پیش بینی قیمت ساخت و ساز

چگونه یک خانه بسازیم ؟ برآورد آسان هزینه ساخت با متری چند

اشخاص زیادی مانند کسانی که قصد ورود به بازار مسکن را دارند یا افرادی که مالک زمین یا خانه‌ای قدیمی هستند که قصد ساخت آن را دارند ، پاسخ به پرسش چگونه خانه بسازیم را طلب می‌کند و با این عبارت به دنبال پاسخ مناسبی در جست و جوی گوگل هستند . این مقاله قصد داریم به این پرسش پاسخ دهیم و مراحل ساخت یک خانه را به صورت خلاصه شرح داده و استفاده از نرم افزار متری چند را در این مراحل پیشنهاد کنیم؛ با ما در ادامه راه همراه بمانید.

اگر سرمایه گذار هستید و قصد دارید با سرمایه ای که در اختیار دارید در بازار مسکن سرمایه گذاری کنید، خرید زمین مناسب از گزینه‌های اول ورود به این بازار است. اینکه چه زمینی در چه زمانی، در چه منطقه‌ای و با چه کاربری خریداری کنید در سود نهایی به دست آمده تأثیر زیادی دارد. برای برآورد قیمت مسکن و انجام مطالعات امکان سنجی و پیش امکان سنجی به وب‌سایت اکو ساختمان مراجعه کنید تا با مشورت فعالین بازار مسکن بهترین موقعیت سرمایه گذاری در قالب یک گزارش در دسترس شما قرار گیرد.

برای محاسبه آنلاین هزینه ساخت روی گزینه مد نظر خود کلیک کنید

تخمین هزینه‌های ساخت

مهمترین بخش برای پاسخ به پرسش چگونه یک خانه بسازیم ، برآورد هزینه ساخت است. پس از خرید ملک باید بدانید که خانه یا آپارتمانی که قصد ساخت آن را دارید چقدر هزینه بردار است. برای این منظور می‌توانید از نرم افزار برآورد هزینه ساخت متری چند استفاده کنید. با ورود به نرم افزار و وارد کردن مشخصات ملک مانند کیفیت ساخت، مساحت و طول و عرض زمین، ویژگی‌های خانه مورد نظر مانند تعداد طبقات و ارتفاع آن‌ها، تعداد واحد در هر طبقه، داشتن یا نداشتن زیر زمین، تعداد پارکینگ مورد نیاز، همجواری‌های ملک، تعداد طبقات و تعداد طبقات زیر زمین همجواری‌های ملک مورد نظر، نوع سازه (بتنی یا فلزی)، نوع سقف، نوع خاک، نوع سیستم سرمایشی و گرمایشی و نوع و میزان سیستم‌های هوشمند سازی اقدام به محاسبه هزینه ساخت کنید. در نرم افزار برآورد هزینه ساخت متری چند ، کاربران می توانند به صورت رایگان با محدودیت مساحت 360 متر مربع و به تعداد 3 طبقه روی همکف یک برآورد کلی از هزینه ساخت ساختمان و هزینه ساخت به ازای هر متر مربع را دریافت نمایند .  همچنین در ادامه کاربران می توانند با تهیه بسته های اشتراکی نتایجی مانند خلاصه برآورد، هزینه‌ها به تفکیک فعالیت‌ها ، ریز متره  و قیمت مصالح مصرفی را  در قالب فایل های اکسل و پی دی اف دریافت نمایند .

تهیه برنامه ساخت

پس از اطلاع از هزینه ساخت خانه  اگر بودجه لازم را در اختیار داشته باشید و یا سرمایه گذار جذب کرده باشید نیاز است تا علاوه بر هزینه ساخت، از برنامه ساخت نیز اطلاع کسب کنید و آن را به سرمایه گذار خود ارائه دهید. برای این کار نیز می‌توانید از نرم افزار متری چند بهره ببرید. وقتی با وارد کردن مشخصات ، هزینه ساخت ساختمان مورد نظر برآورد شد ، در انتهای صفحه نتایج، دکمه‌ای آبی رنگ دیده می‌شود که با کلیک بر روی آن وارد بخش برنامه ساخت همان پروژه مورد نظر می‌شوید. با وارد کردن تاریخ شروع فرایند ساخت و انتخاب عنوان  و در آخر کلیک بر روی دکمه شروع محاسبه، برنامه ساخت برای شما تدوین می‌شود که شامل برنامه ساخت، کش فلو (cash flow)، زمان خرید، نمودار اس (S curve)، گانت چارت و در فاز بعدی توسعه نرم افزار ساختار شکست کار است. همه این نتایج به صورت فایل اکسل و پی دی اف با خرید اشتراک در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. ناگفته نماند که نرم افزار تاریخ پایان کار را با توجه به تاریخ شروعی که وارد شده است، تخمین میزند.

تأمین هزینه‌های ساخت

با اطلاع از هزینه ساخت و هزینه بازسازی ساختمان تدوین یک برنامه ساخت با کمک متری چند به صورت دقیق و تنها با صرف مدت زمانی کوتاه ، به مرحله تأمین هزینه‌های ساخت می‌رسید. اگر سرمایه گذار هستید و یا سرمایه گذار برای پروژه خود جذب کرده‌اید، این مرحله را به سرعت پشت سر می‌گذارید. اگر صاحب ملکی هستید و قصد ساخت آن را دارید و به دنبال شخصی معتبر برای مشارکت در ساخت هستید، راه حلی بهتر از مراجعه به مشاوران املاک که در ساخت مشارکت می‌کنند برای شما داریم.

با مراجعه به وب‌سایت مکا پی ام او می‌توانید با استفاده از یک سیستم آنلاین حرفه‌ای بهترین سرمایه گذاران که تمایل به انجام پروژه‌های ساختمانی دارند را پیدا کنید. در این بستر با برگزاری مناقصه می‌توانید یک مهندس کنترل پروژه، مدیر پروژه، مشاور و پیمانکار را نیز انتخاب کنید. با استفاده از این سیستم خرید مصالح ساختمانی از مبدأ یعنی کارخانه فراهم می‌شود که هزینه‌های ساخت را بسیار کاهش می‌دهد.

اخذ جواز ساخت

جواز ساخت از جمله مراحل زمان‌بر است و ممکن است با توجه به طرح‌هایی که شهرداری برای قسمت‌های مختلف شهر دارد، مدت زمان مشخصی طول بکشد. در هر صورت برای اخذ جواز اولین قدم مراجعه به دفاتر خدمات شهر با همراه داشتن سند مالکیت ملک، شناسنامه و کارت ملی صاحبان ملک یا نماینده آن‌ها است. برای اطلاع بیشتر در زمینه اخذ جواز ساخت به مقاله آن که لینکش قرارداده شده است مراجعه کنید .

یافتن پیمانکار

یافتن یک فرد متعهد برای سپردن فرایند ساخت به دست وی امری بسیار حیاتی است و در انتخاب آن باید دقت کافی داشته باشید. متأسفانه بسیاری از مشکلات حقوقی در زمینه ساخت و ساز امروزه به دعوای بین کارفرما و پیمانکار مربوط می‌شود. اگر از نرم کارگشا و مکا پی ام او برای یافتن پیمانکار متعهد استفاده نکردید پس برای این منظور باید تحقیقات کاملی انجام دهید. همچنین از نهادهای دولتی مانند سازمان نظام مهندسی و شهرداری‌ها نیز می‌توانید برای پیدا کردن پیمانکار کمک بخواهید.

اجرای ساختمان

با طی تمامی مراحل حالا نوبت به ساخت ساختمان می‌رسد که باید با تاریخ درج شده در برنامه ساختی که تهیه کرده‌اید، منطبق باشد. مراحل اجرای ساختمان بسیار پیچیده است و هر بخش آن مستلزم حضور متخصصان در این خصوص است.

فروش یا سکونت

با اتمام مراحل ساخت ساختمان نوبت به فروش و برداشت سود حاصل از سرمایه گذاری رسیده است. در این بخش راه‌هایی از جمله فروش قطعی و پیش فروش وجود دارند. البته اجاره و یا رهن خانه ساخته شده نیز از جمله راه‌های رسیدن به سود است. از آنجایی که سرمایه گذاران در بخش مسکن به دنبال به دست آوردن پول نقد و سرمایه گذاری در یک پروژه دیگر هستند عموماً فروش قطعی را انتخاب می‌کنند و مالکان نیز بیشتر به دنبال حفظ ملک و اجاره آن هستند. در هر صورت خانه در ایران یک سرمایه محسوب می‌شود و از آنجایی که با افزایش تورم سرمایه حفظ می‌شود؛ نگهداری از ملک و اجاره آن برای سرمایه گذاران خرد راه عاقلانه‌ای به نظر می‌رسد.

برای محاسبه آنلاین هزینه ساخت روی گزینه مد نظر خود کلیک کنید

سخن آخر

اینکه چگونه خانه بسازیم بستگی به نگاه شما به عنوان سرمایه گذار یا مصرف کننده دارد و انتخاب یک راه مدرن و سریع می‌تواند در بسیاری از زمینه‌ها کمک کننده باشد. برای مطالعات امکان سنجی و پیش امکان سنجی همچنین اطلاع از قیمت مسکن به وب‌سایت اکو ساختمان مراجعه کنید و برای برآورد هزینه ساخت و دریافت برنامه ساخت در کمترین زمان به متری چند بیایید.

سوالات کلیدی :

  • نحوه برآورد هزینه ساخت متناسب با قیمت های به روزمصالح ساختمانی چگونه است ؟

نرم افزار برآورد هزینه ساخت وب سایت متری چند با به روز رسانی قیمت مصالح و حقوق و دستمزد ها به طور مرتب ، مناسب برای کلیه فعالان صنعت ساختمان که قصد برآورد هزینه ساخت پروژه خود را دارند ، می باشد .

  • مراحل ساخت خانه چیست ؟

برآورد هزینه ساخت با استفاده از وب سایت متری چند ، تامین بودجه ، اخذ جواز ، انتخاب پیمانکار متعهد از وب سایت کارگشا و مکا پی ام او ، اجرای پروژه مطابق با برنامه زمان بندی متناسب با پروژه شما با استفاده از وب سایت متری چند .

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا