پیش بینی قیمت ساخت و ساز

هزینه ساخت هر متر مربع ساختمان از صفر تا صد چقدر تمام می‌شود؟

بالا و پایین رفتن قیمت مسکن در دو سال اخیر، موجب حساسیت بسیاری در محاسبه هزینه ساخت هر متر مربع ساختمان شده است. افرادی که می‌خواهند از جزئیات هزینه‌ها و عملیات‌های ساختمانی اطلاع داشته باشند، نیازمند یک سیستم به روز و قوی در انجام محاسبات هستند. برای این منظور با جست و جو در اینترنت و وب سایت‌های مختلف به دنبال راهی برای دست یابی به هدف خود هستند. در این راه به مقالاتی بر می‌خورند که هزینه ساخت را به آن‌ها ارائه می‌دهد ولی در یک متن بلند بالا که پیدا کردن جزئیات در آن کاری بسیار دشوار است، نمی‌توانند به راحتی به منظور خود دست یابند. از طرفی هم بسیاری از قیمت‌ها به روز نیستند و هزینه ساخت مربوط به یک سال یا چند ماه گذشته را ارائه می‌دهند که عملا کاربردی ندارند. آیا راهی برای دست یابی به هزینه ساخت به قیمت روز هست؟

برای محاسبه آنلاین هزینه ساخت روی گزینه مد نظر خود کلیک کنید

هزینه ساخت هر متر مربع ساختمان به چه روش‌هایی انجام می‌شود؟

اگر به دنبال اطلاع از هزینه ساخت هستید حتما از این موضوع نیز آگاهی دارید که به طور کلی محاسبه هزینه ساخت به دو روش متری و درصدی ارائه می‌شود. در روش متری معمولا یک قیمت برای ساخت یک آپارتمان با کیفیت هایی مانند استاندارد ، خوب و عالی به ازای هر متر مربع ارائه می‌گردد. گاهی در آن قیمت زمین نیز محاسبه می‌شود و گاهی نمی‌شود، در هر صورت در این روش قیمت تمام شده بیان می‌شود.

در روش درصدی از صد درصد هزینه ساخت یک آپارتمان، تخصیص هزینه به بخش‌های مختلف آن مانند سفت‌کاری، بتن‌ریزی، نازک‌کاری، هزینه دستمزد، هزینه جواز ساخت و … انجام می‌شود. این روش ممکن است درک درستی از هزینه‌ها به افراد ندهد و معمولا افراد سعی می‌کنند از روش متری برای برآورد هزینه ساخت استفاده کنند. در نرم افزار آنلاین متری چند با بهره‌گیری از متدهای روز دنیا به روشی دست یافتیم که توانایی محاسبه هزینه ساخت هر متر مربع ساختمان را به تفکیک دارد. از طرفی نیز قیمت‌های ارائه شده به طور مرتب به روز می‌شوند تا مشتریان بابت صحیح بودن ارقام به اطمینان خاطر برسند.

هزینه ساخت هر متر مربع ساختمان

درصد هزینه ساخت به تفکیک هر بخش ساختمان سازی

از صد درصد سهم هر بخش از هزینه های ساخت ساختمان، بخش سازه که شامل گودبرداری ، اجرای فونداسیون و اسکلت می باشد 47.04 درصد و سفت‌کاری که شامل اجرای دیوار چینی طبقات  و وال پست ، ساخت و نصب نعل درگاه ها و ساخت و نصب چهارچوب و فریم در ها و پنجره ها می باشد، 4.48 درصد سهم از کل  هزینه‌های ساخت را شامل میشود.

نازک‌کاری هم که شامل تمام کارهای معماری ساختمانی باقی‌مانده از سفت‌کاری تا انتهای مرحله نصب کابینت، درها و کمدها است و 31.48  درصد سهم از کل هزینه ساخت را به عهده دارد.

تاسیسات مکانیکی که از جمله آن‌ها می‌توان به تمام لوله‌کشی‌ها و نصب لوازم و سرویس‌های بهداشتی ایرانی و فرنگی، نصب پکیج،، اسپلیت، رادیاتورو آب‌گرم‌کن اشاره کرد که 11.18 درصد سهم از کل هزینه ساخت مربوط به این بخش است.

تاسیسات برقی شامل داکت‌گذاری در سقف و دیوارها و کف تا پایان کامل نصب کلیدها و پریزها، نصب روشنایی و چراغ‌ها، آیفون، دتکتورها و تابلوهای برق و هزینه نصب و راه اندازی آسانسور است و 5.81 درصد سهم از کل هزینه‌های ساخت آپارتمان را شامل می‌شود. لازم به ذکر است که طبیعتا با بیشتر شدن تعداد طبقات، هزینه‌های نام برده در بخش‌های مختلف نیز افزایش می‌یابد پس هزینه ساخت یک آپارتمان 7 طبقه با یک آپارتمان 2 دوطبقه برابر نخواهد بود.

نحوه محاسبه ساخت هر بخش از ساختمان به تفکیک

از ابتدای اقدام به ساخت مسکن، هزینه‌های ساخت را می‌توان شامل هزینه زمین، هزینه جواز ساخت، هزینه خاکبرداری، هزینه بتن ریزی و فونداسیون، هزینه سفت‌کاری، هزینه نازک‌کاری، هزینه دکوراسیون داخلی، هزینه تاسیسات برقی و مکانیکی، هزینه فضای سبز در حیاط و احتمالا در پشت بام (روف گاردن) دانست. در روش محاسبه هزینه ساخت درصدی همه بخش‌های نام برده یک درصدی از هزینه ساخت را شامل می‌شوند. در محاسبه هزینه ساخت به صورت متری نیز تمام عملیات‌های انجام گرفته در بالا برای هر متر مربع از سازه در نظر گرفته می‌شود. که روش دوم عمومیت بیشتری دارد زیرا درک آن راحت‌تر است. نرم افزار آنلاین متری چند قابلیت این امر را دارد تا هزینه ساخت عملیات‌های ساختمانی را به تفکیک (متره و ریز متره) و به صورت فایل پی دی اف و اکسل در اختیار مشتریان خود قرار دهد.

هزینه ساخت به چه عواملی بستگی دارد؟

به طور کلی عوامل زیادی در تعیین هزینه ساخت مسکن دخیل هستند. بیشترین هزینه ساخت مسکن از جانب هزینه زمین است. هر چه زمین در منطقه گران‌تری واقع شده باشد طبیعتا با توجه به هزینه خرید زمین، هزینه ساخت نیز بالا می‌رود. در درجه دوم هزینه ساخت مسکن متوجه متریالی است که در ساخت آن به کار برده می‌شود. هر چه متریال ساختمان سازی قیمت بالاتری داشته باشد و به اصطلاح برند باشد هزینه ساخت نیز افزایش پیدا خواهد کرد. دستمزد کارگران نیز در هزینه ساخت تاثیر زیادی دارد. استفاده از متریال لوکس و پیچیده نیز نیازمند تخصص برای نصب و راه اندازی است. با استفاده از متریال لوکس و برند از یک طرف هزینه خرید افزایش پیدا می‌کند و از طرف دیگر نیز هزینه نصب آن‌ها با توجه به نیروی متخصصی که نیاز است،بالاتر خواهد بود.

هزینه ساخت هر متر مربع ساختمان

چرا هزینه ساخت در مناطق مختلف متفاوت است؟

همانطور که در بالا به آن اشاره شد بخش اعظم هزینه‌های ساخت به هزینه خرید زمین مربوط می‌شود. به تبع قیمت زمین در مناطق لوکس و اعیانی بسیار بالاتر از مناطق متوسط و پایین است. اگر قصد سرمایه گذاری وجود داشته باشد، لازم به ذکر است که سود ناشی از ساخت و ساز در مناطق لوکس بسیار بالا است و سود حاصل از سرمایه گذاری در ساخت مسکن در مناطق متوسط و پایین کمتر است. لازم به یاد آوری است که میزان سود در مناطق متوسط و پایین به ترتیب حدود 60 و 25 درصد است.

سخن آخر

محاسبه هزینه ساخت هر متر مربع ساختمان از جمله ضروریات یک سرمایه گذاری در بخس مسکن است و کسانی هم که اقدام به ساخت مسکن می‌کنند و قصد سکونت در آن را دارند نیز خواهان آگاهی از این موضوع هستند. خواندن مقاله‌های طولانی یکی از راه‌های دست یافتن به این اطلاعات است. راه دیگر هم استفاده از نرم افزار آنلاین متری چند است. با استفاده از این نرم افزار می‌توانید به هزینه ساخت دقیق ، به روز و تفکیک شده دست یابید.

سوالات کلیدی :

  • نحوه برآورد هزینه ساخت متناسب با قیمت های به روزمصالح ساختمانی چگونه است ؟

نرم افزار آنلاین برآورد هزینه ساخت وب سایت متری چند با به روز رسانی قیمت مصالح و حقوق و دستمزد ها به طور مرتب ، مناسب برای کلیه فعالان صنعت ساختمان که قصد برآورد هزینه ساخت پروژه خود را دارند ، می باشد .

  • هزینه ساخت به چه عواملی بستگی دارد ؟

هزینه زمین ،متریال استفاده شده و دستمزد کارگران برخی از این عوامل هستند .

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا