزینه ساخت ساختمان به همراه ریز متره مصالح مصرفی و برنامه ساخت  در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

سوالات کلیدی :

  • هزینه ساخت خانه در سال 1402 چقدر است ؟

نرم افزار آنلاین برآورد هزینه ساخت وب سایت متری چند با به روز رسانی قیمت مصالح و حقوق و دستمزد ها به طور مرتب ، مناسب برای کلیه فعالان صنعت ساختمان که قصد برآورد هزینه ساخت پروژه خود را دارند ، می باشد .

  • هر پروژه ساختمانی چه هزینه هایی را شامل می شود ؟

نوع اسکلت سازه ، قیمت آهن‌آلات مصرفی در سازه ، نوع مصالح ساختمانی و قیمت به‌روز مصالح برخی از این موارد هستند .

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا