پیش بینی قیمت ساخت و ساز

هزینه ساخت خانه ویلایی را در متری چند برآورد کنید

هزینه ساخت خانه ویلایی شامل تمام هزینه‌هایی می‌گردد که به منظور شروع، اجرا و بهره‌برداری از یک خانه ویلایی صرف خواهد شد. این هزینه‌ها بسته به موقعیت و طراحی معماری یک خانه، متفاوت است. ساخت خانه ویلایی شبیه به ساخت یک خانه است با این تفاوت که اصطلاح ویلا انتظارات خاصی را با خود تداعی خواهد کرد و آن انتظارات غالباً به معنای لوکس بودن بنا خواهد بود. این جمله بدان معنی است که ساخت یک خانه ویلایی، با گران‌ترین مصالح اولیه که قیمت بالایی هم دارد انجام می‌گردد.

ویژگی‌های یک خانه ویلایی

بیشتر خانه‌های ویلایی بزرگ‌تر از آن چیزی هستند که در خانه‌های استاندارد و آپارتمان ها در نظر گرفته می‌شود که برای سکونت یک خانواده مناسب است. همچنین ویلاها اغلب از مواد و مصالحی که بالاترین کیفیت موجود در بازار را دارند ساخته می‌شوند پس هزینه ساخت ویلا از هزینه ساخت خانه بیشتراست. برای بسیاری از کارفرمایان، ساخت ویلا به معنای یک خانه رویایی است؛ به این دلیل هم از هرگونه هزینه‌ای برای ساخت آن مضایقه نخواهند کرد.

در مرحله تصمیم‌گیری برای ساخت یک خانه ویلایی، باید مطمئن شد که منابع مالی اولیه برای شروع را در اختیار داریم. در ابتدای کار علاوه بر نیاز به برنامه زمان بندی ساخت و پرداخت هزینه ها دارا بودن یک زمین نیز لازم است .

انتخاب یک معمار که تخصصش طراحی ویلا باشد هم می‌تواند 10 تا 20 درصد از هزینه کل پروژه را در بربگیرد. همچنین برای تکمیل ساختمان پروژه ، استخدام پیمانکاران متخصص نیز قطعاً نیاز حیاتی خواهد بود.

برای محاسبه آنلاین هزینه ساخت روی گزینه مد نظر خود کلیک کنید

نکات مربوط به هزینه ساخت خانه ویلایی

برای شروع هرگونه پروژه ساخت‌وساز باید قبل از آن ، مجوزها و پروانه‌های لازم را اخذ نمود مثلا برای ساخت ویلا باید هزینه های ساخت آن را هم در نظر داشته باشید. در برخی موارد مالکان این وظیفه را به معماری که انتخاب می‌کنند واگذار خواهند کرد. مدیر یا مالک پروژه در حالی که امیدوار است همه چیز طبق برنامه‌ریزی مورد نظر پیش برود، باید برای موضوعاتی که نیاز به راه‌حل دارند اقداماتی را نیز در برنامه‌ریزی خود در نظر گرفته و برای حل آن‌ها آماده شود.

این موارد با عناوین حوادث و مشکلات پیش‌بینی‌نشده در برنامه‌ریزی‌ها اعمال می‌شود.

لازم است که قبل از به کار گیری نیروهای کاری و قرارداد با شرکت‌ها یا پیمانکاران ساخت ویلا، اطلاعات کافی درباره سابقه فعالیت آن‌ها کسب شود. هزینه‌هایی که پس از ساخته شدن ویلا، برای مبله کردن ، محوطه‌سازی و اقدامات تکمیلی دیگر نیز انجام می‌گیرد هم باید در حساب و کتاب‌های پروژه لحاظ گردد. موقعیت مکانی پروژه در هزینه کلی ساخت ویلا نقش بسزایی خواهد داشت.

گنجاندن هزینه‌های آماده‌سازی ویلا و انتقال نخاله‌ها و حمل‌ونقل کالاها هم باید به طور معمول در هزینه‌های ساخت‌وساز لحاظ گردد.

ساخت ویلا کاری نیست که از عهده یک نفر به‌تنهایی بربیاید، زیرا کارهای گوناگونی در این میان انجام می‌شود که شامل تهیه مصالح، اجرای کار، فریم بندی، ساخت‌وساز ویلا، لوله‌کشی و برق‌کاری است. به همین دلیل باید برای همه کارهایی که برای اجرای پروژه ساخت یک ویلا انجام می‌شود، مهندسین و افراد خبره را استخدام کنید.

هزینه‌های مربوط به طراحی ویلا

فرایند طراحی خانه ویلایی کاری است که در حین تصمیم‌گیری در مورد ساخت ویلا فکر کارفرمایان و دیگر سرمایه‌گذاران را درگیر خواهد کرد. در طراحی خانه ویلایی و برآوردهزینه ساخت خانه ویلایی ، به سبب ماهیت مستقل و گاه لوکسی که دارد، رویکردهای متنوع و خلاقانه‌ای در نظر گرفته می‌شود که از سبک‌های مختلف طراحی ویلا، ایده‌ها و طرح‌های خاص سرچشمه می‌گیرد.

همین ویژگی است که منجر به طراحی ویژه و زمان بری کار شده و قطعاً بر هزینه طراحی ویلا تأثیر مستقیم دارد.مهم‌ترین نکته این است که طرح زیبا و خاص برای ساختمان ویلا ارزش ‌افزوده‌ای برای ساختمان ویلا، ایجاد خواهد کرد. قطعاً صرف هزینه منطقی برای طراحی ویلا باعث ساخت سازه‌ای زیبا و راحت می‌شود و ارزش بالایی خواهد داشت.

با این کار حتی بعد از گذشت سال ها کیفیت خوب طراحی فضاها و نمای ویلا ارزش خود را حفظ کرده و این موضوع در هنگام فروش یا اجاره ویلا و نیز بازسازی ویلا به خوبی نمایان می‌شود. نتیجه حاصل از صحبت‌های فوق این است که پرداخت هزینه ساخت ویلا درواقع یک سرمایه‌گذاری سودمند و منطقی است.

عوامل دخیل در صرفه‌جویی هزینه ساخت خانه ویلایی

شرکت‌هایی که مسئولیت طراحی و اجرای صفر تا صد ویلا را می‌پذیرند، با دانش و تجربه کافی کمترین هزینه ساخت ویلا را به پروژه تحمیل خواهند کرد زیرا در ساخت ویلا دارای سابقه و آگاهی بوده و بر میزان اجرایی بودن طرح‌های متنوع تسلط دارند. نکته دیگر تصمیم‌گیری قطعی در مورد طرح ویلا است زیرا این کار از تغییر مکرر طرح جلوگیری می‌کند.

آشنایی با نمونه طراحی ویلا با طرح‌های متنوع به این تصمیم‌گیری کمک خواهد کرد. در مورد تفاوت هزینه طراحی ویلا و یک خانه معمولی باید گفت که هزینه طراحی معماری ویلا ممکن است خیلی متفاوت از هزینه طراحی خانه‌های معمولی به نظر نیاید که درواقع، این‌طور نخواهد بود و باید گفت که هزینه طراحی خانه ویلایی بیشتر از یک خانه معمولی است.

دلایل تفاوت هزینه‌ای که در بالا ذکر شد موارد زیر هستند.

  1. طراحی این نوع پروژه‌ها دارای محدودیت‌های اندک طراحی و ضوابط شهری هستند.
  2. طراحی ویلا می‌تواند به صورت خاص و به دلخواه کارفرما انجام شود.
  3. همچنین ایده طراحی ویلا به سبب فضای باز زمین آن می‌تواند بسیار خلاقانه و منحصربه‌فرد باشد که این امر زمان بیشتری را برای طراحی برده و همچنین نیاز به یک طراح حرفه‌ای دارد که دستمزد بیشتری را هم دریافت می‌کند. درصورتی‌که خانه‌های کاشانه‌ای معمولی که عموماً در شهرها ساخته می‌شوند، معمولاً به سبب محدودیت فضا و ضوابط شهرسازی و البته قیمت بالای زمین، دارای طرح‌های یکسان و نقشه‌های تیپ هستند.
  4. فضاهایی که یک ویلا لوکس دارد در خانه‌های معمولی وجود ندارند. مثلاً طراحی ویلاهای لاکچری یا ویلای دارای استخر نیازمند طراحی‌های حرفه‌ای خواهد بود که فضاسازی‌های مختلف این امکانات رفاهی را به خوبی نشان دهد.
  5. ویلاها به سبب ماهیت جانمایی خود روی زمین ملک معمولاً دارای چهار نما بوده و هر یک از این وجوه، پتانسیل طراحی نماهای زیبا و خاص را دارند که همین نکته هزینه اجرا و طراحی نما ویلا را افزایش خواهد داد.
  6. طراحی دکوراسیون داخلی ویلا نیز به ویژه برای ویلا دوبلکس و امروزی هزینه بیشتری نسبت به یک آپارتمان کوچک و معمولی خواهد داشت.

برای محاسبه آنلاین هزینه ساخت روی گزینه مد نظر خود کلیک کنید

آیا پرداخت هزینه ساخت خانه ویلایی مقرون به صرفه است؟

پاسخ این سؤال بله است زیرا کیفیت ساخت ویلا مستقیماً به کیفیت طراحی ویلا بستگی خواهد داشت. این طرز تفکر که طراحی فضاهای ویلا آن‌قدر ساده است که هرکسی بتواند آن را انجام دهد، منجر به هدر رفت زمان و هزینه بسیار در فرایند اجرای پروژه خواهد شد و در انتها نیز مطمئناً نتیجه مطلوبی حاصل نخواهد گردید.

دلیل این امر هم یک امر تخصصی است که باید به طراح ویلا متخصص و حرفه‌ای سپرده شود. پس هرگز نباید تصور شود که پرداخت هزینه طراحی ویلا ضروری نیست.

عوامل مؤثر بر هزینه طراحی ویلا

عوامل زیر از مهم‌ترین موارد تأثیرگذار بر طراحی ویلا و برآورد هزینه بازسازی ساختمان هستند.

  1. مساحت زمین ساخت خانه ویلایی

طراحی یک خانه ویلایی بر مبنای اندازه های زمین آن، ضوابط ساخت مربوطه و خواست‌های مشتریان صورت می‌گیرد. قطعاً هرچه ابعاد زمین بزرگ‌تر شود، محاسبه متراژ بیشتری در طراحی پلان ویلا در نظر گرفته خواهد شد. ازآنجاکه ویلاهای بیش از یک طبقه به صورت ویلای دوبلکس طراحی می‌شوند، مساحت ترازهای بالایی نیز در محاسبه متراژ طرح ویلا، به حساب آورده خواهند شد.

  1. فضاهای مورد نظر

پروژه‌های ویلایی علاوه بر فضای معمول اقامتی منازل مسکونی بعضاً دارای فضاهای دیگری برای استراحت، تفریح و ورزش هم هستند. این فضاها شامل استخر، سونا، اتاق بازی و سرگرمی، سالن ورزشی و سینمای خانگی خواهند بود. هرچه تنوع فضایی بیشتر باشد، ملاحظات طراحی بیشتری باید صورت بگیرد.

هزینه ساخت خانه ویلایی به ازای هر مترمربع

هزینه ساخت ویلا به شهر و منطقه‌ای که قرار است کار ساخت‌وساز در آن انجام شود، کیفیت مصالح مصرفی، دستمزد مهندسان و طراحان،حقوق روز مزد کارگران و استادکاران، وضعیت ارز و دیگر موارد این‌چنینی بستگی دارد. قبل از شروع کار فیزیکی ساخت باید دانست که هزینه‌های مربوط به دریافت مجوز و پروانه ساخت ساختمان شامل موارد زیر می‌شود.

  1. تفکیک سند، ثبت اسناد و املاک
  2. تنظیم سند فروش و مبایعه نامه
  3. نقشه‌برداری، نظارت، طراحی و اجرا
  4. مالیات و دارایی
  5. بیمه مربوط به کارگران، کیفیت ساختمان، حادثه‌ها غیر مترقبه و …
  6. تأییدیه سازمان شهرداری و آتش‌نشانی
  7. آزمایش خاک، بتن و جوش
  8. انشعابات (آب، برق، تلفن و گاز)

موارد دیگر شامل هزینه‌های بخش فیزیکی ساخت بوده و شامل موارد زیر هستند.

1.هزینه‌های بخش سفت‌کاری ساختمان که موارد زیر را دربرمی‌گیرند.

  • خاکبرداری
  • فونداسیون
  • اسکلت
  • دیوارکشی‌ها (تیغه‌چینی)
  • کارهای مختلف فلزیِ ساختمان مانند قاب‌های فلزی که شامل مواردی چون چهارچوب درب‌ها و پنجره‌ها و نعل درگاه‌ها است

 

2.هزینه‌های مربوط به نازک‌کاری ساختمان هم موارد زیر را شامل می‌شود.

  • ایزوگام
  • کاشی و سرامیک کاری
  • اجرای انواع دیوار پوش و کف‌پوش‌ها
  • کابینت و کمد کاری
  • دیگر موارد که معمولاً به دیگر مراحل بعد از دیوارچینی مانند نما گفته می‌شود

3.هزینه‌های تأسیسات مکانیکی و برقی هم هزینه‌هایی هستند که به تأسیسات برقی و مکانیکی ساختمان همچون لوله‌کشی برق، آب و گاز، نصبِ چراغ‌ها، آیفون، کلید‌ها و تابلوهای برق، اجرای وسایل و تجهیزات برودتی و گرمایشی، اجرای آسانسور و دیگر مواردی این‌چنینی مربوط هستند.

4.هزینه‌های اخذ پایان کار نیز به این صورت هستند که پس از اتمام کلیه مراحل ساخت ساختمان بایستی برای دریافت پایان کار اقدام کرد. این مرحله نیز همچون دریافت مجوز ساخت، دارای مراحل مختلفی چون تشکیل پرونده، رفع خلاف و مواردی از این قبیل است که هرکدام خود هزینه‌هایی را در بر دارد.

نکته اینجاست که علاوه بر موارد فوق، وام مسکن یا ساخت نیز بر روی هزینه ساخت هر مترمربع ساختمان تأثیرگذار خواهد بود زیرا نمی‌توان از پرداخت هزینه‌های دریافت آن و سود دوران مشارکت غافل شد لذا باید این مبالغ نیز برای برآورد هزینه ساخت لحاظ گردند.

سخن آخر

در کل محاسبه هزینه ساخت خانه ویلایی با توجه تورم شدید در کشور در سال های اخیر بسیار دشوار است و دیگر این‌گونه نیست که نقشه‌ای داشته باشید و با کمک یک شرکت پیمانکاری، تمام مراحل را یکی پس از دیگری، جلو ببرید، بلکه باید هر یک از مراحل را به‌دقت آنالیز کرده و قیمت‌های مربوطه را به دست آورید.

به علاوه، هزینه ساخت ویلا مواد و نیروی کار برای ساخت یک خانه ویلایی حدود 75 درصد از هزینه‌های نهایی را تشکیل می‌دهد، در حالی که هزینه زمین، تأمین اعتبار، به پایان رساندن قطعه‌سازی، محوطه‌سازی و موارد دیگر کل مبلغ باقی مانده را شامل خواهد شد.

باید دانست که یک برنامه‌ریزی دقیق موجب خواهد شد تا حدود 15 درصد در هزینه‌های ساخت صرفه‌جویی شود. به دلایل فوق شما با کمک گرفتن از تجربه و تخصص همکاران ما در سایت متری چند می‌توانید هزینه‌های ساخت ویلا را به ازای هر مترمربع محاسبه کنید تا بتوانید هزینه‌های اتمام پروژه را به‌دقت تخمین بزنید.

سوالات کلیدی :

  • نحوه برآورد هزینه ساخت ویلا متناسب با قیمت های به روزمصالح ساختمانی چگونه است ؟

نرم افزار آنلاین برآورد هزینه ساخت وب سایت متری چند با به روز رسانی قیمت مصالح و حقوق و دستمزد ها به طور مرتب ، مناسب برای کلیه فعالان صنعت ساختمان که قصد برآورد هزینه ساخت پروژه خود را دارند ، می باشد .

  • هزینه‌های مربوط به دریافت مجوز و پروانه ساخت ساختمان شامل چه مواردی می شود ؟

تفکیک سند، ثبت اسناد و املاک  ، تنظیم سند فروش و مبایعه نامه ، نقشه‌برداری، نظارت، طراحی و اجرا ، مالیات و دارایی ، بیمه مربوط به کارگران، کیفیت ساختمان و حادثه‌های غیر مترقبه برخی از این موارد می شوند .

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 1]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا