پیش بینی قیمت ساخت و ساز

محاسبه هزینه ساخت چگونه انجام می‌شود؟

محاسبه هزینه ساخت امری است که اصولاً مهندسان سازه، پیمانکاران، کسانی که در بازار مسکن سرمایه گذاری می‌کنند و افرادی که در زمینه مدیریت و کنترل پروژه فعال هستند با آن سرو کار دارند. ولی با برخی تدابیر همه افراد جامعه که اطلاع چندانی از بازار مسکن و چند و چون آن ندارند نیز می‌توانند به محاسبه هزینه ساخت بپردازند.

برای محاسبه آنلاین هزینه ساخت روی گزینه مد نظر خود کلیک کنید

چه راه‌هایی برای محاسبه هزینه ساخت وجود دارد؟

به طور کلی هنگام جست و جو در گوگل با عبارت‌هایی مانند محاسبه هزینه ساخت یا هزینه ساخت و ساز به وب سایت‌هایی برخورد می‌کنید که خدماتی برای این امر ارائه می‌دهند. در برخی از وب سایت‌ها با یک فرمول ساده روبرو می‌شوید که باید طبق آن فرمول و با قرار دادن اعداد مربوط به زمین یا بنای فرسوده به عددی می‌رسید که تخمینی از قیمت تمام شده ساخت ساختمان مورد نظر شما است.

در برخی دیگر از وب سایت‌ها نیز نرم افزارهای آفلاین که انجام محاسبات هزینه ساخت را بر عهده دارند به فروش می‌رسند. کار با این‌گونه نرم افزارها به این صورت است که با دانلود و نصب نرم افزار در کامپیوتر و لب تاب و سپس با پرداخت مبلغی آپدیت جدید مبالغ و آخرین فهرست بهای ابلاغ شده را در اختیار شما قرار می‌دهند و شما با استفاده از نرم افزار می‌توانید به تخمین قیمت ساخت برسید. ناگفته نماند که یادگیری استفاده از نرم افزار نیز زمانی را از شما خواهد گرفت. در ثانی استفاده از این نرم افزار تنها با وسیله‌ای که نرم افزار در آن نصب شده است قابل دسترس است و معمولا” نسخه‌های اندروید و آی او اس این‌گونه نرم افزارها در بیشتر مواقع آپدیتی بسیار قدیمی‌تر از نسخه ویندوز آن‌ها دارند و برای استفاده از آن‌ها با مشکلات زیادی روبرو خواهید بود.

مطالب مرتبط: قیمت جواز تجاری چگونه محاسبه می‌شود و چه مراحلی دارد؟

گروهی دیگر از وب سایت‌هایی که با جست و جوی عبارت محاسبه هزینه ساخت به آن‌ها برخورد می‌کنید ، وب سایت‌هایی هستند که به ارائه نرم افزار آنلاین محاسبه کننده قیمت و هزینه ساخت می‌پردازند که البته تعداد آن‌ها محدود است. از این بین وب سایت متری چند به ارائه رایگان این خدمات تا  مساحت 360 متر مربع و 3 طبقه مشغول است. این نرم افزار رابط کاربری ساده‌ای دارد و هماهنگی کاملی با نسخه ویندوز و اندروید یا آی او اس دارد. با وارد کردن اعداد و رقم‌های خواسته شده در نرم افزار محاسبه هزینه ساخت به سرعت انجام شده و نتیجه از طریق فایل های اکسل و پی دی اف در اختیار شما قرار می‌گیرد.

محاسبه هزینه ساخت چگونه انجام میشود؟

روش محاسبه هزینه ساخت ساختمان در نرم افزار متری چند چگونه است؟

در این نرم افزار با انتخاب نام پروژه برای شروع و با وارد کردن اعداد مورد نظر و پر کردن باکس‌هایی که نرم افزار از شما درخواست می‌کند، به بخش محاسبه وارد می‌شوید که با کلیک بر روی این دکمه نرم افزار با انجام اعمال ریاضی نتیجه را اعلام می کند. در این فایل هزینه ساخت به صورت یک جدول نمایش داده می‌شود که در آن هزینه کل ساخت و هزینه بخش‌های مختلف مانند سفت کاری، نازک کاری، هوشمند سازی و … به صورت درصدی از هزینه کل برای شما ارائه می‌شود.

مطالب مرتبط: هزینه جواز ساخت آپارتمان مسکونی در شهر تهران چقدر است؟

در پس این راحتی در اجرای کار و انجام عملیات پیچیده محاسباتی یک نرم افزار پر قدرت و هوشمند و در طرف دیگر گروهی از مهندسان قرار دارند که با به روز رسانی قیمت مصالح ساختمانی و فهرست بهای اعلام شده از سوی دولت به آپدیت نرم افزار می‌پردازند تا مشتریان همیشه از نزدیک‌ترین تخمین به واقعیت دست یابند. از سوی دیگر نرم افزار متره و برآورد متری چند این امکان را فراهم آورده است تا هزینه ساخت با قیمت‌های ماه های قبل نیز قابل دسترسی باشد.

محاسبه هزینه ساخت چگونه انجام میشود؟

سخن آخر

نرم افزار متری چند با در اختیار داشتن دانش مهندسان با تجربه و استفاده از منابع مختلف برای دریافت به‌روزترین قیمت به صورت هوشمند و بسیار ساده محاسبات هزینه ساخت را در کمترین زمان و به صورت رایگان انجام می‌دهد. با استفاده از نرم افزار متری چند می‌توانید با هر وسیله هوشمندی خواه لپ تاب، کامپیوتر یا گوشی همراه باشد تنها با دسترسی به اینترنت هزینه ساخت را به سادگی انجام دهید. استفاده از نرم افزار متری چند شما را از محاسبات و ضرب و تقسیم‌های طولانی و گیج کننده، صرف زمان زیاد برای یادگیری نرم افزار و پرداخت هزینه‌های هنگفت برای این منظور مصون می‌کند.

 

سوالات کلیدی :

  • نحوه برآورد هزینه ساخت متناسب با قیمت های به روزمصالح ساختمانی چگونه است ؟

نرم افزار آنلاین برآورد هزینه ساخت وب سایت متری چند با به روز رسانی قیمت مصالح و حقوق و دستمزد ها به طور مرتب ، مناسب برای کلیه فعالان صنعت ساختمان که قصد برآورد هزینه ساخت پروژه خود را دارند ، می باشد .

  • نرم افزار آنلاین متری چند شامل چه خروجی هایی می شود ؟

محاسبه هزینه ساخت که شامل خلاصه هزینه ، هزینه فعالیت ها ، لیست مصالح و لیست دستمزدها می باشد ، برنامه ساخت که شامل برنامه زمانی ساخت، جدول گانت چارت و نمودار آن، نمودار S-Curve و Cash Flow و زمان خرید مصالح  و گزارش پیش امکان سنجی در قالب فایل های اکسل و pdf

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

2 دیدگاه

  1. من برآورد هزینه ساخت را از سایت جدول ضرب گرفتم، آیا نتایج متری چند هم مثل جدول ضرب هست؟

    1. نتایج نرم افزار متری چند به صورت فایل اکسل و پی دی اف ارائه میشه و مهندسی هستند ولی نتایج سایت جدول ضرب عامیانه و غیرمهندسی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا